Gå til innhold

Stoler du på magefølelsen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt rett når noe ikke føles helt riktig?

Er det vanlig at det plutselig begynner å skurre eller at man føler veldig på at noe er galt uten at noe egentlig har forandret seg?

Anonymous poster hash: be5d0...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei min magefølese er nesten alltid feil så den stoler jeg ikke på lengre :P

Skrevet

I de aller, aller fleste tilfeller kan jeg stole på magefølelsen min. Svært sjelden jeg har tatt feil, selv om det har skjedd.

Anonymous poster hash: f3c86...b22
Skrevet

Som oftest stemmer magefølelsen min. Så pleier å stole på den.

Anonymous poster hash: d7f55...1df

Gjest Antarctica
Skrevet

Har etterhvert konkludert med at magefølelsen ikke oppstår i et vakuum. Den er alltid et resultat av bittesmå subtile signaler og enkeltkomponenter, som underbevisstheten har fanget opp, men som ikke er blitt smidd om til klare ord og tanker.

Når jeg ikke har adlydt det magefølelsen ba meg gjøre, har jeg i ettertid kunnet se hvorfor mine valg ble feil. Da sitter jeg igjen og klasker meg i panna og sier "at jeg ikke så det klart!"

Skrevet

Har etterhvert konkludert med at magefølelsen ikke oppstår i et vakuum. Den er alltid et resultat av bittesmå subtile signaler og enkeltkomponenter, som underbevisstheten har fanget opp, men som ikke er blitt smidd om til klare ord og tanker.

Når jeg ikke har adlydt det magefølelsen ba meg gjøre, har jeg i ettertid kunnet se hvorfor mine valg ble feil. Da sitter jeg igjen og klasker meg i panna og sier "at jeg ikke så det klart!"

Etterpåklok er det jo lett å være, men magefølelse er jo ikke noe verdt om du ikke merker den når du skal handle.

Anonymous poster hash: d71e2...df4

Skrevet

Har du hatt rett når noe ikke føles helt riktig?

Er det vanlig at det plutselig begynner å skurre eller at man føler veldig på at noe er galt uten at noe egentlig har forandret seg?

Alltid! Og har som regel ganske sterk "radar". Kan være småting eller større ting, og jeg kjenner godt på kroppen når jeg bør være obs! Helt snålt, men er så sterkt at jeg kjenner det nesten fysisk på kroppen... Umulig å ta feil av!

Anonymous poster hash: d9333...784

Gjest Antarctica
Skrevet

Etterpåklok er det jo lett å være, men magefølelse er jo ikke noe verdt om du ikke merker den når du skal handle.

Anonymous poster hash: d71e2...df4

Les på nytt, du. Det er de gangene jeg ikke LYTTER til den at jeg må være etterpåklok.

(Og det er også nyttig - da blir jeg påminnet om å lytte neste gang.)

Skrevet

Alltid! Og har som regel ganske sterk "radar". Kan være småting eller større ting, og jeg kjenner godt på kroppen når jeg bør være obs! Helt snålt, men er så sterkt at jeg kjenner det nesten fysisk på kroppen... Umulig å ta feil av!

Anonymous poster hash: d9333...784

Hvordan kjenner du det på kroppen ?

Jeg kjenner jeg blir iskald og små rar i magen, nesten litt kvalm kanskje og fryktelig rastløs.

En veldig ubehagelig følelse.

Hi

Skrevet

Nei min magefølese er nesten alltid feil så den stoler jeg ikke på lengre :P

Haha, like greit av og til det også. Er jo så mye man skal føle på 😁

Hi

Skrevet

Du sier noe der ja.

Tror jeg har vært så vant til å ha en dårlig magefølelse at den nå dukker opp uten grunn. Eller kanskje er det nettopp en grunn. Haff!

Blir sliten av meg selv!

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvordan kjenner du det på kroppen ?

Jeg kjenner jeg blir iskald og små rar i magen, nesten litt kvalm kanskje og fryktelig rastløs.

En veldig ubehagelig følelse.

Hi

Men hva gjør du konkret når du kjenner det, da? Tar to skritt tilbake og vurderer situasjonen igjen?

Skrevet

Jeg følger stort sett alltid magefølelsen min.

Skrevet

Hvis jeg får en dårlig magefølelse på en ny person jeg møter, da har jeg lært meg å stole på magefølelsen, for da stemmer den alltid. Men det alt, det meste annet får jeg aldri noen magefølelse på. :P

Anonymous poster hash: d65c5...eb8
Skrevet

Jeg driver hele tiden og lover meg selv å lytte mer til magefølelsen, for den har veldig ofte rett. Men så er jeg for mye i hodet mitt mens det står på. Sliter med å ta valg.

Skrevet

Jeg gjorde det helt frem til magefølelsen min falt for å kjøpe en båt som er det dummeste jeg noengang har gjort.

Med unntak av dette stemmer den stort sett altid.

Anonymous poster hash: c5ff2...9de

Skrevet

Magefølelsen har vært ufeilbar etter jeg ble mor, så den stoler jeg alltid på nå. Ganske fantastisk egentlig :)

Skrevet

Men hva gjør du konkret når du kjenner det, da? Tar to skritt tilbake og vurderer situasjonen igjen?

Jeg prøver å tenke over og vurdere igjen.

Men jeg blir litt stuck om du skjønner?

Jeg føler ofte jeg må få en form for bekreftelse /avkrefte denne magefølelsen.

Så blir jeg rolig igjen da helt til den kommer på nytt igjen, om den kommer på nytt.

Dette ble veldig rotete forklart ser jeg.

Hi

Skrevet

Hvis jeg får en dårlig magefølelse på en ny person jeg møter, da har jeg lært meg å stole på magefølelsen, for da stemmer den alltid. Men det alt, det meste annet får jeg aldri noen magefølelse på. :P

Anonymous poster hash: d65c5...eb8

Med meg er det omvendt 😊 Ei av Mike beste veninner hadde eg skikkeleg dårlig magefølelse på første gong eg traff henne. Men den viste seg å vere heilt feil!!!

Anonymous poster hash: 36261...972

Skrevet

Hadde jeg ikke stolt på magefølelsen min hadde minstebarnet mitt dødd i magen.

Så ja,det gjør jeg 😊

Anonymous poster hash: 97c47...f41

Skrevet

Ja, en gang har jeg latt fornuften seire, og da ble svineinfluensavaksinen tatt.. 

Anonymous poster hash: cdc44...89a
Skrevet

Spesielt ovenfor andre mennesker får jeg negative vibber som gir meg en elendig magefølelse. Jeg velger da og holde avstand, noe som har irritert min mann flere ganger, men som regel viser det seg før eller siden at disse menneskene har vært klokt å ikke slippe for nært på seg. Noen har vært kriminelle, andre misbrukere, noen psykisk syke, manipulerende etc. Som regel godt likte mennesker som plutselig "faller igjennom". Det betyr ikke at jeg ikke er hyggelig med de eller kan hjelpe de i en vanskelig situasjon, noen vil nok tom si vi er venner, men jeg holde en viss avstand og beskytter bevisst meg og mitt

Anonymous poster hash: 65ac0...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...