Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hei Lurer på noe. Jeg har ei venninne som anklager kjæresten for overgrep fordi de hadde sex uten at hun ville det. Men hun sa ikke nei sier hun og fortalte det til han en stund etterpå. Han ble knust sier hun. Hun kaller det fortsatt et overgrep, er det det ? Anonymous poster hash: 89e6c...014
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Nei! Anonymous poster hash: d84ab...578
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Nei! Anonymous poster hash: d84ab...578 Enig. Men jeg syns det er vanskelig når hun kaller det et overgrep. Men jeg syns også synd på han som blir anklagd for dette. Hva skal jeg si til henne ? Anonymous poster hash: 89e6c...014
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Om hun ikke gjorde noe som helst for å få ham til å forstå at hun ikke ville ha sex, da er det ikke voldtekt eller overgrep. Om hun sa nei, slutt, jeg vil ikke, ikke nå - hva som helst som burde fått ham til å forstå og han likevel fortsatte - så var det voldtekt. Om hun ikke sa noe eller ikke kjempet mot ham, da kan hun heller ikke beskylde ham for voldtekt! Hvorfor mener hun at det var voldtekt? Mener hun at mannen hennes skal være tankeleser? Hvis hun valgte å ha sex med ham når hun egentlig ikke ville, da kan hun imidlertid føle det som et overgrep. Men da må hun ta tak i seg selv og årsaken til at hun ikke vil/tør si fra til mannen når hun ikke vil ha sex. Hun må ta ansvar for seg selv, ikke forvente at mannen skal ta ansvar for hennes følelser når hun ikke er ærlig med ham og spiller falskt. Er det en grunn til dette - har hun opplevd overgrep tidligere i livet? Eller kanskje hun egentlig ønsker seg ut av forholdet hun er i og at det derfor byr henne imot? Anonymous poster hash: 525e2...80c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Om hun ikke gjorde noe som helst for å få ham til å forstå at hun ikke ville ha sex, da er det ikke voldtekt eller overgrep. Om hun sa nei, slutt, jeg vil ikke, ikke nå - hva som helst som burde fått ham til å forstå og han likevel fortsatte - så var det voldtekt. Om hun ikke sa noe eller ikke kjempet mot ham, da kan hun heller ikke beskylde ham for voldtekt! Hvorfor mener hun at det var voldtekt? Mener hun at mannen hennes skal være tankeleser? Hvis hun valgte å ha sex med ham når hun egentlig ikke ville, da kan hun imidlertid føle det som et overgrep. Men da må hun ta tak i seg selv og årsaken til at hun ikke vil/tør si fra til mannen når hun ikke vil ha sex. Hun må ta ansvar for seg selv, ikke forvente at mannen skal ta ansvar for hennes følelser når hun ikke er ærlig med ham og spiller falskt. Er det en grunn til dette - har hun opplevd overgrep tidligere i livet? Eller kanskje hun egentlig ønsker seg ut av forholdet hun er i og at det derfor byr henne imot? Anonymous poster hash: 525e2...80c Hun sier at han burde ha forstått. Uff du har helt rett, dette blir veldig urettferdig iforhold til han . Må ta meg en prat med henne. Anonymous poster hash: 89e6c...014
Gjest Antarctica Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Alt som det ikke gis eksplisitt samtykke til kan jo defineres som overgrep. Men som voksen i et forhold er det vel rimelig å forvente at hun gjør sitt nei såpass tydelig i enten ord eller handling at det går an å oppfange av den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå