Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hvorfor kan jeg ikke få narkose under ks? Anonymous poster hash: 81ff4...eb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Narkose gies ikke om det ikke er nødvendig. Kan hende at du får spinalbedøvelse men den settes likt som epidural. Men du får jo bedøvelse først Om det er det du er redd? Jeg har hatt spinalpunksjon (for å måle trykket i hodet og sjekke spinalvæsken) uten bedøvelse, to bom så ble stukket 3 ganger inn i ryggen. Kjentes ut som å ta blodprøve, ikke noe ille Men man er jo forskjellig. Anonymous poster hash: 63c6c...705
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Hva er du redd for da? Jeg har hatt begge deler, keisersnitt med spinalbedøvelse og fjernet eggstokkene med narkose. Jeg ville absolutt valgt spinal altså. Anonymous poster hash: 6a9f5...772
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Narkose gies ikke om det ikke er nødvendig. Kan hende at du får spinalbedøvelse men den settes likt som epidural. Men du får jo bedøvelse først Om det er det du er redd? Jeg har hatt spinalpunksjon (for å måle trykket i hodet og sjekke spinalvæsken) uten bedøvelse, to bom så ble stukket 3 ganger inn i ryggen. Kjentes ut som å ta blodprøve, ikke noe ille Men man er jo forskjellig. Anonymous poster hash: 63c6c...705 Har hatt 2 ks. Første med epidural = jævlig vondt Andre med spinal = MYE bedre Er redd det blir epidural neste gang pga tror kanskje jeg er for feit for spinal 🤔🤔🤔 Hi Anonymous poster hash: 81ff4...eb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Har hatt 2 ks. Første med epidural = jævlig vondt Andre med spinal = MYE bedre Er redd det blir epidural neste gang pga tror kanskje jeg er for feit for spinal 🤔🤔🤔 Hi Anonymous poster hash: 81ff4...eb0 Har vekta noe å si for spinalbedøvelse? Ta det opp med legen eller jordmor? Anonymous poster hash: 63c6c...705
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Ved planlagt ks brukes det spinal. Vi har nåler for feite folk uansett om man får spinal eller epidural. Narkose er ikke ett valg du får. Anonymous poster hash: 09432...d16
ulenissen Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Hvorfor kan jeg ikke få narkose under ks? Anonymous poster hash: 81ff4...eb0 Narkosen kan gå over i barnet og det kan være farlig. Noen ganger må man ha narkose ved KS og da er det om å gjøre å være rask, og ofte må mann også vekke barnet fra narkosen. Far (eller andre) fåt ikke være tilstede dersom man må ha narkose under KS.
It's all about me Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 (endret) Fordi det er større risiko for komplikasjoner ved narkose. Jeg har selv to KS. Et med spinal og et med narkose. Vil absolutt ikke hatt narkose igjen. Ville bare sove det neste døgnet, så ikke barnet på mange timer etter inngrepet, pappan fikk ikke være med og tok lengre tid å knytte meg til barnet. Endret 13. november 2016 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Narkosen kan gå over i barnet og det kan være farlig. Noen ganger må man ha narkose ved KS og da er det om å gjøre å være rask, og ofte må mann også vekke barnet fra narkosen. Far (eller andre) fåt ikke være tilstede dersom man må ha narkose under KS. Helt feil. Vi er ikke redd for barnet etter/under narkose. Man får ingen opiater før barnet er forløst. Men gravide er risikopasienter i forhold til narkose, derfor vil man helst unngå det. Og så er det jo det at man da går glipp av de første par timene med barnet. Men at far ikke får være med det er riktig. Anonymous poster hash: 09432...d16
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Tusen takk for alle svar. Narkose hørtes ikke noe kjekt ut nei. Er glad for deres informasjon 😊😊 Lurer på hvorfor jeg fikk epidural første gang da..Hmm.. Andre gang sa de at jeg fikk spinal pga jeg var slank 🙈🙈 Hi Anonymous poster hash: 81ff4...eb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Har hatt 3 ks. Ett i narkose (katastrofesnitt ), og da gikk det VELDIG fort. To med spinal. Kjente ikke at de satte spinal noen av gangene, bedøvelsen i huden var det eneste. Gruet meg fryktelig siste gangen. Det gikk bra. Har verdens flotteste barn 😊 Anonymous poster hash: 38024...e8e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Helt feil. Vi er ikke redd for barnet etter/under narkose. Man får ingen opiater før barnet er forløst. Men gravide er risikopasienter i forhold til narkose, derfor vil man helst unngå det. Og så er det jo det at man da går glipp av de første par timene med barnet. Men at far ikke får være med det er riktig. Anonymous poster hash: 09432...d16 Da har ikke du vært til stede ved keisersnitt på alle sykehus. Jeg har da flere ganger fått et slapt og dårlig barn på asfyksibordet, påvirket av narkose. Særlig premature blir påvirket. I tillegg kan man ikke tilby sen avnavling ved narkose. Anonymous poster hash: b4dbb...ae9
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 Ved planlagt ks brukes det spinal. Vi har nåler for feite folk uansett om man får spinal eller epidural. Narkose er ikke ett valg du får. Anonymous poster hash: 09432...d16 Kanskje pga mye fett på mage jeg fikk epidural Pga kunne strekke seg ut i tid? Hi Anonymous poster hash: 81ff4...eb0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 Har hatt 2 ks. Første med epidural = jævlig vondt Andre med spinal = MYE bedre Er redd det blir epidural neste gang pga tror kanskje jeg er for feit for spinal 🤔🤔🤔 Hi Anonymous poster hash: 81ff4...eb0 Hva gjorde vondt under ks med epidural? Og hvorfor for feit til spinal kontra epidural? Jeg hadde ks med spinal. Veide 140 kg 😱 Anonymous poster hash: 9d858...c8e
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 Har du hatt to ks, blir det planlagt ks med neste. Da før du spinal. Du trenger ikke være tynn for det! Jeg var 120 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå