Gå til innhold

Hvor fort sovner dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sovner med en gang. Men er generelt svært trett for tiden og sovner hvis jeg setter meg ned hjemme etter kl 2000 på kvelden. Kan sovne mens jeg holder på med noe og sitter oppreist. Sjekket jern og d-vitamin. Var Ok, så er vel bare utslitt av 100% jobb, 2 små barn osv. Men jeg lurer på om andre også har det slik? Får også problemer med å snakke når jeg er sliten samt nedsatt kraft i ene siden av kroppen. Skal det virkelig være slik? Ja jeg trener og er aktiv men kollapser fullstendig på kveldstid/ ettermiddag. Sovner hvis jeg ikke holder på med noe.

Anonymous poster hash: aa569...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bruke flere timer på å sovne :S

Anonymous poster hash: 64114...f84

Skrevet

Jeg sovner med en gang jeg setter meg i sofaen for å slappe av når ungene er i seng... Ikke sett en hel film på flere mnd. Sovner sittende med telefonen i hånda om jeg leser nyheter.

Når jeg legger meg på puta så sovner jeg innen få minutter. Aldri hatt problemer der.

Men nå er jeg bare grusomt sliten. Jobber 100% og har tre små barn. Minste sover dårlig på natten.

Ser frem til minste lærer seg å sove om natta, of jeg kunne fått fem timer sammenhengende søvn 😴

Anonymous poster hash: 397b6...37d

Skrevet

Sovner aldri uplanlagt. Bruker kanskje 20 min på å sovne etter jeg har lagt fra meg tlf (surfer alltid på senga). Jeg er også trøtt på dagen for tida, men det er nok mest fordi minsten våkner 100 ganger hver natt! Jeg er i permisjon da, så det kan vel ikke helt sammenlignes.

Skrevet

Jeg kan bruke flere timer på å sovne :S

Anonymous poster hash: 64114...f84

Samme her... er skikkelig misunnelig på mannen som sover så fort hodet treffer puta...!

Anonymous poster hash: 310c3...dff

Skrevet

Bruker kanskje et lite minutt fra jeg legger meg ned.Tar det lengre tid så er det som regel fordi mannen absolutt skal kose på meg :)

Har alltid trodd jeg har sovnet så fort fordi jeg har en kveld rutine jeg alltid følger til detalj. Helt ned til at jeg legger meg i samme stilling hver eneste kveld.

Så når kroppen merker denne rutine slår den raskt av bryteren.

Anonymous poster hash: 5fd3f...ae6

Skrevet

Sovner med en gang. Synes det er fælt de få gangene det passerer 15 minutter 😜

Sovner også sittende i sofa, og er sjeldent våken etter kl 21. Bøker har jeg ikke lest på flere år, da spiller det ingen rolle når på døgnet det er.

Hvis du føler at noe er galt, må jo legen lete utover vitamin- og jernmangel.. Er du uthvilt på morgenen? Kan du ha søvnapné?

Anonymous poster hash: 6f20b...fc1

Skrevet

Jeg var sånn. Fikk tatt blodprøver og legen sa alt var fint. Men fikk utskrift av prøvene og de viste at D-vitamin var på grensa, og at for enkelte personer var dette et kritisk lavt nivå. Viste seg at legen min ikke tror lavt d-vitaminnivå har noe å si, ettersom han selv har lavt nivå hver vinter og likevel er i fin form...

Begynte å ta høydose tilskudd, tar nå 40 mikrogram pr dag, og merket fort hvis jeg slurver.

Husk også at om du tar vitaminer kan disse virke inn på blodprøvene og vise feil resultat.

Anonymous poster hash: cdf74...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...