Gå til innhold

Voldekt/overgrep i forhold ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Lurer på noe. Jeg har ei venninne som anklager kjæresten for overgrep fordi de hadde sex uten at hun ville det. Men hun sa ikke nei sier hun og fortalte det til han en stund etterpå. Han ble knust sier hun. Hun kaller det fortsatt et overgrep, er det det ?

 

Anonymous poster hash: 89e6c...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

 

Anonymous poster hash: d84ab...578

Skrevet

Nei!

 

Anonymous poster hash: d84ab...578

Enig. Men jeg syns det er vanskelig når hun kaller det et overgrep. Men jeg syns også synd på han som blir anklagd for dette. Hva skal jeg si til henne ?

 

Anonymous poster hash: 89e6c...014

Skrevet

Om hun ikke gjorde noe som helst for å få ham til å forstå at hun ikke ville ha sex, da er det ikke voldtekt eller overgrep.

 

Om hun sa nei, slutt, jeg vil ikke, ikke nå  - hva som helst som burde fått ham til å forstå og han likevel fortsatte - så var det voldtekt.

Om hun ikke sa noe eller ikke kjempet mot ham, da kan hun heller ikke beskylde ham for voldtekt!

 

Hvorfor mener hun at det var voldtekt? Mener hun at mannen hennes skal være tankeleser?

 

Hvis hun valgte å ha sex med ham når hun egentlig ikke ville, da kan hun imidlertid føle det som et overgrep. Men da må hun ta tak i seg selv og årsaken til at hun ikke vil/tør si fra til mannen når hun ikke vil ha sex. Hun må ta ansvar for seg selv, ikke forvente at mannen skal ta ansvar for hennes følelser når hun ikke er ærlig med ham og spiller falskt.

Er det en grunn til dette - har hun opplevd overgrep tidligere i livet? Eller kanskje hun egentlig ønsker seg ut av forholdet hun er i og at det derfor byr henne imot?



Anonymous poster hash: 525e2...80c
Skrevet

 

Om hun ikke gjorde noe som helst for å få ham til å forstå at hun ikke ville ha sex, da er det ikke voldtekt eller overgrep.

 

Om hun sa nei, slutt, jeg vil ikke, ikke nå - hva som helst som burde fått ham til å forstå og han likevel fortsatte - så var det voldtekt.

Om hun ikke sa noe eller ikke kjempet mot ham, da kan hun heller ikke beskylde ham for voldtekt!

 

Hvorfor mener hun at det var voldtekt? Mener hun at mannen hennes skal være tankeleser?

 

Hvis hun valgte å ha sex med ham når hun egentlig ikke ville, da kan hun imidlertid føle det som et overgrep. Men da må hun ta tak i seg selv og årsaken til at hun ikke vil/tør si fra til mannen når hun ikke vil ha sex. Hun må ta ansvar for seg selv, ikke forvente at mannen skal ta ansvar for hennes følelser når hun ikke er ærlig med ham og spiller falskt.

Er det en grunn til dette - har hun opplevd overgrep tidligere i livet? Eller kanskje hun egentlig ønsker seg ut av forholdet hun er i og at det derfor byr henne imot?

 

Anonymous poster hash: 525e2...80c

Hun sier at han burde ha forstått. Uff du har helt rett, dette blir veldig urettferdig iforhold til han . Må ta meg en prat med henne.

 

Anonymous poster hash: 89e6c...014

Gjest Antarctica
Skrevet

Alt som det ikke gis eksplisitt samtykke til kan jo defineres som overgrep. Men som voksen i et forhold er det vel rimelig å forvente at hun gjør sitt nei såpass tydelig i enten ord eller handling at det går an å oppfange av den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...