Gå til innhold

Begynne på storavdeling i bhg/bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår begynner på storbarnsavdeling når hun er 2 år og 11 mnd. Er det lurt at vi får henne bleiefri innen den tid?

Hvordan er overgangen fra små- til storbarnsavdeling? Ser for meg det er mer bråk og "drama" der

Anonymous poster hash: 7031f...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min den eldste sluttet med bleie før overgangen til storavdeling og det gikk veldig greit. Hun fikk den oppfølging hun trengte på småbarnsavdelingen.

Den yngste var ikke bleiefri ved overgangen og bleieslutt ble et lite helvetes. Mest fordi det der var ferre voksne pr barn og de kunne ikke/hadde ikke kapasitet til å følge det opp på samme måte. Vi ba om at de kunne minne ham på å gå ut å tisse litt ofte i starten for han glemte seg ofte bort når han lekte å kom da for sent til doen. Vi fikk bare beskjed på at de sendte alle barna på do to gange pr dag og noe mer hadde de ikke kapasitet til. Resultatet var mange uheld og en flau og ulykkelig gutt. Hadde jeg kunnet skulle jeg ønske han hadde blitt bleiefri på småbarnsavdelingen men da var han ikke klar for det. Så mitt råd er å prøve om barnet er klar før skiftet. Det er i mine øyne en fordel.

Endret av Giss
Skrevet

Her var målet mitt at største skulle være bleier da hun begynte på storbarn, men da var hun 3,5 år.

Minste som ikke er fylt 2 enda skal begynne på storbarn i august neste år. Klarer ikke å se for meg at hun er bleiefri til da. Så jeg prøver å slappe av omkring dette, men vet med meg selv at jeg kommer til å bli stressa. Der er ca 40 unger på storbarn... Og hun er yngst av alle. Lurer på hvordan de løser det...

Anonymous poster hash: 2610b...998

Skrevet

Det går fint med bleiebarn på stor avdeling.

Skrevet

La henne slutte med bleie når hun er klar :) Min sønn er 3 år og begynte på storbarn i august og han er overhodet ikke klar for å slutte med bleie og det går helt fint. Vet at det er flere bleiebrukere på hans avdeling da bleiene er synlige på badet i barnehagen.

Anonymous poster hash: f6297...181

Skrevet

Min var 3 i juni og vi brukte sommeren hjemme for å bli bleier i. Hadde da gått på potta morgen og kveld siden jul. Lettere for oss å følge opp 1 barn. Bruker bleie i utetiden da han ikke er flink nok til å si ifra når han må bæsje. Men han takler dette fint

Anonymous poster hash: aacfd...932

Skrevet

En unge på nesten 3 år burde trene på å gå på do, så hvorfor ikkr bare prøve å gjøre henne bleiefri til da?

Noen er ikke klar da,nei, men i alle barnehagene jeg har jobbet i så går flertallet på do når de har startet på stor avdeling

Anonymous poster hash: efc75...4ba

Skrevet

En unge på nesten 3 år burde trene på å gå på do, så hvorfor ikkr bare prøve å gjøre henne bleiefri til da?

Noen er ikke klar da,nei, men i alle barnehagene jeg har jobbet i så går flertallet på do når de har startet på stor avdeling

Tviler. Ser dette påstås her inne, men min sønn begynte på storbarn i høst sammen med andre treåringer.

Trodde lenge han var omtrent eneste med bleie. Helt til jeg tittet på do-lista en gang jeg måtte skifte bleie ved henting.

Statistikken var ca 50/50.

Anonymous poster hash: 33a58...2ea

Skrevet

Tviler. Ser dette påstås her inne, men min sønn begynte på storbarn i høst sammen med andre treåringer.

Trodde lenge han var omtrent eneste med bleie. Helt til jeg tittet på do-lista en gang jeg måtte skifte bleie ved henting.

Statistikken var ca 50/50.Anonymous poster hash: 33a58...2ea

Jeg tviler ikke, for så du hvor jeg skrev det om alle store avdelinger JEG har jobbet i, ikke alle store avdelinger i hele Norge.

Men noen har gjerne et bleielager i brhg om de skal på langtur eller er nettopp ferdige med bleier osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...