mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Donasjoner til gode formål i julegave? Vi vurderer å gi de voksne i familien gaver til gode formål. Det vi har valt ut er å støtte kampanjen " gled noen som gruer seg til jul" altså kirkens bymisjon . 1000 kr i den aktuelles navn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Donasjoner til gode formål i julegave? Vi vurderer å gi de voksne i familien gaver til gode formål. Det vi har valt ut er å støtte kampanjen " gled noen som gruer seg til jul" altså kirkens bymisjon . 1000 kr i den aktuelles navn. Det hadde jeg ikke likt. Vi har våre organisasjoner som vi gir til hele året. Om de man gir til er enige og gjør det samme tilbake så stiller saken seg annerledes selvfølgelig. Anonymous poster hash: 68a77...bf9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Jeg personlig blir veldig glad for det. Men nå er jeg generelt en person som donerer mye selv og også arbeider frivillig. Jeg tror nok de fleste helst ønsker å velge formål selv hvis de skal donere. Handler vel om å kjenne mottaker godt hvis du gjør det. Mine venner vet jeg blir rørt av at de donerer i mitt navn, spesielt fordi de fleste av mine venninner synes jeg er en skrulle. 😊 Så det faktum at de gir penger til slitne esler i India og har brukt tid på å få donert betyr mye for meg. Anonymous poster hash: ecb7b...4ad
sug lut Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Nei! Jeg vil ha julegaver, masse av dem, får jeg geit til de fattige blir jeg skikkelig gretten.
skinnfilla Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Nei,jeg støtter det ene og andre . Til jul ønsker jeg meg håndfaste gaver😉
Von Hertelhofen Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 (endret) Mer enn OK, jeg hadde blitt veldig takknemlig. Ting og tang har jeg nok av. Endret 14. november 2016 av Von Hertelhofen
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 En liten ting til 200 til veldedig formål er innafor, men ikke for tusen. De fleste bidrar vel til slikt ellers i året selv? Anonymous poster hash: 94140...db0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Sant å si, nei. Jeg synes det er en utrolig sleip måte å fremstå som veldedig på, mens det man egentlig gjør er å gi bort andres julegaver, ikke sine egne. Hvis du skal drive denne typen veldedighet så synes jeg at du skal ønske deg at dine egne gaver gjøres om til donasjoner til gode formål. Hvis noen har ønsket seg denne typen gaver er det selvsagt greit. Er utover det veldig for at man støtter tiltak for de som trenger det. Men da velger jeg selv hvilke prosjektet og organisasjoner jeg gir penger til. Anonymous poster hash: 1429a...cad
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Kommer an på hvem det er fra. Fra foreldre og søsken får jeg ofte ting jeg ønsker meg og trenger, og det er den ene gangen i året jeg får noe nytt. (Har ikke så god råd, så prioriterer barna.) Så jeg hadde nok blitt litt skuffet om gaven min fra dem gikk til noen andre, såpass egoistisk er jeg dessverre... Men fra mer perifere som ikke kjenner meg så godt så hadde det vært helt topp, for gavene fra dem blir som regel liggende i kjelleren uansett. Bedre at pengene kommer til nytte et annet sted da. Anonymous poster hash: 46eae...660
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Nei, du kan vel donere ting til veldedige formål uten at det må " gå utover" andres julegaver? Hadde følt meg litt snytt om jeg hadde stresset i kokte kjøpesentere for å kjøpe gaver for så og få beskjed om at "du, vi ga heller pengene vi skulle kjøpe gave til deg for til Dyrebeskyttelsen" Anonymous poster hash: e6d14...ff3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Nei, egentlig ikke. De kan vel både gi meg en liten gave og donere til veldedighet. Anonymous poster hash: 50d84...ade
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Det er fint at du gir en donasjon, men det er ingen gave til meg. Det er en gave til organisasjonen. Du kan eventuelt opplyse om at du kutter ut gaver i år. Det er mer redelig. Anonymous poster hash: eb281...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 Det er fint at du gir en donasjon, men det er ingen gave til meg. Det er en gave til organisasjonen. Du kan eventuelt opplyse om at du kutter ut gaver i år. Det er mer redelig. Anonymous poster hash: eb281...bc2 En ting til. Jeg vil i hvertfall ikke at du sender gave i mitt navn. Jeg ønsker ikke å stå på giverlistene til hvilken organisasjon som helst selv om det skulle blitt ført slik at jeg fikk skattefradraget. Anonymous poster hash: eb281...bc2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. november 2016 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2016 Har selvsagt også sagt til alle det gjelder at vi i år kun ønsker gaver til barna , vi voksne har alt vi trenger. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 Har selvsagt også sagt til alle det gjelder at vi i år kun ønsker gaver til barna , vi voksne har alt vi trenger. HiFortsatt ikke ok. Droppe gaver om du ikke gidder ta deg bryet med å finne noe folk vil like, men ikke gi donasjoner i andres navn. Da kan du heller gi dem pengene slik at de kan velge selv hvordan de vil bruke dem. Anonymous poster hash: eb281...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 Nei jeg hadde blitt irritert. Og sint om du har gitt bort mitt navn slik at de begynner å ringe og sende meg mail. Anonymous poster hash: 5f7a1...2ca
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 Nei, jeg vil heller donere når jeg vil, hvor mye jeg vil, og til de jeg velger selv. Anonymous poster hash: e8673...570
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 Ja, det synes jeg 😊 Jeg har alt jeg trenger og vil heller at pengene går til noen som trenger det. Hva skal jeg med en masse ting jeg ikke trenger? Jeg gjør det samme til mine foreldre, donerer penger til et barnehjem i India i deres navn. Anonymous poster hash: 4ee4d...4cb
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 Ja, det synes jeg 😊 Jeg har alt jeg trenger og vil heller at pengene går til noen som trenger det. Hva skal jeg med en masse ting jeg ikke trenger? Jeg gjør det samme til mine foreldre, donerer penger til et barnehjem i India i deres navn. Anonymous poster hash: 4ee4d...4cb Får du det samme av dem også? Det er ganske vanskelig å si fra til noen at man ikke vil ha sånne gaver. De fleste sier "tusen takk" og "så lurt, vi har jo uansett alt vi trenger", og så går de skuffet hjem og føler at ingen egentlig bryr seg om dem. Anonymous poster hash: eb281...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 Nei, det hadde jeg ikke likt! Dette funker kun om dere vet at disse personene synes slikt er ok. Jeg har til dags dato aldri hørt om noen som har likt en slik gave. Anonymous poster hash: aacdf...377
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #21 Skrevet 14. november 2016 Nei selvfølgelig ikke, hvorfor skal du gi bort min julegave, gi bort din egen isteden. Jeg gir til veldedighet som jeg selv velger ut, når jeg har anledning til det. Til jul ønsker jeg meg gaver til meg selv, og er du ikke villig til å gi meg noe så dropp heller gaven. Anonymous poster hash: 2ce64...713
Luksusdyret Skrevet 14. november 2016 #22 Skrevet 14. november 2016 (endret) Nope. Jeg er selv fadder for to barn i u-land og støtter en organisasjon her i Norge i tillegg. Bruker også å sende klær til barnehjem og kirker i hjemlandet, selv om det koster en del penger for frakt. Som flere andre sier, du kan ikke gi bort andres gaver. Det er sleipt - du vil ikke støtte organisasjoner med egne penger, men gir som gave til andre mennesker. En annen ting - det er ikke sikkert gavemottaker ønsker å støtte denne organisasjonen. Veldedighet må skje frivillig, ikke påtvungent. Og du kan ikke forvente at en ateist blir glad for at hans navn står på giverliste til Kirkens bymisjon. Atter en annen ting - når man først blir registrert et sted, så blir det evinnelig mas om støtte hit og dit, telefoner og brev. De fleste ønsker ikke tiggertelefoner, tiggerbrev og lignende, i hvert fall ikke som julegave. Enda et problem med slik gave er at man fremstår som materialistisk utakknemlig bitch hvis man ikke er fornøyd med gaven eller sier fra at man ikke ønsker flere slike gaver - da er man liksom egoistisk og bare tenker på penger. Nei, hvis du ikke ønsker å kjøpe gaver til folk, si fra om det. Endret 14. november 2016 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #23 Skrevet 14. november 2016 Får du det samme av dem også? Det er ganske vanskelig å si fra til noen at man ikke vil ha sånne gaver. De fleste sier "tusen takk" og "så lurt, vi har jo uansett alt vi trenger", og så går de skuffet hjem og føler at ingen egentlig bryr seg om dem. Anonymous poster hash: eb281...bc2 Heldigvis er mine foreldre oppriktige når de sier de ikke ønsker gaver. Hvis man sier sånt og så blir fornærmet får man kun takke seg selv. Anonymous poster hash: 4ee4d...4cb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. november 2016 Forfatter #24 Skrevet 14. november 2016 For å presisere litt her, dette er mennesker som har alt de trenger og selv har gitt utrykk for at gaver er for barna. Vi donerer selvsagt selv også til organisasjonen og i stedet for gaver til hverandre gir vi til kirkens bymisjon . I vårt tilfelle er det snakk om å la være å gi gaver eller gjøre en god handling . Hi
Luksusdyret Skrevet 14. november 2016 #25 Skrevet 14. november 2016 For å presisere litt her, dette er mennesker som har alt de trenger og selv har gitt utrykk for at gaver er for barna. Vi donerer selvsagt selv også til organisasjonen og i stedet for gaver til hverandre gir vi til kirkens bymisjon . I vårt tilfelle er det snakk om å la være å gi gaver eller gjøre en god handling . Hi Men da kan du la være å gi gaver og donere i eget navn. Ikke bruk andres navn og få dem inn i tiggesystemet fordi DU ønsker å støtte dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå