Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Altså ikke markere med noe før leggetid av litt yngre barn og la de på 10 år+ legge seg til normal tid og hoppe over hele greia. Ingen annen grunn enn at en selv ikke synes det er moro og orker ikke sitte så sent oppe. Bosatt i strøk med høy nyttårssaften faktor (masse raketter). Anonymous poster hash: 45174...3de
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Hadde det vært jul ville jeg lurt på om du hadde hjerte. Men nyttår? Pføy! Klarer de å sove gjennom det braket der så slipper de å ha angst for raketter hvert nyttår fremover. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Anonymous poster hash: 52626...b78
Strøken Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Fordi alle i vår omgangskrets og familie feirer gjør vi det av hensyn til barna! Ønsker ikke de skal komme på skolen og ikke forstå hva "alle andre" prater om. For min personlige del altså bare å hoppe over, men noe vi alikevel markerer litt pga barna 🎉
mamma_bergen Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Med små barn hadde jeg ikke hatt store problemer med å sløyfe det, men jeg hadde aldri hatt hjerte til å ikke la store barn som vet hva det er til å ikke få "være med på det". Min 10-åring gleder seg og syns det er stor stas med nyttårsaften!
Giss Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 (endret) Jeg gledet meg alltid til nyttårsaften da jeg var barn - også selvom jeg var skolebarn før jeg fikk være længe oppe. Vi markerte med festmiddag og etter maten var de voksne med på brettspill og kortspill og leker med oss. Vi fikk gå ut med faren min og prøve stjerneskudd. Det var stas! Så det viderefører jeg til mine barn. Jeg er ikke vant med drukkfester og slikt til nyttår. Det sier meg ikke noe. Men en markering synes jeg hører med. Men om du ikke selv har et positivt forhold til nyttårsaften skjønner jeg at du ikke tenker slik. Å ikke feire nyttår er ikke omsorgsvikt. Men kanskje dere kan finne på deres egen måte å markere på. Noe som gir mening for dere. Det er jo mye i samfunnet som markeres og måles ut fra kalenderåret så det er jo ikke en dag som alle andre uansett. Kanskje greit når barna blir større at de har et forhold til det på en eller annen måte... Endret 12. november 2016 av Giss
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Veldig spesielt, det må jeg si. Nyttårsaften er utrolig fint😊 Jeg husker at som barn gledet jeg meg masse til nyttårsaften. Stjernefyrstikk, raketter, god mat, filmer osv. Mine barn er veldig glad i nyttårsfeiringen og de er våkne til etter midnatt. Vi bruker å ta sparken og sparker til et utkikkspunkt. Har med kakao og stjernefystikk. Veldig koselig:) Kunne ikke falle meg inn å ta det bort fra dem. Å klemme barna sine under raketter inn i det nye året er den beste starten på et nytt år❤️ Anonymous poster hash: 361d7...c84
nasse nøffen Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 hjelp så grusomt egoistisk du er!!!!!! Du kan da ikke la barn over 10 år, legge seg i vanlig tid på nyttårsaften og gå glipp av all den spenningen. Her har vi besøk, lager god mat, spiller spill og går ut sammen klokken 24. Har bare noen få raketter, så det er ikke det som er hovedgreia. Men hele kvelden
Mostly Harmless Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Hadde det vært jul ville jeg lurt på om du hadde hjerte. Men nyttår? Pføy! Klarer de å sove gjennom det braket der så slipper de å ha angst for raketter hvert nyttår fremover. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Anonymous poster hash: 52626...b78 Min da nesten fireåring syntes rakettene var like spennende som julenissen i fjor. Han husket nyttårsaftenen fra året før, og ville veldig gjerne vekkes til fyrverkeriet. Kunne ikke drømt om å frarøve ham den opplevelsen uten grunn.
Mamma til 2 søte Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Så ungene på 10+ år skal ikke få feire nyttår? Seriøst?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 For de under 8 år så får de stjerneskudd og vi sender opp noen små raketter som ikke bråker, lysfontener og noen andre i 19 tiden før de legger seg vi spiser og middag i 17.30 tiden så alle får være med på god middag, dessert, stjerneskudd og litt raketter. De over 8 får være våkne til etter rakettene om de orker, men ofte sovner de gjerne før de har likevel fått med seg det viktigste. Anonymous poster hash: d8374...021
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 Hadde barna vært 4-5 år, så hadde jeg nok kanskje tenkt slikt. Men over det, så ser jeg ingen grunn til å ikke la de få være våkne. Selv husker jeg at det var superstas med den ene dagen i året hvor jeg fikk være oppe til tolv om natta. Anonymous poster hash: d8224...74a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Kan de feire med besteforeldre,da? Forøvrig synes jeg du er superego, det er mange ting ikke jeg synes er gøy ( f.eks stå i pisseregn og juble til barnetoget på 17 mai) men jeg later som og blir belønnet med glade barn Anonymous poster hash: 064e0...0c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Barna er ikke mine. Jeg har tilbudt med og ha de på feiring og overnatting sammen med mine, men nei... 😔 Begynte et øyeblikket å lure på om jeg var litt spesiell, men det er da vanlig å marker litt i det minst? Hi Anonymous poster hash: 45174...3de
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Vi begynte å kjøre en liten runde med noen stjerneskudd og et par raketter i 7-tiden sammen med noen naboer da barnet var 4. Det gjør vi nok i år også - nå er barnet 8. Jeg pleier å slokne før 12 selv.... Anonymous poster hash: 7083c...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå