Gå til innhold

Har et dilemma.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 som nesten alltid har slitet sosialt.Trinnet han går på spiller absolutt alle fotball, noe han ikke liker. Han har prøvd det i en periode. I høst fant han tonen med en fra paralell klassen som liker de samme tingene som han. Han fikk bytte klasse og blomstret. Plutselig dukket det enda en ny gutt opp som heller ikke er noen fotballfan.

Da begynte der å gå nedenom og hjem med vennskapet mellom min gutt og han første kameraten. De klarer ikke være tre stykker sammen og min gutt blir fryst ut innimellom. De hvisker og har herligheter. Gutten min spør hva de hvisker om og får beskjed om at det er mellom de to. De tre har skulket skolen en gang og vært inne på skolen et par ganger, før vi foreldre fikk nyss i det. I går hadde jeg begge mødrene og guttene til kaffe så vi kunne prate ut om tingenes tilstand. Ingen tar på seg ansvar. Gutten min innrømmer fort om han har gjort noe, men stoler ikke blindt på han heller. Han er ansvarlig han og. Det jeg bekymrer meg for er at han ikke har det bra. Han føler seg utstøtt...Det skal sies at han første kameraten slet veldig sosialt han og før han møtte min gutt. I går kveld da gutten min var ute ringte han meg. Da hadde de trappet opp hviskingen. De planla å gå inn på en annen skole som dørene sto åpen på. Gutten min fikk beskjed om å ikke fortelle dette til meg. Han sa han ville dra hjem og fikk surt slengt etter seg at han ALLTID drar hjem. Han gikk og var lei seg.

Skulle ønske at jeg bare kunne si til han

- Drit i de og vær sammen med de andre. Problemet er at for han så er det ingen andre...

Nå er saken slik...skal jeg informere foreldrene deres ang kvelden i går eller la være? Vil ikke gjøre ting verre for gutten min som da sannsynligvis vil bli stemplet som sladrehank og ut fryst. Det som gjør meg ekstra fortvilet er at vi i går satt alle sammen og pratet om disse tingene, og så gjør de dette rett etter. Den ene mammaen kommer til å flyge i flint! Gutten min sier at jeg kan si det til de siden han ikke vil være sammen med de uansett...men vet at han kanskje ikke tenker sånn i dag. HVA GJØR JEG??? Har så vondt for gutten vår😔

Anonymous poster hash: bf2a0...f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vanskelig for gutten din..

Hmmm.. Er det den nye gutten som drar i gang disse rampestrekene? Jeg tror jeg ville snakket med den gamle gutten sine foreldre, om du føler at de er lydhøre.. Det er jo ikke bra at de driver å gjør slike ting, kan fort eskalere.. Skulking som 12åringer, snike seg inn på stengte skoler kan fort bli til skulking og stjeling, drikking osv.. Så jeg ville nok tatt det opp!

Ellers, så er de vel flere gutter i klassen? Hva med å invitere alle guttene på ett eller annet sosialt? Snakk med læreren, de burde jo virkelig hjelpe til litt...

Anonymous poster hash: 8106c...8de
Skrevet

Finn en hobby han kan trives med og der han kan få andre venner; eldre/yngre/andre skoler osv

Anonymous poster hash: 09f57...075

Skrevet

Takk for svar. Har prøvd med hobbyer og han har interesse innen BMX og triksing med sparkesykkel. Det er jo ikke sesong for det nå akkurat. Ville dere kontaktet foreldrene ang gårkveld?

Hi

Anonymous poster hash: bf2a0...f7e

Skrevet

Hva har de egentlig gjort? Om de bare har gått inn i en åpen skolebygning uten å gjøre herverk eller noe annet galt Ser jeg ikke noen grunn til at du skal sladre. En så mild strek synes jeg ikke gutten din burde sladret om heller. Herverk, tyverier ol blir noe helt annet.

Anonymous poster hash: 504ab...485

Skrevet

Hva med å melde ham på turn eller akrobatikk. Det er super vintertrening for triksing på sparkesykkel. Det finnes også innendørs baner noen steder.

Anonymous poster hash: 504ab...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...