Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 spontant initiativ til å bidra i hjemmet? Har han stålkontroll eller lener han seg tilbake mens ting fikses?  Jeg er så lei. Han er fantastisk med ungene men ser ikke en dritt som må gjøres i hjemmet. Vasker aldri uten å bli bedt om det. Skifter altfor på senger eller henger opp klær uten å få beskjed. Han sier gjerne "jeg skal ta det" hvis heg spør om han legger ting på plass, det skjer aldri. Dresser, luer og votter kaster han på gulvet å sier at "han skal ta det senere". Det skjer såklart ikke. Aldri vasket ett vindu, badet eller noe på eget initiativ. Aldri tatt bort putene i sofaen å rengjort de. Aldri løftet for å rengjøre under sofaen eller fylt på såpedispenseren da det er tomt for såpe. Hvis det trengs å rengjøres i kjøleskapet er ikke det noe han gjør.  Nå har vi lekkasje på badet som fikses i morgen. Han tar ikke initiativ til å tørke, tømme bøtten og skifte håndkler så det ikke blir vått. Jeg må tenke på absolutt alt. Små ting som blir mye for meg å tenke på.  I stad kastet han fra seg datterens diamantkjede fra dåpen i sengen. Dette skulle han også rydde bort senere. Jeg sa til han før jeg la meg at jeg antar du har kontroll over diamantsmykket, noe han såklart hadde sa han. Jeg håper han blir litt svett da han innser at det er borte. Jeg fant det nemlig i lekebilen til den ene tvillingen på 2år.  Er deres like håpløse til å gjøre ting uten å få beskjed? Er dette vanlig?  Spurte om han hadde låse ytterdøren nå noe han også hadde. Den sto ulåst. Føler ikke jeg kan stole på det han sier heller så må alltid dobbeltsjekke.  Anonymous poster hash: 7191e...a0a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Han høres akkurat ut som en mann ! Min er lik på veldig mange måter. Dritt altså! Men meg kan han kjefte på for bagateller: jeg bretter ikke T-skjortene rett, rusk i vasken, sjekker hvordan jeg setter inn i oppvaskmaskinen, freser hvis jeg ikke har skyllet en melkekartong godt nok.  Anonymous poster hash: 0c0cb...289
ulenissen Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 spontant initiativ til å bidra i hjemmet? Har han stålkontroll eller lener han seg tilbake mens ting fikses?  Jeg er så lei. Han er fantastisk med ungene men ser ikke en dritt som må gjøres i hjemmet. Vasker aldri uten å bli bedt om det. Skifter altfor på senger eller henger opp klær uten å få beskjed. Han sier gjerne "jeg skal ta det" hvis heg spør om han legger ting på plass, det skjer aldri. Dresser, luer og votter kaster han på gulvet å sier at "han skal ta det senere". Det skjer såklart ikke. Aldri vasket ett vindu, badet eller noe på eget initiativ. Aldri tatt bort putene i sofaen å rengjort de. Aldri løftet for å rengjøre under sofaen eller fylt på såpedispenseren da det er tomt for såpe. Hvis det trengs å rengjøres i kjøleskapet er ikke det noe han gjør.  Nå har vi lekkasje på badet som fikses i morgen. Han tar ikke initiativ til å tørke, tømme bøtten og skifte håndkler så det ikke blir vått. Jeg må tenke på absolutt alt. Små ting som blir mye for meg å tenke på.  I stad kastet han fra seg datterens diamantkjede fra dåpen i sengen. Dette skulle han også rydde bort senere. Jeg sa til han før jeg la meg at jeg antar du har kontroll over diamantsmykket, noe han såklart hadde sa han. Jeg håper han blir litt svett da han innser at det er borte. Jeg fant det nemlig i lekebilen til den ene tvillingen på 2år.  Er deres like håpløse til å gjøre ting uten å få beskjed? Er dette vanlig?  Spurte om han hadde låse ytterdøren nå noe han også hadde. Den sto ulåst. Føler ikke jeg kan stole på det han sier heller så må alltid dobbeltsjekke.  Anonymous poster hash: 7191e...a0a Blir selvsagt irritert til tider (og han over meg også sikkert) men heldigvis ikke slik som du beskriver!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Åh, hjelpes. Dette er ikke normalt, men eneste årsaken til at han kan fortsette slik er fordi du tillater det. Du tar det opp, han skal skjerpe seg eller ta det senere... han gjør det ikke, og du fikser det likevel.  En slik mann hadde fått en sjanse. Jeg hadde krevd at vi skrev lister over hva som må gjøres i hjemmet og når - og så blitt enig om hver sin liste. Og i tillegg ville jeg krevd parterapi.  Men om han ikke endret seg hadde jeg ikke orket å dele livet med ham. Slik det er nå lærer du ungene dine at en far skal ta null ansvar, han kan lyve og ikke ta hensyn til andre. Anonymous poster hash: 483c9...5a1
Blondzilla Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Mannen min er også sånn. Går meg på nervene
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Min er også sånn. Har prøvd alt. 99% sikker på at det blir brudd i løpet av kort tid. Anonymous poster hash: 26121...c62
*Miss Marple* Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Jeg har heldigvis funnet meg en mann som virker. Han der hadde jeg lagt ut på Finn.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Min mann vasker klær, baker brød, lager middag, støvsuger, rydder, skifter på senga, ja faktisk alt mulig som må gjøres i hjemmet. Jeg har aldri trengt og be han om noe som helst noensinne. Det er vel heller litt omvendt...  Anonymous poster hash: 620ee...aa2
Iiiiik Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Min mann er heldigvis voksen, og hadde klart seg selv i en del Ã¥r før jeg traff ham. Ikke engang sønnen pÃ¥ 11 er sÃ¥ ille som det du beskriver.Â
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Ja, det gjør han i aller høyeste grad. Han har mye ferie tilgode, så for et par uker siden brukte han ei hel uke på å rundvaske huset og renske opp ute:) Vasket verandaene, alle vinduene og alt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Min mann har stålkontroll. Han er så kontrollfrik at nå tror han seriøst at det ikke blir jul i heimen siden han har vært utsatt for en ulykke og er satt ut av spill i 3 måneder, og dermed ikke kan ta seg av julevask og bakst. Anonymous poster hash: ce1b2...27c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Det er i hvert fall vanlig her... Føler noen ganger at han er som en tenåring. Tar ikke så mye ansvar for hus og hjem. Han har jo andre kvaliteter og gode sider jeg verdsetter og jeg elsker ham. Men jeg blir jo sliten av å alltid måtte passe på alt.  Vi har vært i parterapi, og det hjalp litt. Har også appen Pleno familie slik at han kan få påminnelser om ting og tang gjennom den. Noen få faste oppgaver har han også.  Vi har vært sammen i 15 år, og jeg kan ikke si det har blitt særlig bedre. Han er lat og glemsk. Det rare er jo at han er strukturert, ansvarsfull og har orden på arbeidsplassen. Og han er effektiv og flink hvis han har et eget prosjekt på gang.  Anonymous poster hash: 586bf...756
Hannepålandet Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 Gubben har akkurat brukt 4 timer på å rydde i garderoben i gangen. Sortert bort feil årstid og pakket ned for små klær. Ropte på hjelp tilslutt da han hadde en "usikker" haug. Er så stolt av han. Ellers har han bært inn ved. Borra ut noen spotter som har lagt gjemt i taket siden oppussinga. Fiksa bremseklosser på opelen. Og nå henger han opp klær som han selv har satt på (det gjør vanligvis jeg).
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 Overhodet ikke! Han kan ikke engang gjøre "manneoppgaver" så jeg gjør alt!!!!  Anonymous poster hash: 4a6d1...425
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 Jøss, for en guttevalp... Lag LISTER, store lister, der ingen ting er ferdig før det strykes ut.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 Skal ikke klage på min ser jeg.... Han: vasker og henger opp klær, inn og ut av oppvaskmaskina, lager middag, gjør klart varmt vann og mme til natta,vasker flaskene. Og jammen har han fått ansvar for handling av matvarer frem til nyttår (jeg skriver liste da..) ser ikke alltid det jeg ser må gjøres, men når han allerede gjør mye uten at jeg trenger å si noe, så bryr jeg meg ikke om det.  Anonymous poster hash: 1b167...445
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #17 Skrevet 13. november 2016 Heller litt motsatt her.. mannen er den som gjør mest. Ser også alt son trengs å gjøres osv  Anonymous poster hash: 4fafd...19c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #18 Skrevet 13. november 2016 Mye likt med min her. Det et jeg som er husmor OG handyman... Â Anonymous poster hash: 85c09...0b9
Mostly Harmless Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 Hvordan klarer disse mennene uten boevne å holde på en jobb?  Det er nesten så man må mistenke dem for å lide av selvpåførte smerter i viljen.
Mamma til 2 søte Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 Finnes det virkelig slike menn?
prekæs Skrevet 14. november 2016 #21 Skrevet 14. november 2016 Han høres akkurat ut som en mann ! Min er lik på veldig mange måter. Dritt altså! Men meg kan han kjefte på for bagateller: jeg bretter ikke T-skjortene rett, rusk i vasken, sjekker hvordan jeg setter inn i oppvaskmaskinen, freser hvis jeg ikke har skyllet en melkekartong godt nok.  Anonymous poster hash: 0c0cb...289  ...og det er da du ber han holde kjeften sin, ikke sant? Du skal ikke tåle sånt, så be han likegodt holde kjeft først som sist.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #22 Skrevet 14. november 2016 Sånn var min eks. Veldig slitsomt, og en av grunnene til at han ble en eks. 😜 Fant ut senere at ikke alle menn er sånn, finnes voksne menn der ute og.  Anonymous poster hash: 668f7...c52
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #23 Skrevet 14. november 2016 Skal heller ikke klage på min, ser jeg. Han er egentlig flink, men har perioder hvor han sitter plantet i sofaen. Etter slike perioder blir han alltid hissig over rot, og har 0 forståelse hvis jeg sier at jeg ikke klarer alt alene. Ungene kan rope og rope når jeg er opptatt, han sitter fortsatt godt plantet i sofaen.  Det som irriterer meg aller mest er planlegging. Han har 0 kontroll på kalenderen til ungene, tar som en selvfølge at jeg tar alt av henting og bringing, skaffer bursdagsgaver, og alt annet de trenger. Anonymous poster hash: e7c4f...116
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #24 Skrevet 14. november 2016 Det er flott at han er flink med ungene, men det høres ut som det blir for mye totalbelastning på deg da du må påta deg alt husarbeidet. Å måtte be om å få noe gjort eller mase er heller ikke særlig hyggelig. Jeg tenker i ett parforhold bør man spille på lag, både med barn og husarbeid. En skal ikke dra lasset alene. Hva du bør gjøre vet du nok best selv innerst inne. Har du forklart han hvordan det føles for deg?  Min samboer er en super pappa, men på husarbeid kunne han vært bedre. Nå for tida er det nesten alltid jeg som tømmer oppvaskmaskin og tømmer søpla. Samt vasker spisestolen til barnet og starter robotstøvsuger. Han vasker aldri gulv og det prosjektet har jeg gitt opp. Jeg vasker heller nesten aldri gulv, men perfeksjon er heller ikke målet.  Når sant skal sies så gjør han jo noe husarbeid : han vasker klær, bretter, sengetøy bytter vi sammen, han leter frem klær til barnet som ligger klar til neste morgen, koker kraft jevnlig, gjør innkjøp til dagligvarer etc.  På badet har inngått kompromiss siden han hater å vaske gulv og det alltid endte med at jeg maste på han og det kunne gå både 2 og 3 mnd før han vasket badgulvet. Dermed har vi blitt enig om at jeg vasket gulv,servant og speilet og så tar han dusj + wc og det har fungert.    Anonymous poster hash: 2bf26...23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå