Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Har vært syk siden midten av august nå. Første barnet i bhg og jeg har vært forkjølt\bihulebetennelse\halsbetennelse helt siden. Det ene avløser det andre og jeg blir jo aldri frisk! Er det noe jeg kan gjøre som kan få fart på dette så jeg kan bli oppegående snart? Henger etter med alt for jeg føler meg helt på felgen. Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Ja, vaksiner. Anonymous poster hash: fb827...5b6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Har tatt alle vaksiner som er aktuelle inkl. boostere. Hjelper himla lite på forkjølelse og elendighet naturlig nok. Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Har vært syk siden midten av august nå. Første barnet i bhg og jeg har vært forkjølt\bihulebetennelse\halsbetennelse helt siden. Det ene avløser det andre og jeg blir jo aldri frisk! Er det noe jeg kan gjøre som kan få fart på dette så jeg kan bli oppegående snart? Henger etter med alt for jeg føler meg helt på felgen. Anonymous poster hash: 17db6...9a8 Få henvisning til Øre/nese/hals så de kan vurdere om du burde ta mandlene. Anonymous poster hash: dc6e4...4f2
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Begynn å ta Immiflex og D-vitaminer. Det finnes deg mye forskning på. Du kan med fordel også ta probiotika. Kan være greit å få sjekket D-vitaminnivåene dine hos legen. Ellers er det kosthold, kosthold og kosthold som er viktig. Unngå alt av sukker og for mye raske karbohydrater. Spis masse grønnsaker. Prøv å få nok hvile. Bestem deg for at du kommende uke skal gjøre minst mulig, og heller prioritere hvile og søvn for kroppen din. Svaret over om vaksiner blir i denne sammenhengen bare for dumt - man vaksinerer ikke mot vanlige forkjølelser Anonymous poster hash: ff83f...8a7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Akkurat nå er det nok mest som hun over sier. Hvile, søvn, vitaminer osv. På sikt er det trening og kosthold som vil hjelpe mest, spesielt trening. Eller mosjon om du vil. Ut og gå hver eneste dag, eller jogge, da holder du deg friskere. Jeg var mye/ofte syk før, men så begynte jeg å være mer fysisk aktiv, og jeg har ikke vært syk mer enn en gang på nesten 3 år! God bedring! Anonymous poster hash: f27d9...11d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Mosjon/trim Nok søvn Sunt og variert kosthold D-vitamin og omega3 Dette hjelper for meg i hvert fall Anonymous poster hash: 99b44...326
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 man vaksinerer ikke mot vanlige forkjølelser Anonymous poster hash: ff83f...8a7 Unnskyld for dumt spørsmål, men hvorfor ikke egentlig? Hadde ikke det spart samfunnet for store utgifter? Anonymous poster hash: 46651...d52
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Begynn å ta Immiflex og D-vitaminer. Det finnes deg mye forskning på. Du kan med fordel også ta probiotika. Kan være greit å få sjekket D-vitaminnivåene dine hos legen. Ellers er det kosthold, kosthold og kosthold som er viktig. Unngå alt av sukker og for mye raske karbohydrater. Spis masse grønnsaker. Prøv å få nok hvile. Bestem deg for at du kommende uke skal gjøre minst mulig, og heller prioritere hvile og søvn for kroppen din. Svaret over om vaksiner blir i denne sammenhengen bare for dumt - man vaksinerer ikke mot vanlige forkjølelser Anonymous poster hash: ff83f...8a7 Har akkurat tatt en runde med omfattende blodprøver forrige uke, så får svar på D-vit osv til uka. Har tatt multitiskudd frem til for et par mnd siden, må bare starte igjen tenker jeg. Jeg ammer fortsatt så er litt forsiktig med hva jeg putter i meg, men det meste av vitaminer går vel greit Kostholdet er ganske bra, men kan helt sikkert bli enda bedre. Hvile er det stor, stor mangel på. 1-åringen er også mye forkjølt nå og sliter med tannfrembrudd. Den siste uka har hun våknet 10-15 ganger pr natt og jeg har fult opp på dagtid de timene hun er i bhg. Skal ha 6 eksamener i januar og ligger allerede langt bak pga dette og den generelle tidsklemma med å få alt til å gå opp hjemme. Får knapt frisk luft heller siden det er så utrolig mye å gjøre, det gjør nok sitt det og. Søvn kan jeg kun få når hun er i bhg, men da har jeg jo naturligvis full timeplan. Får håpe det roer seg så hun sover godt igjen snart, da kanskje det løsner Takk for tips! HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Har akkurat tatt en runde med omfattende blodprøver forrige uke, så får svar på D-vit osv til uka. Har tatt multitiskudd frem til for et par mnd siden, må bare starte igjen tenker jeg. Jeg ammer fortsatt så er litt forsiktig med hva jeg putter i meg, men det meste av vitaminer går vel greit Kostholdet er ganske bra, men kan helt sikkert bli enda bedre. Hvile er det stor, stor mangel på. 1-åringen er også mye forkjølt nå og sliter med tannfrembrudd. Den siste uka har hun våknet 10-15 ganger pr natt og jeg har fult opp på dagtid de timene hun er i bhg. Skal ha 6 eksamener i januar og ligger allerede langt bak pga dette og den generelle tidsklemma med å få alt til å gå opp hjemme. Får knapt frisk luft heller siden det er så utrolig mye å gjøre, det gjør nok sitt det og. Søvn kan jeg kun få når hun er i bhg, men da har jeg jo naturligvis full timeplan. Får håpe det roer seg så hun sover godt igjen snart, da kanskje det løsner Takk for tips! HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8 Når du er så sliten så mener jeg at faren bør ta mer på nettene. Finn en ordning hvor begge to får noe søvn. Annenhver natt å ha ansvar for 1-åringen, f.eks., eller at du har ansvar frem til kl 03 og mannen resten av natten, eller motsatt. Dere må også dele husarbeid mellom dere. Du har jo mer enn full jobb som er hjemme med barn og i tillegg skal ta så mange eksamener i januar. Jeg tenker mannen din kanskje bør ta mer hjemme i perioden frem til du er ferdig med dine eksamener. De eksamene er en investering i deres felles fremtid, og da må begge stille opp for å få gjennomført det. Finn en løsning som fungerer for dere begge to. Han kan f.eks. levere i barnehage og hente om det er gjennomførbart, eller den ene leverer og den andre henter. Du kan sette på maskiner til vask i løpet av dagen og ha middag klar til mannen kommer hjem fra jobb. Så tar han annet husarbeid på ettermiddag/kveld mens du leser. Så får begge to et par timer hvile før dere legger dere. Snakk med mannen og sett dere sammen om å finne en løsning som kan få dere gjennom de neste to månedene, inkl. julen. Senk kravene for det som må gjøres til jul. Dere må ikke vaske ned, en helgevask er nok. Skriv lister sammen over ting som må kjøpes - både julehandel og -gaver. Gjør det enkelt. Sett av et par ettermiddager i desember hvor dere sammen ev. rydder, vasker, baker, pynter - men gjør det enkelt! Dette er ikke julen for å invitere hele familien på stor julefeiring hos dere. Ha en liste på kjøleskapet hvor dere til enhver tid skriver opp det som trengs å handles, da er det mindre jobb når dere storhandler en gang i uken. Planlegg ukesmenyer slik at dere har alt i hus. Bruk f.eks. to timer på søndag til å sammen lage opp mat for uken som kommer, ting som enkelt kan tas opp og tilberedes. Sett opp en gjennomførbar leseliste for at du skal greie å gjennomføre eksamene og planlegg det meste ut fra det. Om du er for dårlig form og du ser at det ikke er realistisk å gjennomføre alle, da er det bedre å utsette en eller to. Om du ikke tar helsen din på alvor og tar grep for å få det bedre risikerer du i verste fall å ikke greie å gjennomføre noen eksamener. Så snakk med mannen din, finn løsninger som tar vare på dere begge to. Anonymous poster hash: ff83f...8a7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Når du er så sliten så mener jeg at faren bør ta mer på nettene. Finn en ordning hvor begge to får noe søvn. Annenhver natt å ha ansvar for 1-åringen, f.eks., eller at du har ansvar frem til kl 03 og mannen resten av natten, eller motsatt. Dere må også dele husarbeid mellom dere. Du har jo mer enn full jobb som er hjemme med barn og i tillegg skal ta så mange eksamener i januar. Jeg tenker mannen din kanskje bør ta mer hjemme i perioden frem til du er ferdig med dine eksamener. De eksamene er en investering i deres felles fremtid, og da må begge stille opp for å få gjennomført det. Finn en løsning som fungerer for dere begge to. Han kan f.eks. levere i barnehage og hente om det er gjennomførbart, eller den ene leverer og den andre henter. Du kan sette på maskiner til vask i løpet av dagen og ha middag klar til mannen kommer hjem fra jobb. Så tar han annet husarbeid på ettermiddag/kveld mens du leser. Så får begge to et par timer hvile før dere legger dere. Snakk med mannen og sett dere sammen om å finne en løsning som kan få dere gjennom de neste to månedene, inkl. julen. Senk kravene for det som må gjøres til jul. Dere må ikke vaske ned, en helgevask er nok. Skriv lister sammen over ting som må kjøpes - både julehandel og -gaver. Gjør det enkelt. Sett av et par ettermiddager i desember hvor dere sammen ev. rydder, vasker, baker, pynter - men gjør det enkelt! Dette er ikke julen for å invitere hele familien på stor julefeiring hos dere. Ha en liste på kjøleskapet hvor dere til enhver tid skriver opp det som trengs å handles, da er det mindre jobb når dere storhandler en gang i uken. Planlegg ukesmenyer slik at dere har alt i hus. Bruk f.eks. to timer på søndag til å sammen lage opp mat for uken som kommer, ting som enkelt kan tas opp og tilberedes. Sett opp en gjennomførbar leseliste for at du skal greie å gjennomføre eksamene og planlegg det meste ut fra det. Om du er for dårlig form og du ser at det ikke er realistisk å gjennomføre alle, da er det bedre å utsette en eller to. Om du ikke tar helsen din på alvor og tar grep for å få det bedre risikerer du i verste fall å ikke greie å gjennomføre noen eksamener. Så snakk med mannen din, finn løsninger som tar vare på dere begge to. Anonymous poster hash: ff83f...8a7 Er helt enig med deg og har forsøkt å gjøre ting på den måten, men jeg har dessverre en samboer som ikke er interessert i å bidra. Han jobber kun 8-20 timer pr uke i en ekstrahjelp jobb, resten av tiden sitter han hjemme og spiller på mobilen eller sover. Han er mer eller mindre kun dødvekt, så det fungerer ikke å be han om hjelp. Det er vel ingen overraskelse at det går mot brudd, men jeg tenkte å drøye med å hive han ut til etter jul. Jeg forsørger oss mer eller mindre, så det eneste han bidrar med er mer rot og arbeid. Han evner ikke å være alene med 1-åringen mer enn maks et par timer og han insisterer på at "annenhver" bæsjebleie, bad, hente, levere osv er mitt ansvar. I realiteten tar jeg minst 90%, men det ser ikke han. Han var bortreist to uker i høst og det var faktisk de eneste to ukene jeg har vært noenlunde frisk og da var alt på stell her hjemme, så det viste klart for meg hvor lite han bidrar. Ingen av oss har noe familie her, så julen er ikke noe stressmoment da vi uansett bare blir alene. Gaver er ferdig og vasking gjør jeg kjapt om helsa bare blir ørlite grann bedre. Jeg prøver å lage menyer hver søndag og jeg storhandler hver mandag/tirsdag, men det krøller seg ofte til hvis noe ikke går etter planen en dag og jeg ikke rekker å få gjort det som må gjøres. Har generelt god kontroll på det meste, men han tosken som sover til 13.00 på dagen og så spiller på mobilen i 6-10 timer (!) om dagen tuller til systemet mitt. Sliter med å få lest fordi jeg irriterer meg så mye over han at jeg ikke får konsentrert meg. Men det er en annen sak Må bare bli litt friskere så jeg kan få litt overskudd igjen så skal dette gå fint HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Er helt enig med deg og har forsøkt å gjøre ting på den måten, men jeg har dessverre en samboer som ikke er interessert i å bidra. Han jobber kun 8-20 timer pr uke i en ekstrahjelp jobb, resten av tiden sitter han hjemme og spiller på mobilen eller sover. Han er mer eller mindre kun dødvekt, så det fungerer ikke å be han om hjelp. Det er vel ingen overraskelse at det går mot brudd, men jeg tenkte å drøye med å hive han ut til etter jul. Jeg forsørger oss mer eller mindre, så det eneste han bidrar med er mer rot og arbeid. Han evner ikke å være alene med 1-åringen mer enn maks et par timer og han insisterer på at "annenhver" bæsjebleie, bad, hente, levere osv er mitt ansvar. I realiteten tar jeg minst 90%, men det ser ikke han. Han var bortreist to uker i høst og det var faktisk de eneste to ukene jeg har vært noenlunde frisk og da var alt på stell her hjemme, så det viste klart for meg hvor lite han bidrar. Ingen av oss har noe familie her, så julen er ikke noe stressmoment da vi uansett bare blir alene. Gaver er ferdig og vasking gjør jeg kjapt om helsa bare blir ørlite grann bedre. Jeg prøver å lage menyer hver søndag og jeg storhandler hver mandag/tirsdag, men det krøller seg ofte til hvis noe ikke går etter planen en dag og jeg ikke rekker å få gjort det som må gjøres. Har generelt god kontroll på det meste, men han tosken som sover til 13.00 på dagen og så spiller på mobilen i 6-10 timer (!) om dagen tuller til systemet mitt. Sliter med å få lest fordi jeg irriterer meg så mye over han at jeg ikke får konsentrert meg. Men det er en annen sak Må bare bli litt friskere så jeg kan få litt overskudd igjen så skal dette gå fint HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8 Såpass, ja. Da tenker jeg at den største boosten for ditt immunforsvar vil være å kvitte seg med parasitten Da ville jeg planlagt så godt som du kan selv og gjør det du greier. Virker som om du har god kontroll egentlig. Du får gjøre det beste du kan ut av det. Immiflex og D-vitamin er nok lurt uansett for å hjelpe immunforsvaret ditt i disse månedene frem til eksamene er overstått. Da er kanskje det viktigste du kan gjøre for deg selv utenom å ikke la deg avspore av frustrasjoner pga. mannen. Du virker å ha et veldig realistisk syn på ham og hva som skjer videre. Kanskje det kan hjelpe deg å bli "ekstrem-realist" nå - bestem deg for at du ikke forventer noe som helst av mannen. Altså ingenting. De ukene han var borte beviste at du ikke trenger ham for å få ting til å gå rundt. Så kanskje du kan greie å overse ham mest mulig - la ham vaske egne klær og eller bry deg minst mulig om ham. Sitter han og spiller 6-10 timer daglig - flott, da legger han seg i hvert fall ikke borti hvordan du legger opp disse timene. Forstår du hvor jeg vil hen? Om du ikke forventer noe som helst av ham, altså null, niks og ingenting, da vil du trolig bli langt mindre frustrert. Du vet at du ikke kan forandre ham, men du kan endre hvordan du velger å forholde deg til ham. Forventer du absolutt ingenting av ham, da har du heller ikke noe å være frustrert over. Altså - du har mer enn nok ting å være frustrert over til å få en gråstein til å smuldre opp. Men det å bruke energi på de frustrasjonene nå, det er ikke til ditt beste. Ditt beste vil nå være å forvente null og dermed ikke frustrere deg over ham og det han gjør eller ikke gjør. Jeg tror at du kan greie å snu tankene dine om du går inn for det. Bare bestem deg, han bor i huset, du kan akseptere at han er der nå, men du trenger ikke bruke en halv kalori mer enn nødvendig på ham eller frustrasjoner over ham. Greier du å snu