Gå til innhold

Blod I avføringen ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymret nå. Har stadig frisk blod når jeg gjør nummer to på toalettet. Vært slik siden igjor og tenker at det er pga hermorride. Siden det gjør litt vondt også. Redd for å sjekke med legen , kan det være alvorlig ?

Anonymous poster hash: 26c4b...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det friskt blod så er det vel rift, hemorider o.l. Men hadde ringt legen på mandag for å høre.

Anonymous poster hash: 83ee9...830

Skrevet

Godt mulig at det er en hemorroide. Men det kan også være noe mer alvorlig, blod i avføringen skal alltid sjekkes hos lege! Bestill akuttinnleggelse hos fastlegen på mandag. (Med mindre du blør veldig mye, og du blir svimmel/uvel, da må du gå på legevakten i dag).

Anonymous poster hash: 4e47c...cf0

Skrevet

Nei det skjer ikke hver gang men det kommer litt hver gang + det gjør vondt så tenker meg det er rift. Føler jo en kul der også

Anonymous poster hash: 26c4b...8c8

Skrevet

Jeg opplevde også blødning fra endetarmen her en dag. Aldri opplevd før, ikke hadde/har jeg vondt heller. Skal selvfølgelig ta det opp med legen snart. Men jeg ble litt skremt, ja.....

Anonymous poster hash: 3f356...d2c
Skrevet

Blør det utenom dobesøk? Er det bare blod i avføringen, eller blør det fra selve analåpning?

Har du tatt en ordentlig titt med godt lys?

Jeg tipper det er en hemoroide(kjøp sheriproct), eller analfissur(hold avføringen myk, evnt bruk laktulose). Ingen av delene er farlig, men hvis du ikke ser noen av delene selv i speilet og blødningen fortsetter/øker vil jeg anbefale å dra til legen.

Anonymous poster hash: d9833...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...