Gå til innhold

Noen som gleder seg til i morgen? SKAM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere skjer videre nå?

Anonymous poster hash: 59d6d...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for jeg er voksen. Jeg ser ikke på barneprogrammer.

Anonymous poster hash: 47d4c...311
Skrevet

Nei, for jeg er voksen. Jeg ser ikke på barneprogrammer.

Åja, derfor....

HI

Skrevet

Ja gjett om, gleder meg sykt, magefølelsen min sier det verste,mens jeg virkelig håper at even løper etter isak, eller at han finner ut at isak var på festen og møter han på nattan <3

Skrevet

Jajajajaja! Gleder meg vilt! Stoler på at Isak og Even ender opp sammen, men er forberedt på litt drama frem til det.

Anonymous poster hash: fe5e7...b8f

Skrevet

Det blir nok litt drama først, men tror vi går inn i en periode hvor vi vil få se Even prøve å nå frem til Isak.. og at vi også får vite mer om ham.

En venninne kom med teorien om at det kan være at Isak og Even ikke ender opp sammen denne sesongen, men at vi vil følge Even i sesong 4. Da vil vi høre hans historie, og Isak ligger i kulissene..

Håpet mitt er at de blir sammen, og at vi følger Even i sesong 4.

Han har jo blitt en så populær karakter at de kommer til å spille han opp på rollelisten videre også...

HI

Skrevet

Åja, derfor....

HI

Anbefaler deg og de andre i denne tråden å også vokse opp og bli voksne. Gjør noe vettugt med fritiden deres i stedet for å se på tv-programmer for barn.

Skrevet

Anbefaler deg og de andre i denne tråden å også vokse opp og bli voksne. Gjør noe vettugt med fritiden deres i stedet for å se på tv-programmer for barn.

Siden du gjentar deg gjør jeg det også..

https://youtu.be/C-mcnF0x7Kw

HI

Skrevet

Siden du gjentar deg gjør jeg det også..

https://youtu.be/C-mcnF0x7Kw

HI

Fikk lyst til å legge til:

SKAM er ikke bare en "Ungdomsserie". De har med SKAM gjort en liten revolusjon når det kommer til hvilke virkemidler de bruker i publiseringen av klipp i realtime sammen med updates i sosiale medier og sms/messenger. Dette fascinerer en hel verden, og på tvers av aldersgrupper.

Sesong 3 tar opp en uhyre viktig tematikk, og på en måte som gjør at både ungdommer og voksne vil kunne endre sitt syn på det å være ung gutt og homofil. Her er det ikke stereotypene som vises, men det er gutten i klasa som du aldri ville mistenke for å være homofil. Dem er det mange av på skoler rundt omkring, som bare holder det inni seg. Støttetelefonen for homofil ungdom fikk en økning på 30% etter at SKAM startet opp denne sesongen. Det er stort.

De fleste i min omgangskrets er veldig opptatt av SKAM. Det er voksne mennesker, med en over gjennomsnittet interesse for populærkultur, og utdanning innen kultur/litteratur/medievitenskap. I min verden er ikke det å se SKAM forbundet med noe tabu.

SKAM har også sjeldent gode skuespillere. Dette er ungdom som har erfaring fra revy, ikke stort mer. Det er talenter uten sidestykke, som også Hollywood har fått opp øynene for.. For Hollywoodstjernene har kastet seg like lidenskapelig inn i det å følge SKAM dag for dag. Det er helt utrolig.

Så jeg velger å fortsette å bruke fritiden min på blant annet å se SKAM, for jeg har ikke lyst til å gå glipp av et sekund av utvikling av et av de mest fascinerende formidlingsgrepene i norsk mediehistorie.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...