tankene dine slik så tror jeg at du vil få mer energi. La det gå en liten f... i deg, ha det som din egen lille hemmelighet - du greier deg uansett, og du vet at når eksamene dine er over, da kan du også gjøre slik at du slipper å dra på den dødvekten som han er. Men inntil da lar du dødvekten sitte borti en krok for seg selv og gjøre det han vil - da trenger du ikke bære rundt på dødvekten denne tiden. Du greier deg selv. Det er i hvert fall verdt et forsøk God bedring og lykke til Anonymous poster hash: ff83f...8a7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 Unnskyld for dumt spørsmål, men hvorfor ikke egentlig? Hadde ikke det spart samfunnet for store utgifter? Anonymous poster hash: 46651...d52 Fordi det er et virus som muterer hele tiden. Måtte vaksineres 5 ganger årlig minst Anonymous poster hash: d1832...0ea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 Fordi det er et virus som muterer hele tiden. Måtte vaksineres 5 ganger årlig minst Anonymous poster hash: d1832...0ea Gjør ikke alle virus det da? Anonymous poster hash: 46651...d52
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 Såpass, ja. Da tenker jeg at den største boosten for ditt immunforsvar vil være å kvitte seg med parasitten Da ville jeg planlagt så godt som du kan selv og gjør det du greier. Virker som om du har god kontroll egentlig. Du får gjøre det beste du kan ut av det. Immiflex og D-vitamin er nok lurt uansett for å hjelpe immunforsvaret ditt i disse månedene frem til eksamene er overstått. Da er kanskje det viktigste du kan gjøre for deg selv utenom å ikke la deg avspore av frustrasjoner pga. mannen. Du virker å ha et veldig realistisk syn på ham og hva som skjer videre. Kanskje det kan hjelpe deg å bli "ekstrem-realist" nå - bestem deg for at du ikke forventer noe som helst av mannen. Altså ingenting. De ukene han var borte beviste at du ikke trenger ham for å få ting til å gå rundt. Så kanskje du kan greie å overse ham mest mulig - la ham vaske egne klær og eller bry deg minst mulig om ham. Sitter han og spiller 6-10 timer daglig - flott, da legger han seg i hvert fall ikke borti hvordan du legger opp disse timene. Forstår du hvor jeg vil hen? Om du ikke forventer noe som helst av ham, altså null, niks og ingenting, da vil du trolig bli langt mindre frustrert. Du vet at du ikke kan forandre ham, men du kan endre hvordan du velger å forholde deg til ham. Forventer du absolutt ingenting av ham, da har du heller ikke noe å være frustrert over. Altså - du har mer enn nok ting å være frustrert over til å få en gråstein til å smuldre opp. Men det å bruke energi på de frustrasjonene nå, det er ikke til ditt beste. Ditt beste vil nå være å forvente null og dermed ikke frustrere deg over ham og det han gjør eller ikke gjør. Jeg tror at du kan greie å snu tankene dine om du går inn for det. Bare bestem deg, han bor i huset, du kan akseptere at han er der nå, men du trenger ikke bruke en halv kalori mer enn nødvendig på ham eller frustrasjoner over ham. Greier du å snu tankene dine slik så tror jeg at du vil få mer energi. La det gå en liten f... i deg, ha det som din egen lille hemmelighet - du greier deg uansett, og du vet at når eksamene dine er over, da kan du også gjøre slik at du slipper å dra på den dødvekten som han er. Men inntil da lar du dødvekten sitte borti en krok for seg selv og gjøre det han vil - da trenger du ikke bære rundt på dødvekten denne tiden. Du greier deg selv. Det er i hvert fall verdt et forsøk God bedring og lykke til Anonymous poster hash: ff83f...8a7 Takk for langt svar Jeg vet dette kommer til å gå helt fint, jeg har vært ute for mye verre før så dette skal gå veldig greit. Jeg tenker bare å gjøre mitt for å få litt mer energi og bli friskere så jeg faktisk klarer å få gjort dette på egenhånd Vanskelig å fungere 100% når man er potte tett i månedsvis, hodet dundrer, feber kommer og går osv. Men det går jo det og på et vis Hadde han enda spilt og holdt kjeft, men han kikker da opp fra tlf med jevne mellomrom for å kjefte, mase e.l. Derfor får jeg gjort så lite, for jeg må liksom stå å argumentere med han hele tiden. Han vet at jeg er ferdig med forholdet vårt, men han nekter å innse det. Derfor venter jeg til over nyttår før jeg faktisk krever at han flytter, både for han og barnet vårt (og barnet hans fra et tidligere forhold). Jeg har prøvd siden fødselen å få han til å bli oppegående med parterapi, terapi for han alene, flytte dit han ønsket, hjalp han med gjeld og bla bla bla. Ingenting funker, han er like forbannet håpløs uansett så følelsene er bortevekk og jeg er helt klar for å bli kvitt han selv om han selv tror han er guds gave til verden. Men jeg skal iallefall hive i meg mer vitaminer og prøve å få meg litt mer frisk luft og se om det kan hjelpe. Skal prøve å få lagt inn en "sovedag" i løpet av uka hvis ikke mini må være hjemme fra bhg så får vi se om det hjelper. Skal faktisk gå å legge meg nå, hun sovnet endelig tilslutt. God natt HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 Takk for langt svar Jeg vet dette kommer til å gå helt fint, jeg har vært ute for mye verre før så dette skal gå veldig greit. Jeg tenker bare å gjøre mitt for å få litt mer energi og bli friskere så jeg faktisk klarer å få gjort dette på egenhånd Vanskelig å fungere 100% når man er potte tett i månedsvis, hodet dundrer, feber kommer og går osv. Men det går jo det og på et vis Hadde han enda spilt og holdt kjeft, men han kikker da opp fra tlf med jevne mellomrom for å kjefte, mase e.l. Derfor får jeg gjort så lite, for jeg må liksom stå å argumentere med han hele tiden. Han vet at jeg er ferdig med forholdet vårt, men han nekter å innse det. Derfor venter jeg til over nyttår før jeg faktisk krever at han flytter, både for han og barnet vårt (og barnet hans fra et tidligere forhold). Jeg har prøvd siden fødselen å få han til å bli oppegående med parterapi, terapi for han alene, flytte dit han ønsket, hjalp han med gjeld og bla bla bla. Ingenting funker, han er like forbannet håpløs uansett så følelsene er bortevekk og jeg er helt klar for å bli kvitt han selv om han selv tror han er guds gave til verden. Men jeg skal iallefall hive i meg mer vitaminer og prøve å få meg litt mer frisk luft og se om det kan hjelpe. Skal prøve å få lagt inn en "sovedag" i løpet av uka hvis ikke mini må være hjemme fra bhg så får vi se om det hjelper. Skal faktisk gå å legge meg nå, hun sovnet endelig tilslutt. God natt HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8 God natt Forresten - kjøp deg et slikt nesehorn for den tette nesen. Det har gjort underverker for meg noen ganger. Les bruksanvisningen nøye så fungerer det ypperlig. Anonymous poster hash: ff83f...8a7
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #17 Skrevet 13. november 2016 Gjør ikke alle virus det da? Anonymous poster hash: 46651...d52 Ikke så fort. Pga denne muteringen finnes det trilliarder forskjellige forkjølelsesvirus til enhver tid. Anonymous poster hash: d1832...0ea
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #18 Skrevet 13. november 2016 God natt Forresten - kjøp deg et slikt nesehorn for den tette nesen. Det har gjort underverker for meg noen ganger. Les bruksanvisningen nøye så fungerer det ypperlig. Anonymous poster hash: ff83f...8a7 Det har jeg, bruker det jevnt og trutt, men det er tett så langt oppe så det løsner ikke skikkelig. Har fått nesespray med steroider som hjelper litt. Nå har jeg klart meg uten noe i 4 dager, men da fikk jeg halsbetennelse selvfølgelig. Godt å kjenne at man lever HI Anonymous poster hash: 17db6...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå