Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Ringte Nav torsdag morgen og ba om at veileder skulle ringe meg. Gikk beskjed om at siste frist veileder hadde til å ringe meg opp igjen, ble da i følge responstiden deres mandag. Siden jeg som regel opplever at de ringer meg opp igjen raskt, så ble det til at jeg både torsdag og fredag satt hjemme og ventet. I morgen må jeg trene (en del av behandlingsopplegget mitt) og blir da opptatt fra ca kl 9 og et par timer ut over. Et det noen som vet om Nav vil forsøke å ringe meg igjen dersom jeg ikke svarer? Har ikke lyst til å ta denne samtalen med Nav i full offentlighet. Jeg foretrekker også å ha tilgang til penn og papir for å notere stikkord så jeg husker hva som blir sagt. Har problemer med humkommelsen. Anonymous poster hash: 1942e...26f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Det er helt typisk at de ringer det ene minuttet man ikke er tilgjengelig og som oftes ringer de ikke opp igjen, du må starte prosessen på nytt. Helt idiotisk. Jeg tar heller kontakt via mitt nav og ber om å bli oppringt eller få opprette dialog med min saksbehandler der. Da kan du også gi beskjed om at du er opptatt ved noen tidspunkter dersom hun ringer da. Anonymous poster hash: c7e35...2dd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Det er helt typisk at de ringer det ene minuttet man ikke er tilgjengelig og som oftes ringer de ikke opp igjen, du må starte prosessen på nytt. Helt idiotisk. Jeg tar heller kontakt via mitt nav og ber om å bli oppringt eller få opprette dialog med min saksbehandler der. Da kan du også gi beskjed om at du er opptatt ved noen tidspunkter dersom hun ringer da. Anonymous poster hash: c7e35...2dd Får man direkte kontakt med saksbehandler, hvis man tar kontakt på mitt nav? Anonymous poster hash: f971a...edb
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Jeg bruker også mitt nav, der kan du da skrive inn at du ønsker å bli kontaktet av saksbehandler men at du er i behandling mandag fra 10-12 f.eks. Saksbehandleren får beskjeden fra deg på sin mail og vil da selvfølgelig ikke ringe akkurat da. Anonymous poster hash: 3d195...29e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Får man direkte kontakt med saksbehandler, hvis man tar kontakt på mitt nav? Anonymous poster hash: f971a...edb Nei, beskjeden blir videreformidlet til saksbehandler. Anonymous poster hash: 3d195...29e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Jeg ble fortalt at de skal forsøke å ringe to ganger. Min erfaring er imidlertid at de ringer to ganger rett etterhverandre (legger på og ringer opp igjen umiddelbart), og så må jeg begynne prosessen på nytt. Verste eksemplet var da jeg hadde forsøkt å få tak i dem i et par uker uten at noen ringte tilbake. Jeg klaget på det, ga beskjed om at dato xx fra kl. xx til kl. xx var jeg på sykehus hos spesialist, men at jeg var tilgjengelig alle andre tider. Mens jeg var hos spesialisten hadde jeg mobilen liggende på lydløs ved siden av meg. Nav ringte akkurat den tiden, de ringte syv ganger på rappen. Og etterpå har de journalført at de har prøvd å få tak i meg "utallige" ganger, men at jeg "aldri" er tilgjengelig, at jeg "aldri" tar telefonen. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med telefonen i morgen, Hi, og hvis de ringer når det ikke passer, så ville jeg gitt en kort beskjed om at du akkurat der og da er opptatt og så spørre saksbehandleren om når det passer at dere snakker sammen. Anonymous poster hash: 05548...9ff
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Jeg har fått beskjed fra Nav om at det kan ta flere dager fra man sender melding via mitt Nav og til veilederen får beskjeden. De mente det da var en responstid på 5 dager. Blir sprø og sliten av hele Nav styret. Skulle ønske jeg var frisk og hadde en jobb så jeg slapp å ha noe med dem å gjøre. Anonymous poster hash: 1942e...26f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Jeg har fått beskjed fra Nav om at det kan ta flere dager fra man sender melding via mitt Nav og til veilederen får beskjeden. De mente det da var en responstid på 5 dager. Blir sprø og sliten av hele Nav styret. Skulle ønske jeg var frisk og hadde en jobb så jeg slapp å ha noe med dem å gjøre. Anonymous poster hash: 1942e...26f 2 uke dager skal det ta, står på nav sine sider Anonymous poster hash: 3eee8...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå