Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Var for 3 mnder siden å tok celleprøve, som viste seg å ikke være "bra". Har i ettertid vært å tatt ny prøve og venter nå svar på denne. Legen sa at det garantert ikke er noe galt, prøven var bare ufullstendig(?). Og hvis denne prøven ikke var "bra" så måtte jeg dra på sykehuset og få sjekket meg. Har hatt smerter nederste i magen, korsryggen, hoftene og skambeinet en stund. Fikk også blødning etter samleie, noe jeg aldri før har opplevd. Jeg vet det ikke trenger å være noe galt, men kjenner at jeg blir en smule stresset. En i nær familie har hatt livmorhalskreft og er endelig friskmeldt. Har alltid tenkt; "Det skjer uansett ikke meg!". Anonymous poster hash: aaaad...607
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Glemte å legge igjen spørsmålet. Noen som har opplevd det samme, altså samme symptomer og celleprøve, men at du fikk beskjed om at det er noe annet ufarlig? Anonymous poster hash: aaaad...607
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Hvis det er celleforandringer så tar de ny prøve om en stund, er det enda forandringer så henvises du til sykehuset og de har en biopsi under litt bedøvelse. Raskt og enkelt. Så kikker de inni med et apparat som viser om det er mye eller lite, er det utvikling så fjerner de en liten del av livmorhalsen med laser også er man ferdig. I starten blir man sjekket hver 6. Mnd så 1 gang i året. Celleforandringer er veldig vanlig og kan endre seg tilbake til normalt selv og gjør som regel det flott at du sjekket det, alle burde gjøre det hvert år. Anonymous poster hash: 5ba9e...ebf
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Okei, godt å høre at det ikke er "verre" enn som så den behandlingen. Tusen takk for svar. Har vært litt stresset siden legen ikke forklarte så mye, han sa bare; Er ikke prøvene bra nå så må du til sykehuset for å ta prøver. Anonymous poster hash: aaaad...607
Surogvanskelig Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Hvis det er celleforandringer så tar de ny prøve om en stund, er det enda forandringer så henvises du til sykehuset og de har en biopsi under litt bedøvelse. Raskt og enkelt. Så kikker de inni med et apparat som viser om det er mye eller lite, er det utvikling så fjerner de en liten del av livmorhalsen med laser også er man ferdig. I starten blir man sjekket hver 6. Mnd så 1 gang i året. Celleforandringer er veldig vanlig og kan endre seg tilbake til normalt selv og gjør som regel det flott at du sjekket det, alle burde gjøre det hvert år. Anonymous poster hash: 5ba9e...ebf Hvert år?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Hadde calleforandringer og var inne for sjekk hver 3 mnd 4 ganger så hver 6 mnd noen ganger, 1 år noen ganger og nå hvert 3 år. Flere av sjekkene var på sykehuset og smertene jeg hadde var godartede cyster fylt med veske. Var veldig smertefullt når noen av cystene sprakk. Gikk over hos meg uten noen inngrep og jeg har fått to barn i ettertid Anonymous poster hash: 1f7ea...f09
Gemini77 Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Slik jeg tyder legen din (via deg) er at du har fått en inkonklusiv prøve, ikke en prøve som viser celleforandringer. En inkonklusiv prøve betyr at prøven ikke har nok celler fra transformasjonssonen i livmorhalsen til å kunne gi et konklusivt svar. Dette er faktisk ganske vanlig og man må inn for en ny prøve.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Om du har en "ufullstendig prøve" er det ikke celleforandringer, da har de ikke klart å sjekke prøven enten fordi det er for få celler eller fordi den er forurenset. Har skjedd meg en gang også, da celleprøven ble tatt begynte jeg blø litt også kom det en usynlig dråpe blod med i prøven. Da er den forurenset og jeg måtte ta en ny. Anonymous poster hash: 53178...a9b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Så godt å høre at det sannsynligvis bare er en dårlig prøve! Tusen takk for svar folkens! 😊 Anonymous poster hash: aaaad...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå