Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Min lille på 8 mnd gidder ikke ha noe særlig pupp. Hun vil heller stå på hodet, åle seg rundt, eller spise fast føde. Dier maks noen minutter av gangen, va 4 ganger i døgnet. Så hva gjør jeg nå? Slutter å amme? Begynner med mme? Regner jo med hun får i seg for lite melk slik det er nå. Anonymous poster hash: 8bf03...420
Idachristin7 Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Min lille på 8 mnd gidder ikke ha noe særlig pupp. Hun vil heller stå på hodet, åle seg rundt, eller spise fast føde. Dier maks noen minutter av gangen, va 4 ganger i døgnet. Så hva gjør jeg nå? Slutter å amme? Begynner med mme? Regner jo med hun får i seg for lite melk slik det er nå. Anonymous poster hash: 8bf03...420 Selv følte jeg meg nødt til å kaste inn håndkleet selv da med gutten. 7-8 mnd. Han var bare ikke interessert lenger. Ammet noen minutter som du beskriver og ga MME etterpå. Den ville han ha ga MME til fylte året før vi gikk forsiktig over til kumelk. Ga pupp før MME så lenge gutten ville det. Til slutt bare slo og lekte han med puppen til flaska kom, for den ville han ha. Helsesøster sa at jeg hadde gjort min jobb og jeg kunne være glad for at barnet mitt fikk en naturlig overgang til "selvstendig" melkedrikking. Synes enda det var tidlig, som at jeg selv kanskje ikke var helt klar for å slutte (retrospekt), men så lenge barnet fikk næringen sin så fikk det gå som det gikk. Tenker ikke noe på det nå i ettertid (gutten er 2,5 år).
Idachristin7 Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Ta en telefon til helsesøster at jenta tuller og står på hodet, og ikke gråter/gir tegn til misnøye når puppen kommer, får ihvertfall ikke meg til å bekymre meg alle barn er forskjellig. Noen vil ha pupp kjempelenge og andre blir naturlig "tidlig ferdig" 👍🏼
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Min begynte slik ved den alderen. Ammet da bare morgen og kveld, og etter dagduppen om vi var hjemme. Måtte skru av lyset på soverommet og ha det helt stille. Hun var så nysgjerrig på alt så hun gadd ikke suge om det var noe å se på. Ved 11 måneder var det slutt da bare tulla hun, tok én slurk og turna i fem minutter før hun tok en ny. Helsestasjonen sa vi bare kunne slutte. Forsøkte flaske en stund etter det men gav opp det også. Hun nekter å drikke både mm og mme av flaske. Anonymous poster hash: c2e05...8c1
Gjest Darwinia:-) Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Helt vanlig at barn går gjennom slike perioder med brystvegring. Det mange ikke vet er at det ofte går over av seg selv. Mange tror at barnet har mistet interessen og at ammingen er slutt, men det trenger slettes ikke være tilfelle. Fortsett å tilby bryst flere ganger om dagen men ikke tving barnet til å ta brystet. Pump deg hvis du får til det. I de aller fleste tilfeller vil barnet ta brystet igjen. De færreste barn avvenner seg med amming når de er så små. Naturlig ammeslutt inntreffer mellom 2 og 7 år. Her kan du lese litt om brystvegring. Ikke nøl med å kontakte ammehjelpen, enten på facebook eller ammehjelpen.no https://ammehjelpen.no/artikkel/18/brystvegring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå