Gå til innhold

Angrer på at jeg har fått barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og med 3 stykker. De skal ikke leve i frykt og krig og elendighet😔

Anonymous poster hash: 6e59e...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette virkelig plager deg..så lurer jeg på om du har krysset grensen for vanlig bekymring og gått over til paranoid. Ikke vondt ment, selv om det kanskje hørtes slik ut. Mulig du hadde hatt godt av å snakke med noen om dette? En prest? Fastlege?

Anonymous poster hash: e078d...bff

Skrevet

De er sikkert bare glade for å være i live

Anonymous poster hash: 95718...f3b
Skrevet

Hvis dette virkelig plager deg..så lurer jeg på om du har krysset grensen for vanlig bekymring og gått over til paranoid. Ikke vondt ment, selv om det kanskje hørtes slik ut. Mulig du hadde hatt godt av å snakke med noen om dette? En prest? Fastlege?

Enig. Ikke la din egen depresjon og Weltschmerz påvirke dem, da. De er sikkert ikke like desillusjonerte.

Anonymous poster hash: 5f1fa...13c

Skrevet

Synes dere jeg bekymrer meg unødig? Jeg hater at verden er som den er😔 Vil ha en stabil verden, med godt samarbeid mellom landene.

Maktsyke mennesker som bare er interessert i å øke egne verdier. Kriminelle som lar seg kjøpe... kan holde på i evigheter.

Skrevet

Synes dere jeg bekymrer meg unødig? Jeg hater at verden er som den er😔 Vil ha en stabil verden, med godt samarbeid mellom landene.

Maktsyke mennesker som bare er interessert i å øke egne verdier. Kriminelle som lar seg kjøpe... kan holde på i evigheter.

Ja, det er mye trist og fælt der ute.

Men hvor mye av det påvirker deg direkte? Altså deg personlig? Er de kriminelle i gata di?

Anonymous poster hash: 5f1fa...13c

Skrevet

Fremtidsfrykt!

Skrevet

Ikke unødig, men overdrevet mye..

Verden har alltid vært et farlig sted å få barn. Før visste mødre at noen unger ville dø før de ble 18, mange fikk barn mens det var krig i Norge.. Norge har vel aldri vært tryggere enn nå.

Skrevet

Frykt og krig og elendighet har det alltid vært, så lenge det har vært mennesker.

Det hjelper ikke å tenke på det. Det som hjelper er å gjøre positive ting og å bidra til å utvikle verden videre.

Anonymous poster hash: d1ef0...672

Skrevet

Om dette påvirker deg i så stor grad at du angrer på at du fikk barn, da er det på tide å skaffe seg hjelp for den angsten du opplever!

Anonymous poster hash: 97eb8...0f8
Skrevet

Hmm, har ikke tenkt på det som angst. Jeg tenker ikke på det hele tiden, men det kommer frem i tider som dette. Hva skjer med NATO? Presidenten i USA. Leser i overkant mye om det, i perioder. Det påvirker meg i de periodene. Har sletta VG- og Dagbladetappen for ikke å få med meg for mye. Har kun NRK.no og prøver å begrense bruken. Men i kveld ble en sånn kveld. Har dager hvor jeg nesten ikke tenker på det i det hele tatt. En tråd her inne kan være nok😡

Skrevet

Du lever i den fredeligste tiden i verdenshistorien. Aldri tidligere har en så liten andel av befolkningen dødd i kriger.

Anonymous poster hash: 45f69...0a0

Skrevet

Altså, først og fremst, verden har aldri vært et bedre sted å bo enn nå! Grunnen til at det virker verre nå enn tidligere, har mye med internett og media og gjøre. Vi er på nett i flere timer hver dag og blir bombandert av nyheter om vold, krig og elendighet, det skyller over oss som en gigantisk flodbølge og gjør oss delvis overveldet og maktesløs og delvis litt nummen og likegyldig. Rett og slett fordi det blir for mye.

Problemet er at bildet er helt skjevt. Det er faktisk ikke slik at verden holder på å gå av hengslene, men tvert i mot blir det, generelt sett, litt og litt bedre. Det har aldri vært _færre_ kriger enn nå, aldri _mindre_ fattigdom, aldri _mindre_ terrorisme osv. Kanskje det kan hjelpe deg å lese litt historie og koble deg litt fra nett, så vil du skjønne at verden slett ikke er så fæl som du tror, i hvert fall ikke sett i historisk lys.

Anonymous poster hash: 79d8c...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...