Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Min niese ligger over her i helgen. Er bestevenn med min datter. Overhørte en samtale de hadde, hun sa -du er heldig som ikke har en feit mamma for da slipper du å bli erta. Jeg fikk helt vondt i magen. Nå lurer jeg på, skal jeg spørre min niese om hun vil snakke om det? Spørre min søster. De har slitt litt med skolen siden skolestart. De har ikke kommet til bunns i hva som er problemet hennes. Dette er et fryktelig sensitivt tema og min søster er overvektig pga sykdom og medisiner. Vet ikke hva jeg burde gjøre her altså. Noen innspill? Anonymous poster hash: 53632...c74
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Min niese ligger over her i helgen. Er bestevenn med min datter. Overhørte en samtale de hadde, hun sa -du er heldig som ikke har en feit mamma for da slipper du å bli erta. Jeg fikk helt vondt i magen. Nå lurer jeg på, skal jeg spørre min niese om hun vil snakke om det? Spørre min søster. De har slitt litt med skolen siden skolestart. De har ikke kommet til bunns i hva som er problemet hennes. Dette er et fryktelig sensitivt tema og min søster er overvektig pga sykdom og medisiner. Vet ikke hva jeg burde gjøre her altså. Noen innspill? Anonymous poster hash: 53632...c74 Shit, det der er vanskelig! Men jeg tenker at siden det er din søster så har dere kanskje også et nært forhold? Da kan du i så fall trygt nevne det. Blir trist både på barnets og morens vegne... 😔 Anonymous poster hash: 28ca6...1a1
Hellejenta Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Du kan snakke med din søster om at du overhørte en samtale mellom barna hvor niesen din sa til ditt barn at hun er heldig som ikke blir ertet. Altså at du utelater det om overvektig. Også tar dere det derifra, tilby deg og hjelpe dem osv. Utrolig trist, skulle ønske barn kunne få slippe mobbing.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Shit, det der er vanskelig! Men jeg tenker at siden det er din søster så har dere kanskje også et nært forhold? Da kan du i så fall trygt nevne det. Blir trist både på barnets og morens vegne... 😔 Anonymous poster hash: 28ca6...1a1 Vi er veldig nær. Jeg vet hun sliter med selvbildet pga sykdommen. Jeg tenker at datteren ikke vil si hva som plager henne av misforstått lojalitet. Jeg ante ikke at dette var noe barn kunne bli mobbet for. Jeg tenkte kanskje å ta kontakt med læreren hennes først og fremst. Eller vil det såre søsteren min? Læreren kan jo ikke si noe til meg om min niese, men jeg kan vel ta opp dette som tante mens hun lytter? HI Anonymous poster hash: 53632...c74
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Du kan snakke med din søster om at du overhørte en samtale mellom barna hvor niesen din sa til ditt barn at hun er heldig som ikke blir ertet. Altså at du utelater det om overvektig. Også tar dere det derifra, tilby deg og hjelpe dem osv. Utrolig trist, skulle ønske barn kunne få slippe mobbing. Takk for innspill. Du har helt rett, jeg må ikke nevne det med overvekten. HI Anonymous poster hash: 53632...c74
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Ville tatt det opp med søsteren din, men først fortalt barnet at du kom til å ta det opp. Tilbydd meg å snakke med læreren om hva du har hørt. Ville nok utelatt det med vekten i første omgang og fortalt til niesen din at du kommer til å utelate den biten. Anonymous poster hash: 1c8ca...00a
Ophiophagus Hannah Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Uff, stakkars niesen din. Det samme skjedde meg som barn. Jeg ble ertet for at moren min var tjukk. Husker særlig at en av guttene sa at "broren din er like feit som moren din". Da ble det skikkelig slåsskamp. Jeg måtte ofte slåss på skolen fordi jeg hadde flere i familien min som var overvektige. Og grunnen til at jeg reagerte så sterkt på disse kommentarene, var at det traff meg så hardt. Det var familien min, og det var veldig sårende. Så dette ville jeg tatt på alvor, og snakket med søsteren din - slik at hun kan ta det videre med skolen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Vi er veldig nær. Jeg vet hun sliter med selvbildet pga sykdommen. Jeg tenker at datteren ikke vil si hva som plager henne av misforstått lojalitet. Jeg ante ikke at dette var noe barn kunne bli mobbet for. Jeg tenkte kanskje å ta kontakt med læreren hennes først og fremst. Eller vil det såre søsteren min? Læreren kan jo ikke si noe til meg om min niese, men jeg kan vel ta opp dette som tante mens hun lytter? HI Anonymous poster hash: 53632...c74 Misforstått lojalitet? Du skriver at din søster er overvektig på grunn av sykdom og at dette er et sensitivt tema. Du vil jo bare legge stein til byrden ved å fortelle dette hvis hun uansett ikke kan gjøre noe med det. Stakkars barn (mobberne) som vokser opp med å tenke at overvektige er mindre verdt. Dette må jo komme fra et sted. Vi normalvektige har en jobb å gjøre når det gjelder å lære barna våre at menneskeverd ikke måles i antall kilo i negativ forstand. Anonymous poster hash: 92527...1dc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Misforstått lojalitet? Du skriver at din søster er overvektig på grunn av sykdom og at dette er et sensitivt tema. Du vil jo bare legge stein til byrden ved å fortelle dette hvis hun uansett ikke kan gjøre noe med det. Stakkars barn (mobberne) som vokser opp med å tenke at overvektige er mindre verdt. Dette må jo komme fra et sted. Vi normalvektige har en jobb å gjøre når det gjelder å lære barna våre at menneskeverd ikke måles i antall kilo i negativ forstand. Anonymous poster hash: 92527...1dc Ja. Å tie med at hun ertes fordi moren er overvektig fordi hun vil beskytte moren er ikke er valg et barn skal ta. De skal kunne fortelle sine foreldre alt. Anonymous poster hash: 53632...c74
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Det er viktig at det kommer frem at hun blir mobbet. At mor er overvektig er ikke noe å få gjort noe med. Barn finner på noe å mobbe for uansett. Kan hende det at mor er overvektig bare er en av mange ting hun mobbes for, da er det ikke nødvendig å ta opp akkurat dette. I vært fall ikke i første omgang. Jenta må tøffes opp og lære å ta igjen (ikke nødvendigvis på mobbernes nivå), og mobberne må tas hardt. Anonymous poster hash: 08931...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå