Gå til innhold

Ettåring på potte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg ei frøken på halvannet år som er super opptatt av potta og å tisse på potta.

Ingen av mine barn har brydd seg døyten om dette, men den yngste er altså over gjennomsnittet interessert.

Betyr det kanskje at hun tidlig kvitter seg med bleier?

Noen med erfaring? Hatt utrolig seine barn når det gjelder bleieslutt...

Anonymous poster hash: 0f455...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 21 mnd går rundt uten bleie hjemme. Vi har potten fremme. Tror hun kommer til å slutte tidlig. Har hatt to uhell på tre mnd.

Skrevet

Det er i så fall veldig tidlig, men alt er mulig! :) Barn er forskjellige.. Det kan være fint å starte pottetrening når de er i en alder der de er veldig opptatte av det.

Anonymous poster hash: afaff...a7e
Skrevet

Min på 21 mnd går rundt uten bleie hjemme. Vi har potten fremme. Tror hun kommer til å slutte tidlig. Har hatt to uhell på tre mnd.

21 måneder er vel ikke så tidlig...

Anonymous poster hash: 1706c...27c

Skrevet

Dere må bare sette henne på potten nå hvor hun er interessert. Når hun så tisser gjør et stort nummer ut av det. Etter hvert begynner hun å skjønne det. Det er litt jobb men det er det uansett.

Hun kommer ikke til å slutte av seg selv så da må dere enten benytte dere av det vinduet som er nå, eller vente til senere.

Skrevet

Min var tidlig interessert i potte og fra cirka 8-10 mnd (husker ikke nøyaktig) ble det en fast rutine at hun tisset i potta når vi sto opp og når vi kledde av om kvelden. Det ble etterhvert til at hun gjerne ville tisse i potta ved enkelte bleieskift i løpet av dagen også, særlig etter at hun hadde sovet formiddagsdupp. Fra 15 mnd hadde hun stort sett tørr bleie når vi sto opp of da vi tok sommerferie like før hun fylte 2 år sluttet hun med bleie pga da gikk det meste i potta uansett.

Skrevet

Min yngste var og det på den alderen. Hun sluttet med bleie ved akkuratt fylte 2 år på dagtid og et halv år senere med nattbleie.

Anonymous poster hash: e9acf...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...