Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Vurderer å ønske meg lesebrett til jul. Leser masse, og er egentlig glad i bøker. Dere som har lesebrett: Dyrt eller billig? Har det noe å si? Bruker du det - eller kjøper du bøker? Lett å bruke? Lett å kjøpe bøker etc? Anonymous poster hash: e2adb...b92
Direkte Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Vurderer å ønske meg lesebrett til jul. Leser masse, og er egentlig glad i bøker. Dere som har lesebrett: Dyrt eller billig? Har det noe å si? Bruker du det - eller kjøper du bøker? Lett å bruke? Lett å kjøpe bøker etc? Anonymous poster hash: e2adb...b92 Jeg har en Kindle av den enkle typen, kjøpte den privat for 800 kr sånn ca. Er kjempefornøyd, og har brukt den masse! Min har ikke baklys, og det begrenser jo bruken litt, men samtidig så er det sjelden jeg er et sted hvor jeg ikke har annet lys. Kindlen er koblet sammen med Amazon-kontoen min, så det er veldig enkelt å kjøpe bøker til den. Har også Kindle -app på telefonen, så det er nesten litt for enkelt å kjøpe nye bøker... Har også lagt inn en del bøker fra filer på PCen. Jeg har aldri prøvd ebøker fra norske nettbutikker. Leser nesten kun engelske bøker.
tante grusom master of law Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Vi har kindle med baklys! Veldig fornøyd. Enkel å bruke og den som leser kan lese mens den andre sover.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Kjøpte en kindle brukt, syns det var veldig bra, leser utelukkende kindle fra før og har lest på mobilen, så var greit med lesebrett dessverre har jeg blitt litt lat og tyr ofte til mobilen for å lese. Anonymous poster hash: 9bbfa...c2f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Har selv Kindle Voyage og er kjempe fornøyd med den, da den har baklys og jeg kan lese på senge uten å holde mannen våken med nattlampa på. Et enormt godt utvalg både av gratisbøker og bøker en må betale for, men enkelt å ha kontroll. Du kan lese på forskjellige enheter (ipad, mobil, pc og lesebrett) og syncronisere disse slik at du kan lese i 5 minutter mens du sitter å venter og slippe å bruke de 5 minuttene for å komme frem til der du var. Nå kan du også kjøpe bøker på Ark.no og få disse konvertert gratis til kindleformat slik at du kan lese norske bøker på Kindle. Anonymous poster hash: d1487...80d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Kjøpte den nyeste enkleste varianten i august. Den har ikke bakbelysning, men for meg som leser mye før jeg skal sove (og ikke forstyrrer noen om jeg har lyset på) er det bra å ha litt lys for så å skru av, bedrer min innsovning. Jeg laster ned endel gratisbøker fra amazon og kjøper noen bøker derfra. Leser mest på norsk, kjøper da fra ebok.no, veldig lettvint med kjøpt via spid-konto og valg om å sende til kindle. Instruksjonene til hvordan du samkjører kontoene til amazon og ebok var letter å følge. Leser hver kveld, noen ganger leser jeg på dagtid. Har ladet den 4 og en halv gang siden august, veldig lettvint. Mitt beste kjøp på lenge! Elsker den! Anonymous poster hash: f748b...e14
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Beholder man bøkene på brettet for alltid eller er de bare der en periode? Anonymous poster hash: 6a021...c17
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Bøkene er like dine som om du hadde kjøpt en innbundet bok eller en paperback i butikk. Du kan slette den fra lesebrettet, men vil alltid bli liggende i "arkivet" i nettbutikken du kjøpte dem. Så dersom du kjøper et nytt nettbrett kan du lett laste de ned igjen dersom det var en bok du ikke fikk lest på den gamle eller du bare vil lese oppigjen boka Anonymous poster hash: d1487...80d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Savner dere ikke å holde i en bok? Er E-bøker billigere? Ikke meningen å kuppe tråden men ble nysgjerrig. Leser mye, men bare på norsk. Anonymous poster hash: bbdc6...8dd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 Skal innrømme at jeg kjøper en innbundet bok i ny og ne, men da gjerne av favorittforfatter som jeg gjerne vil vise frem i bokhylla. Ellers savner jeg det ikke så mye da jeg leser mest på senga (og har mann som ikke tåler nattlampa mi). E-bøkene har generelt et lavere prisnivå enn både paperback og innbunde bøker, men her varierer også kursen på dollaren. Men kan lett få en bok til rundt 50-lappen dersom den er litt eldre, og de nye gjerne til 10-lappen før de kommer i paperback. Nå har ikke jeg kjøpt så mange norske e-bøker så vil ikke uttale meg så mye om de norske prisene. Sjekk ut ark.no eller lignende for priser og sammenlign der. Anonymous poster hash: d1487...80d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 Savner dere ikke å holde i en bok? Er E-bøker billigere? Ikke meningen å kuppe tråden men ble nysgjerrig. Leser mye, men bare på norsk. Anonymous poster hash: bbdc6...8dd Nei, flott! Skal sjekke ut . Hvor kan man kjøpe fortrinnsvis norske bøker? ebok.no , ark.no ? Fler? Anonymous poster hash: e2adb...b92
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Kommer de fleste nye titler på ebok?Og finner man populære bøker fra de siste ti tyve år? Anonymous poster hash: e2adb...b92
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Vil bare påpeke en ting, det er mye greier å ha med seg et lite lesebrett med 100 bøker i kofferten enn 10 bøker når man drar på ferie! Anonymous poster hash: d1487...80d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Kommer de fleste nye titler på ebok? Og finner man populære bøker fra de siste ti tyve år? Anonymous poster hash: e2adb...b92 Tenker du norske eller engelske titler nå? De engelske titlene som jeg har forhåndsbestilt blir lastet ned på Kindlen samme dag som de slippes i USA. Slippdato gjelder da tittel og ikke format, som vil si at e-bok og innbundet bok blir sluppet samme dagen. Norske titler vet jeg faktisk ikke. Leser mest engelsk. Anonymous poster hash: d1487...80d
Helene Harepus Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 Har en Kindle Voyage og ELSKER den, den er med meg overalt! Har hatt Kindle i 6 år og synes det er veldig lettvint og greit, spesielt når man drar på ferie. For ikke å snakke om utvalg og tilgjengelighet! Leser stort sett bare engelske bøker, men har lastet ned fra både ark.no og ebok.no og det var kjempe enkelt. Anbefaler Kindle varmt! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå