Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Jeg gjorde dette i mai, sammen med eggledere og livmorhals. En helt ny verden, og jeg er stort sett smertefri, og for første gang siden tenårene; blødningsfri! Fjernet pga store blødninger, smerter og en mislykket tcre som gjorde smertene verre. Veldig fornøyd, men jeg lurer på et par ting, og siden jeg er 27 kjenner jeg ingen andre som har gjort det som jeg føler jeg kan spørre Har du/dere fortsatt mensmurringer til samme tid hver mnd? -jeg får murringer i rygg samtidig som mensen skulle ha kommet. Er jo ingenting ifht til smertene som var før, jeg blir bare overrasket hver mnd! Lurer også på om hormonnivåene deres ble litt i ubalanse etter operasjonen? Jeg har fått noen små kviser etter syklus, noe jeg aldri slet med før. Svettelukt er også en annen ting! Svetter ikke noe mer eller mindre, men lukta har blitt en helt annen!? Andre som opplever det samme? Evnt opplever noe annet og vil dele? Blir veldig takknemlig for svar Anonymous poster hash: 81c90...7e9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Jeg fjernet livmor og en eggstokk for et par år siden, grunnet alvorlig endometriose. Jeg har fremdeles murringer i syklus, men det er fjernt fra ekstremsmertene jeg hadde tidligere. Ikke opplevd noen hormonelle endringer. Anonymous poster hash: 745ab...d5f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Hva er "god" nok grunn for å fjerne livmoren? Hva er vanlige bivirkninger? Skulle ønske jeg også kunne gjort det. Er absolutt ferdig med å få barn. Har 5 stk og er 30 år. Tenk så deilig å være sikker på å ikke bli gravid igjen, og som du sier; slippe å blø hver mnd! Anonymous poster hash: 11db3...550
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Hva er "god" nok grunn for å fjerne livmoren? Hva er vanlige bivirkninger? Skulle ønske jeg også kunne gjort det. Er absolutt ferdig med å få barn. Har 5 stk og er 30 år. Tenk så deilig å være sikker på å ikke bli gravid igjen, og som du sier; slippe å blø hver mnd! Anonymous poster hash: 11db3...550 Takker for svar Du som kjenner murringer; da er det nok helt normalt, ja! Nei, langt ifra like vondt, jeg hadde adenomyose, trodde jeg bare hadde ligget galt første gangen jeg kjente det etter op Du får ikke fjerne livmoren som prevensjon, verken offentlig eller privat, men du kan sterilisere deg, bruke spiral osv. Jeg hadde prøvd alt, men blødde så mye til slutt at jeg hadde ikke et valg. Måtte ha blodoverføring osv i perioder før operasjon ble bestemt. Anonymous poster hash: 81c90...7e9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Eggstokkene produserer hormonene som gjør at du ikke kommer i overgangsalderen, så når du ikke har fjernet dem, vil du fortsatt ha en syklus og hvis jeg ikke har misforstått helt, vil du fortsatt ha eggløsning. Egget vil selvfølgelig ikke kunne befruktes, men det kan jo hende det er eggløsning du kjenner som murringer. Anonymous poster hash: a0f13...ac5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Eggstokkene produserer hormonene som gjør at du ikke kommer i overgangsalderen, så når du ikke har fjernet dem, vil du fortsatt ha en syklus og hvis jeg ikke har misforstått helt, vil du fortsatt ha eggløsning. Egget vil selvfølgelig ikke kunne befruktes, men det kan jo hende det er eggløsning du kjenner som murringer. Anonymous poster hash: a0f13...ac5 Takker for svar Ja, eggeløsning har jeg, og det kjennes godt, murringene i magen kommer ca 14 dager etter og kjennes som veeeeldig svake menssmerter. Helt greit, gjør ikke vondt, lurte bare på om det var flere som opplevde det samme Anonymous poster hash: 81c90...7e9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Jeg fjernet livmor og livmorhals for snart 4 år siden. Skulle fjerne livmorhals pga kreft der for 2.gang. pga store blødninger siste 15 år, ferdig med babyer å ingen prevensjon jeg tålte fikk jeg tatt bort livmoren også. Kjenner små murringer rundt eggløsning (eggstokkene fikk så igjen, så jeg ikke skulle komme i overgangsalderen) pluss at det plutselig er kommet svwttelukt... ellers bare pluss 😊😊 Anonymous poster hash: 481e2...3db
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Jeg fjernet livmor og livmorhals for snart 4 år siden. Skulle fjerne livmorhals pga kreft der for 2.gang. pga store blødninger siste 15 år, ferdig med babyer å ingen prevensjon jeg tålte fikk jeg tatt bort livmoren også. Kjenner små murringer rundt eggløsning (eggstokkene fikk så igjen, så jeg ikke skulle komme i overgangsalderen) pluss at det plutselig er kommet svwttelukt... ellers bare pluss 😊😊 Anonymous poster hash: 481e2...3db Så du merker endring i svettelukten du også? Jeg har tatt hormonprøver i ettertid, de var helt fine, men svettelukten er helt annerledes enn før operasjonen! Aldri hatt svettelukt før.. hi Anonymous poster hash: 81c90...7e9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Tenkte faktisk på dette forrige uke, men jeg har gjort omvendt av deg da. Jeg har fjernet eggstokker og eggledere (pga svulst), men livmor står igjen. Jeg har jo dermed ingen hormoner selv lenger og må ta hormontilskudd. Tablettene gir meg som har livmor en liten bortfallsblødning hver måned, men det er veldig liten. Synes det er rart at jeg har menssmerter, for det hadde jeg ikke før når jeg hadde min egen mens. Nå har jeg hver måned vondt nederst i korsryggen, øm i magen og generelt ubehag nedi der, selv om syklusen min er falsk. Tydeligvis rare ting som skjer i kroppen når det naturlige blir borte... Anonymous poster hash: 05f2b...8e8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 Tenkte faktisk på dette forrige uke, men jeg har gjort omvendt av deg da. Jeg har fjernet eggstokker og eggledere (pga svulst), men livmor står igjen. Jeg har jo dermed ingen hormoner selv lenger og må ta hormontilskudd. Tablettene gir meg som har livmor en liten bortfallsblødning hver måned, men det er veldig liten. Synes det er rart at jeg har menssmerter, for det hadde jeg ikke før når jeg hadde min egen mens. Nå har jeg hver måned vondt nederst i korsryggen, øm i magen og generelt ubehag nedi der, selv om syklusen min er falsk. Tydeligvis rare ting som skjer i kroppen når det naturlige blir borte... Anonymous poster hash: 05f2b...8e8 Jøss, dette er jo mer merkelig! At du har vondt når du ikke hadde det før. Kan jeg spørre hvorfor du ikke fjernet livmoren samtidig? Leit å høre at du har hatt kreft, håper du har det bra nå hi Anonymous poster hash: 81c90...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå