Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Dette er første året at gutten min skal være sammen med pappaen og hans familie på jul. Jeg er veldig glad på hans vegne, og han gleder seg veldig til å være sammen med farmor og farfar. Jeg er intivtert til min bror og hans familie på julaften. Det jeg har mest lyst til, er å sitte hjemme alene. Se TV, nyte et glass vin og bare slappe av. "Alle" rundt meg sier at DET går da ikke an å sitte alene på juleaften, og nærmest sier at det er galskap. Men det det jeg har mest lyst til. Andre som har vært i liknende situasjon? Anonymous poster hash: 48ca5...9cc Anonymous poster hash: 48ca5...9cc Anonymous poster hash: 48ca5...9cc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Alt dette pålagte oppstyret for jul. Hvis du synes det er ok, så Gjør det! For å slippe mas kan du jo si til broren din at du ikke kommer, og til resten at du ikke helt har bestemt deg enda. Anonymous poster hash: 8bacd...1d8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Om det er det du vil så gjør du det! Men jeg ville; 1. Sagt til andre at jeg ikke hadde bestemt meg helt for hva jeg skulle enda (så slipper du spørsmål og prat) 2. Vært ærlig med din bror og forklart at det er dette du vil 3. Ikke sagt det til barnet... det kan fort bli trist av tanken på at du er alene selv om det er aldri så selvvalgt Anonymous poster hash: f667f...fd8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Jeg følte det samme en nyttårsaften. Ville bare bestille pizza og slappe av med noe godt. Var en god ide tidlig på dagen, angret og følte meg skikkelig ensom på kvelden. Det ble med den ene gangen. Anonymous poster hash: 64afa...d77
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Jeg har vært alene på julaften ufrivillig flere ganger. Du kan jo prøve et år og se om du trives med det. Hvis ikke legger du planer med andre neste gang barnet feirer jul hos far Anonymous poster hash: 891a3...d20
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Er i samme situasjon som deg. Barna skal til pappaen og hans nye kones familie. Min familie tar det som en selvfølge at jeg skal være med dem på julekvelden med nevøer og nieser osv. Jeg orker bare ikke tanken på en familiejul! Og i alle fall ikke sammen med andres unger, når mine egne mangler. Så jeg har sørget for å skulle jobbe 1. Og 2. Juledag. Og så tenker jeg å melde meg som frivillig for julekvelden. Anonymous poster hash: 64f1f...2b3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Jeg valgte det det første året jeg var alene uten barna. For meg fungerte de kjempefint. Mye for at jeg visste at jeg ikke orket at noen skulle synes synd på meg den kvelden. Tror at jeg hadde taklet det dårligere om jeg skulle ha feiret i lag med mine søskens barn når ikke mine barn var der. God jul - uansett valg! Anonymous poster hash: 40c6d...953
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Jeg har vært alene på julaften et par ganger etter eget ønske når barna er borte,og det er så deilig. Slapper ordentlig av,ser julefilmer og spiser masse snop. Anbefales! Anonymous poster hash: 6cb8e...99b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Jeg gjorde det et år på nyttårsaften, det ble plutselige endringer i planene, så hadde trodd barna var hos meg, men så ville pappaen ha de hos seg allikevel. Da gad jeg ikke stresse med å finne på noe i siste liten og tenkte at god mat, vin og en film var bra. Jeg liker vanligvis egentid, men det var faktisk overraskende kjipt å være alene på en kveld hvor alle andre var sosiale, det gikk helt greit, men en annen gang gjør jeg det annerledes. Anonymous poster hash: 7fde5...2fc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Det er kjempekoselig! Jeg er alene de årene barna er hos far - jeg blir invitert hit og dit, men vil heller være hjemme og kose meg. Steker ribbe, koker surkål, går i kosedress, ser en julefilm og tar en juleøl. Så feirer jeg med barna og min familie dagen etter. Helt fint. Anonymous poster hash: f6904...357
Singelmamma <3 <3 Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Har vært i samme situasjon før jeg fikk barn. Jeg lot meg da overtale et år til å komme til en tante. Ikke noe koselig i det hele tatt. Ingen julestemning hos dem slik jeg var vant med. Men jeg forsto ønsket/tilbudet deres og forsåvidt glad for det! Året etter begynte jeg å være hjemme alene. Storkoste meg. Lagde ribbe, delte opp og fryste ned.. Spiste ribbe langt ut i februar 🙈 Kan du ta en spansk en og si til alle som inviterer deg at du tar kontakt senere om det blir aktuelt?
februarprins2013 Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 det er jo opp til deg selv, vil du være alene,så vær det
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 Ahh... En julaften alene er noe jeg faktisk drømmer om. Anonymous poster hash: 961d9...e2a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 Har vært alene etter eget ønske når barnet har vært hos far. Spist pinnekjøtt i pysj etter et langt bad, hatt seriemataton og stoooorkost meg. Det har vært verst for alle andre enn meg! Foreldrene mine, søsken osv har ikke syntes noe om det av en eller annen grunn. Deilig alenetid. Anonymous poster hash: 2d501...9e6
Nullstress;) Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 Dette er første året at gutten min skal være sammen med pappaen og hans familie på jul. Jeg er veldig glad på hans vegne, og han gleder seg veldig til å være sammen med farmor og farfar. Jeg er intivtert til min bror og hans familie på julaften. Det jeg har mest lyst til, er å sitte hjemme alene. Se TV, nyte et glass vin og bare slappe av. "Alle" rundt meg sier at DET går da ikke an å sitte alene på juleaften, og nærmest sier at det er galskap. Men det det jeg har mest lyst til. Andre som har vært i liknende situasjon? Anonymous poster hash: 48ca5...9cc Anonymous poster hash: 48ca5...9cc Anonymous poster hash: 48ca5...9cc Jeg hdde det slik første gang min sønn feiret med far. Ville ikke feire jul, så jeg om min nye samboer jobbet som frivillige på kirkens bymisjon fra kl 10-17. Da stenge de dørene. Så dro vi hjem til svigerforeldre mine etterpå. Det var faktisk utrolig godt å feire på KBM. Sønnen min hr bare feiret der tilsammen to ganger, så nå er vi alle samlet hos svigers.
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 Syns du skal feire som du ønsker. Din familie ber deg jo fordi de frykter at du blir ensom. Du trenger sikkert bare berolige dem med at du får det helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå