Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Barnet er snart ferdig med barneskolen så det her vært sykt før og borte fra skolen. Vi har aldri fått lekser sendt hjem før. Ved skolestart i høst ble klassene gjort om på så nabogutten og mitt barn kom i samme klasse. I dag er barnet mitt sykt og ligger rett ut. Når skolen var slutt for dagen kom nabogutten innom med leksene. De hadde han fått av læreren. Dette har aldri skjedd før og jeg er litt usikker på om jeg synes det er greit. Barnet er tross alt sykt. Når jeg er syk blir ikke kollegaene mine sendt hjem til meg med arbeidsoppgaver til jobben. En annen ting som jeg tenker litt på er at barnet mitt har noe spesialundervisning pga. konsentrasjonsproblemer og ligger i enkelte fag et godt stykke etter de andre i klassen. Får dermed spesialtilpassede lekser. Alle i klassen vet jo at barnet mitt får spesialundervisning men ingen vet hvilket nivå/hvilke lekser han har. Et dette greit av skolen å gjøre? Anonymous poster hash: 84962...987
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Trodde det var normalt, jeg. Leksene må jo tas igjen, og det er ikke alltid man er for syk til å gjøre lekser selv om man er for syk til å gå på skolen. Det er også en grei læring i det. Da får barnet se hva det må ta igjen når det er friskt, ev. gjøre det det kan mens det fremdeles er hjemme slik at det blir mindre når det er tilbake på skolen. Er barnet for sykt til å greie å gjøre noe som helst så gjør man ikke noe, men da vet barnet hva som venter når det er friskt, det kan være greit å være forberedt. Når barnet ditt ligger langt etter de andre i klassen så er det vel ekstra viktig at det blir hengende minst mulig etter pga. sykdommen. Og nå kan kanskje du hjelpe litt til når barnet er hjemme. Det jeg ev. ville stusset på er hvis barnet normalt får spesialtilpassede lekser og nå har fått "vanlige". Kontakt læreren i morgen og hør med denne. Men om det er greit av skolen å sende lekser hjem? Ja, det synes jeg. Også langtidssyke barn må følge det de kan av skolearbeid. Anonymous poster hash: ad78a...b38
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Jeg synes det er helt greit. Det er ingen kollegaer som kommer innom meg heller med arbeidsoppgaver mens jeg er syk. Men det betyr jo ikke at jeg ikke må forberede meg til første dag tilbake, sånn er det bare Anonymous poster hash: d05b5...603
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Barnet er snart ferdig med barneskolen så det her vært sykt før og borte fra skolen. Vi har aldri fått lekser sendt hjem før. Ved skolestart i høst ble klassene gjort om på så nabogutten og mitt barn kom i samme klasse. I dag er barnet mitt sykt og ligger rett ut. Når skolen var slutt for dagen kom nabogutten innom med leksene. De hadde han fått av læreren. Dette har aldri skjedd før og jeg er litt usikker på om jeg synes det er greit. Barnet er tross alt sykt. Når jeg er syk blir ikke kollegaene mine sendt hjem til meg med arbeidsoppgaver til jobben. En annen ting som jeg tenker litt på er at barnet mitt har noe spesialundervisning pga. konsentrasjonsproblemer og ligger i enkelte fag et godt stykke etter de andre i klassen. Får dermed spesialtilpassede lekser. Alle i klassen vet jo at barnet mitt får spesialundervisning men ingen vet hvilket nivå/hvilke lekser han har. Et dette greit av skolen å gjøre? Anonymous poster hash: 84962...987 Du klarer vel å vurdere om barnet ditt klarer leksene eller ikke. Er ikke fordi det er viktig for læreren at leksene blir gjort, men fordi det hjelper ditt barn til å henge med undervisningen selv om han har gått glipp av en dag eller tre. Anonymous poster hash: 0a33b...b92
sug lut Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Det er jo ikke et problem, jeg ville vært glad til om læreren husket på og la til rette for denslags - du vet jo selv om barnet er for sykt eller ikke, men nå har han/hun i alle fall muligheten. Ellers må det jo tas igjen siden, det er ingen egen kategori på eksamen for de barna som gikk glipp av brøk eller var syk da man lærte sterke verb.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Jeg anser det som god innsats fra læreren. Når mine barn har vært syke har jeg som oftest bedt læreren eller en av klassekameratene om å ta med hjem lekser eller bøker fra skolen. Hvis barnet er utslått av feber er selvfølgelig lekser uaktuelt. På dag 3 av en omgangssyke er lekser veldig aktuelt. Anonymous poster hash: 4f6fe...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå