Gå til innhold

Ang innredning i stue. Kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 stuer.

En tv stue.

En stue som har åpen kjøkkenløsning.

Og det er her jeg trenger "hjelp".

Vi har kjøkkenbord ved kjøkkenet og sofa med tv i andre enden.

Vi har en ledig krok.

Her ønsker mannen 2 stoler for å kunne lese/slappe av..

Men jeg ønsker penere spisebord for gjester.

Hva ville dere valgt ?

Anonymous poster hash: ebe7e...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sofa og to lenestoler i tv-stuen og spisebord med plass til 10 personer i den andre stuen

Anonymous poster hash: 0418a...18a

Skrevet

Kan du ikke bytte ut kjøkkenbordet med et penere bord og ha gjestene der, så kan mannen få kroken med lenestoler.

Det er utrolig deilig å ha et koselig sted å siitte for de som ikke skal se på TV, så jeg skjønner mannen din veldig godt.

Anonymous poster hash: 49436...af3
Skrevet

Kan du ikke bytte ut kjøkkenbordet med et penere bord og ha gjestene der, så kan mannen få kroken med lenestoler.

Det er utrolig deilig å ha et koselig sted å siitte for de som ikke skal se på TV, så jeg skjønner mannen din veldig godt.

Anonymous poster hash: 49436...af3

Har tenkt på det

Men er så trangt der 😏😏

Vi har jo 2 stuer.. trenger ikke se tv i begge stuer.. ikke lett 😂😔

Hi

Skrevet

Flere?

Hva ville du valgt?

Skrevet

Du har jo alt to stuer, så ville selvsagt valgt spisestue

Skrevet

Avslapping og kos i tv-stua her. Og den andre er til gjester. Synes ikke en spisestue må ha så mye møbler annet enn bord stoler og eventuelt et skap. Fint med litt luft rundt møblene.

Anonymous poster hash: 82623...71f

Skrevet

Et rom som er kombinert stue og kjøkken blir gjerne husets hovedrollen. Det blir der man samles til hverdags. Det å ha et bord med plass til mange der synes jeg er lurt, men det bør ikke være "pent" på en slik måte at det ikke også innbyr til lek og hverdagsaktiviteter. Det bør tåle legobygging, fingermaling, skismøring ol.

Jeg synes også det er dumt å ha et bord som er så stort at det bruker opp plass som i hverdagen burde vært brukt annerledes. Det er ikke så ofte vi har selskaper at det er viktig å ha et pent langbord stående parat. For oss er det bedre med et røft bord med plass til 8. Da har vi god plass til barnas venner når de er på besøk, enkle venninnekvelder ol. Når vi har store selskaper setter vi heller inn enkle bukkebord og legger på duk. Det gjør ikke noe om det blir litt trangt de få gangene. Det er tross alt bare 2 til 3 ganger i året vi er 20 mennesker eller flere.

Anonymous poster hash: 8d491...59c

Skrevet

Tusen takk for innspill.

Vi har et enkelt kjøkkenbord for 4-5 personer

Kunne tenkt meg spisebord for 6-8 personer.

Men blir aldri til at vi tar skismurning inn i stuen.

Men virker som de fleste her ønsker seg spiseplass i stedet for 2 lenestoler..

Takk for svar. Tar gjerne imot flere

Hi

Skrevet

Tusen takk for innspill.

Vi har et enkelt kjøkkenbord for 4-5 personer

Kunne tenkt meg spisebord for 6-8 personer.

Men blir aldri til at vi tar skismurning inn i stuen.

Men virker som de fleste her ønsker seg spiseplass i stedet for 2 lenestoler..

Takk for svar. Tar gjerne imot flere

Hi

Hvordan ordner dere det nå når dere har gjester?

Skrevet

Hvordan ordner dere det nå når dere har gjester?

Det går egentlig ikke.

Vi har derfor omtrent aldri besøk 😔😔

Hvis vi får besøk må noen sitte på pianokrakk. Krakk. Stå osv.

Jeg ønsker å ha mer besøk. Mens mannen ser ikke problemet pga vi har jo nesten aldri besøk 😕😔😕😔

Hi

Skrevet

Tar heller aldri skismurning inn i stuen😂

Over til poenget. Glad jeg alltid har stemt ned lenestoler. Liker ikke kroker med lenestoler. En kul gyngestol med en stilig pute er OK i en liten krok, men ville valgt spisebord hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 3b08d...b1c

Skrevet

Det går egentlig ikke.

Vi har derfor omtrent aldri besøk 😔😔

Hvis vi får besøk må noen sitte på pianokrakk. Krakk. Stå osv.

Jeg ønsker å ha mer besøk. Mens mannen ser ikke problemet pga vi har jo nesten aldri besøk 😕😔😕😔

Hi

Har dere ikke en gang noen ekstra klappstoller i et kott eller et hagebord dere kan ta inn? Da synes jeg uansett dere bør prioriter plass til gjester. Ungenes venner skal jo ha et sted å sitte i det minste.

Skrevet

Har dere ikke en gang noen ekstra klappstoller i et kott eller et hagebord dere kan ta inn? Da synes jeg uansett dere bør prioriter plass til gjester. Ungenes venner skal jo ha et sted å sitte i det minste.

Nei,ikke noe ekstra stoler. Og kjøkkenbordet er jo lite.

Ser nå at jeg må få overtalt mannen 😂😂

Takk for innspill

Hi

Skrevet

Ev. en spisesofa, så er det behagelig å bli sittende lenge. Det finnes også bord som i utgangspunktet ikke er så store som kan trekkes ut til 8-12+ personer, så kan dere ha noen klappstoler, stablestoler el. stående (tenker da hvis dere bytter ut kjøkkenbordet). Da kan dere flytte unna lenestolene og trekke ut spisebordet der du tenkte ha det når dere har mange gjester.

Skrevet

Ev. en spisesofa, så er det behagelig å bli sittende lenge. Det finnes også bord som i utgangspunktet ikke er så store som kan trekkes ut til 8-12+ personer, så kan dere ha noen klappstoler, stablestoler el. stående (tenker da hvis dere bytter ut kjøkkenbordet). Da kan dere flytte unna lenestolene og trekke ut spisebordet der du tenkte ha det når dere har mange gjester.

Takk for tips 👍👏

Skrevet

Hva med å lage spisestue, og heller droppe kjøkkenbordet? Går d ka skje an å ha et par gode stoler der dere har kjøkkenbordet idag?

Skrevet

Hva med å lage spisestue, og heller droppe kjøkkenbordet? Går d ka skje an å ha et par gode stoler der dere har kjøkkenbordet idag?

Kjøkkenbordet må stå der pga kjøkkenet er der

Takk for innspill 😊

Skrevet

Kjøkkenbordet må stå der pga kjøkkenet er der

Takk for innspill 😊

Men kan du ikke bare ha et større spiseztuebord der dere spiser alle måltider i stedenfor et kjøkkenbord og et spiseztuebord i samme rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...