Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Oppdaget nå i kveld at 1,5 åringen har fått noe utslett på tunga. Mest på og rundt tungespissen. Ser at skarlagensfeber har det som symptom blant annet. Han er også blitt fryktelig hes i dag. Men han har ikke feber og har god matlyst. Dukker som regel feber opp først? Hva annet kan det være? Anonymous poster hash: 687bb...e5b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Munn-, hånd- og fotsyke. Anonymous poster hash: 9ecf1...58e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Lest litt om det også, å utslett i munnen er noe av det siste som kommer etter feber og dårlig allmenntilstand står det på nhi. Har ikke sett noe utslett ellers på kroppen. Får se i morgen da. Trenger kanskje ikke være noe spesielt heller? Takk for svar! Anonymous poster hash: 687bb...e5b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Lest litt om det også, å utslett i munnen er noe av det siste som kommer etter feber og dårlig allmenntilstand står det på nhi. Har ikke sett noe utslett ellers på kroppen. Får se i morgen da. Trenger kanskje ikke være noe spesielt heller? Takk for svar! Anonymous poster hash: 687bb...e5b Skulle det være skarlagensfeber må du til lege for da MÅ barnet ha antibiotika. Hvis han fortsatt har utslett i morgen må du ringe lege. Ikke la Google eller dib stille diagnosen. Anonymous poster hash: 9ecf8...ddd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Skulle det være skarlagensfeber må du til lege for da MÅ barnet ha antibiotika. Hvis han fortsatt har utslett i morgen må du ringe lege. Ikke la Google eller dib stille diagnosen. Anonymous poster hash: 9ecf8...ddd Støttes! Ikke ta sjansen på at "det går over av seg selv". Dette kan være alvorlig. Er det det vil du angre inderlig hvis du ikke tar affære i morgen. Lege! Ikke prøv å diagnostisere selv. Anonymous poster hash: 83c42...039
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Nei nei såklart ikke. Tunga skal sjekkes med en gang i morgen tidlig. Men legevakten hadde ikke ville sett på han i kveld. Så ser det an til i morgen. Diagnostiserer ikke selv. Men jeg leser når ting oppstår, sånn at jeg kanskje kan se etter flere symptomer osv. Så tar jeg det såklart til lege. Grunnen til at jeg spurte her var bare for å høre erfaringer, ikke noe som bestemmer om jeg tar med barnet mitt til lege eller ikke. Takk for svar. Anonymous poster hash: 687bb...e5b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Minste her fikk kun utslett på tunga, startet med feber og hodeverk i et par dager før noe kunne sees på tunga, hadde som sagt ikke utslett andre steder. Anonymous poster hash: 9ecf1...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå