Gå til innhold

Ex mannen vil ha hjelp til alt mulig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble separert for et halvt år siden etter rundt 11 år sammen. Han er generelt en lat, passiv og udugelig mann, mye det som ødela kjærligheten. Hjalp ham med flytting i helgen siden han ikke har førerkort og bil, og det er jo greit, men stadig spør han om småting han burde klare selv, f eks å montere gardinstenger og få opp gardiner. Spurte ham om han ikke kunne prøve selv, og da ble han sur.

Hadde dere giddet å stadig hjelpe en ex eller skal jeg si fra at nå er det slutt på sånt?

Anonymous poster hash: 4030d...628

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at du kan si nei?

Skrevet

Aldri i verden.

Skrevet

Han var jo ikke mye til mann. Menn, ekte menn, hjelper andre men ber aldri om hjelp selv. For de klarer seg alltid på egen hånd.

Anonymous poster hash: 5335b...01d
Skrevet

Hehe aldri i livet om jeg hadde orket.skjønner godt at du gjorde han til en x

Skrevet

Oh my. Aldri om jeg hadde giddet det. Du må slutte nå, ellers får du aldri fred!

Skrevet

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det der!!!!!

Min eks-mann spør om hjelp til div., han er så utrolig daff og greier ingenting selv!! Skjønner virkelig ikke hva jeg tenkte på når jeg giftet meg med han....

Anonymous poster hash: 227c4...d51
Skrevet

Det der får han da virkelig fikse sjøl! Frekt av han å spørre, enda frekkere å bli sur. Og du er kanskje en smule for snill med han?

Skrevet

I utgangspunktet så får han greie seg selv, altså! Han er tross alt en voksen mann. Men om dere har barn sammen skjønner jeg at man vil beholde et visst samarbeidsklima. Ingen barn? I så fall hadde jeg latt han seile...

Anonymous poster hash: 999c1...597

Skrevet

Takk for svar alle ☺ Har barn sammen ja og har en smule dårlig samvittighet for at jeg forlot ham. Samarbeider greit nå så føler jo det litt vanskelig å si nei. Må øve meg. Jeg gjorde jo ALT av oss, og da mener jeg det bokstavelig talt. Så jeg kan jo så mye, er veldig selvstendig, kommer fra handy familie.

Som sagt, øve på å si nei. 👍

Anonymous poster hash: 4030d...628

Skrevet

Når du har hjulpet ham til all flyttingen har du gjort mer enn du trengte, flott av deg.

Jeg ville ha sagt til ham på en ordentlig måte at nå bor dere hver for dere og dermed må han også finne måter å løse slike praktiske problemer på selv.

Mannen må jo være i komplett sjokktilstand ;) Hvis du har gjort ALT så har han jo ikke peiling på hva som kreves for å holde et hjem halvveis i orden. Det er jo nesten som om han er 13 år igjen og ikke har flyttet hjemmefra - bortsett fra at jeg tror de fleste 13-årige gutter har mer initiativ og kreativitet for å fikse ting enn det din eksmann har ;)

Vær saklig med ham "beklager, det har jeg ikke mulighet til, du må nesten finne ut av det selv, du fikser det nok, ev. får du betale noen for å gjøre det".

Anonymous poster hash: ebab4...27e
Skrevet

Haha, du er alt for snill, og han er helt håpløs!!!😳🙄

Neste gang han ber om hjelp sier du "nå har vi flyttet fra hverandre. Det betyr at du må ordne i ditt hjem, og jeg i mitt".

Dere er ekser. Dere skal samarbeide om felles barn, ikke om mannens gardiner!

Anonymous poster hash: 865ea...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...