Gå til innhold

Inspirert: Når spiser dere middah

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes de som spiser middag kl 15 og ikke er over 60 år?

Her spiser vi så og si aldri middag før kl 18 på hverdager. Julaften blir det 18-1830 før det er mat.

Anonymous poster hash: 5a6ce...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes de som spiser middag kl 15 og ikke er over 60 år?

Her spiser vi så og si aldri middag før kl 18 på hverdager. Julaften blir det 18-1830 før det er mat.

Æsj skulle være middag, ikke middah i overskriften 😂😂

Skrevet

26 år og middag ca 15.15

Anonymous poster hash: 93ee7...a25

Skrevet

Rundt klokken 16.30 +/- en halvtime på hverdager. Jeg kommer relativt tidlig hjem tre dager i uken, de andre to dagene lager ungene middag som er klar når jeg kommer hjem fra jobb (12-åring og 14-åring, hver sin dag).

Anonymous poster hash: 2304f...2a7
Skrevet

Med 1.5 åring prøver vi å spise middag så fort som mulig når vi kommer hjem. Blir som regel rundt 17

Anonymous poster hash: 1b671...8b0

Skrevet

På ein god dag kl. 16.30. Realistisk kl. 17. I 30-åra

Skrevet

Ingen hjemme her Kl 15 så det blir vanskelig. Spiser fra 16-19 på hverdager.

Skrevet

Spiser alltid mellom 16-17 på hverdagene. I helgene 17-18. 

To årsaker;

- Har en 1 åring som er skrubbsulten etter barnehagen (og mann som er sulten etter jobb) 

- Har en 8 åring med fritidsaktiviteter på kveld 3 ganger i uken. Da må mat være ferdig før 18 uansett.

Anonymous poster hash: 57e69...820
Skrevet

Spiser 17.30-18. Er 33 år.

Anonymous poster hash: acd5a...de7

Skrevet

Mellom 15 og 18 avhengig av hvilke vakter vi har på jobb. Straks 26 år.

Skrevet

Har alltid hatt middag kl 15-15.30. Det passer med vår arbeidstid og jeg syns det høres stress ut å lage middag tett opptil ungenes leggetid.

På julaften spiser vi kl 17, men verden hadde nok ikke gått i knas om vi hadde flyttet litt på den.

Vi er over 40 nå da, men har som sagt hatt samme ordning i alle år.

Skrevet

Vi spiser middag 18-1830, noen ganger senere. Men henter i bhg 1530 og spiser noe med en gang vi kommer hjem. Hender også det blir kveldsmat 1930-20, litt avhengig av hvordan middagen gikk 😊

Anonymous poster hash: 370c5...f87

Skrevet

vi spiser 1630-1730 tiden, sånn blir det når jeg jobber

Skrevet

Middag i alle fall før kl 16.00. Mannen begynner på jobb kl 07, eller gjerne enda litt tidligere og han slutter dermed ca kl 15, og er hjemme rundt 15.15-20. Da lager han middag, hvis ikke jeg allerede er hjemme og har begynt på middagen. Når jeg kommer hjem, varierer, det kommer an på timeplanen og hvor mye arbeid jeg heller tar på kvelden enn i middagstiden.

Anonymous poster hash: e223a...9f2

Skrevet

Vi spiser når det passer. En gang mellom 16.30 og 18.30.

Men en sjelden gang kan det passe å spise middag i 2-3-tiden. Om vi f eks skal reise og sitter på toget ved vanlig middagstid. Da bytter vi glatt rundt på middag og lunsj.

Skrevet

Vi spiser rundt 17:30 -18:00. Mannen kommer hjem klokken 17:30,jeg er langtidssykmeldt og jeg henter barna kl 16:00.Vi er i tidlig 40 årene.

Skrevet

Alt mellom 18 og 23. Vårt barn får middagsrester dagen etter, men vi spiser 1-2 måltider daglig sammen med barnet og barnet får varmmat minst x 1 per dag.

Anonymous poster hash: e66c1...bc3

Skrevet

Vi spiser rundt 17-18 tiden i ukedager og lørdager.

Søndager kan der bli middag fra kl 15.00 og utover.

Julaften så spiser vi rundt 18-18.30 tiden.

Anonymous poster hash: fcae7...3c7

Skrevet

Vi spiser middag rundt 1830 i på hverdagen. Vi har valgt å bytte på kveldsmat og middagen. Med frukt id og da gjerne med yoghurt eller knekkebrød i 14 tiden i barnehagen er mine aldri sulten nok for middag i 16 tiden. Så derfor byttet vi. Det fungerer veldig bra. Få se hva som skjer når aktiviteter etter skoletid begynner. Har 2 barnehage barn nå.

På lørdag spiser vi middag i 1730 tiden og på søndag i 4 tiden

Julaften er middagen klar kl 17

Anonymous poster hash: 8f841...90e

Skrevet

Jeg er kanskje litt misunnelig på dere som har mulighet til å spise før 16, jeg er ikke ferdig på jobb før da. Synes jeg begynner tidlig også 0730-16. På en annen side så kommer ikke middagen tidligere på bordet i helgen når vi har fri heller 😉

Jeg jobber på et sykehus, og der er ikke mange år siden vi pleiere måtte stå på barrikadene for å få servert middag etter kl 16. Pasientene vi forsøkte å ernære opp var ikke i spiserytmen til sykehuset. Men vi fikk ordnet middagen slik at den passet for de fleste, rundt kl 16.

Hva jobber dere med dere som har mulighet å spise så tidlig? Å kan alle i familien spise da?

Skrevet

Når jeg bodde hjemme så spiste vi middag kl 14:00, sånn rett etter skolen.

Nå spiser vi middag ca kl 20:00

Anonymous poster hash: 5a0e4...3e9

Skrevet

Mellom 15-18, avhengig av når vi kommer hjem og dagens aktiviteter. Hvis jeg kan velge, liker jeg best å spise middag rundt kl 16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...