Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Har mistet flere ganger og gynekologen vil skrive ut Lutinus (progesteron) og Albyl E (blodfortynnende) til meg som et forsøk neste gang jeg blir gravid. Har dere flere tips til hvordan unngå å miste tidlig i graviditeten? Medisiner eller annet? (Jeg røyker ikke, drikker ikke og har ikke brukt medisiner. Har også spist sunt) Jeg har hatt SA i uke 4-5 og MA i uke 6, så kommer ikke så langt før det går galt. Anonymous poster hash: d13d2...6ac
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Jeg brukte Prednisilon fordi det mistenkes en autoimmun reaksjon. Anonymous poster hash: 18b7f...2d7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Jeg brukte Prednisilon fordi det mistenkes en autoimmun reaksjon. Anonymous poster hash: 18b7f...2d7 Hva er det som gjør at en autoimmun reaksjon mistenkes? Noen spesielle symptomer eller noe annet? Hva slags dose? Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: d13d2...6ac
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Så leit å høre, du har all min medfølelse:( Dessverre så er det ingen oppskrift på hvordan må kan unngå ufrivillig abort, kroppen styrer dette selv. Men det finnes jo hjelp og få som kan hjelpe spiren til å klore seg fast, og det vil jo legen din skrive ut til deg som du sier. Det er dessverrr ingen garantier, men ofte så er det dette som må til! Ønsker deg masse lykke til Anonymous poster hash: f6307...919
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Overvekt øker risikoen for både spontanabort og fosterskader, og øker risikoen for komplikasjoner, så det er viktig å unngå (både hos deg og partner). Tidlige aborter skyldes gjerne at det er noe galt med embryo, så det er ikke alle aborter som kan unngås heller :/ Anonymous poster hash: 0862f...fa0
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Hva er det som gjør at en autoimmun reaksjon mistenkes? Noen spesielle symptomer eller noe annet? Hva slags dose? Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: d13d2...6ac Mange tidlige sa'er. Tror jeg brukte 10mg i de første 10 ukene med nedtrapping. ingen bivirkninger..men det er noe forhøyet fare fos ganespalte hos fosteret med kortison (men antakelig med høye doser). Anonymous poster hash: 18b7f...2d7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Har lest at det også har betydning hvordan mannens livsførsel er. Er en fordel at også sædcellene er så friske som mulig Mannen bør ikke være alkoholpåvirket ved unnfangelse. Masse lykke til! Anonymous poster hash: 322c0...385
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Takk for svar, dere! Vi er normalvektige og lever sunt begge to, så er nok ikke det eller alkoholkonsum som er grunnen til at det går galt. Skal huske på det med prednisolon dersom det ikke hjelper med lutinus og albyl E. Håper på flere tips! Anonymous poster hash: d13d2...6ac
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Du må ikke tenke at du gjør noe galt som fører til at du mister. Har du mistet tre ganger på rad med samme partner har du krav på utredning for habituell abort. Jeg var gjennom tre MAer og ble utredet på Ullevål. Fikk crinone og albyl-e de første 12 uker i graviditet og UL hver 10 dag. Alt så fint ut i uke 13 så jeg sluttet på blodfortynnende - mistet i uke 15. Femte svangerskap gikk jeg på crinone til uke 11 og albyl-e til uke 32, og fikk velskapt jente i uke 38, 18 mnder etter ble hun storesøster m samme oppskrift. Anbefaler deg å bli henvist til privat gynekolog, jeg synes det var godt å gå til en spesialist. Masse lykke til videre! Anonymous poster hash: 80dec...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå