Gå til innhold

Syns jeg begynner å bli litt tynn i luggen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer ikke.

Men syns dert virker som om håret blir tynnere i luggen

Håper det ikke er tilfelle, for jeg har høy panne fra før 😯

Er det noe som skjer med alderen?

Anonymous poster hash: 3d26e...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan skje, men vanligvis ikke tidlig hos kvinner.

Jeg har mistet over halvparten av håret mitt de siste tre årene, så fortsetter det slik er det ikke mye igjen om et år eller to :/

Anonymous poster hash: 056a9...004
Skrevet

Dette har jeg også opplevd over mange år. Etter hvert var det ikke bare luggen som ble tynnere, men håret generelt. Trodde faktisk at jeg kom til å miste alt til slutt og gjorde mye research på nettet og prøvde en del ulike sjampoer og skum/olje for hodebunnen. Ingenting hjalp selvfølgelig. Så kom jeg over flere steder på nettet som skrev at ved håravfall, burde ferritin (jern i blodet) ligge over 70. Tok blodprøve og mitt ferritinnivå var på noenogtjue. Det er innenfor de norske referanseverdiene, men legen sa likevel at jeg kunne ta tre tabletter hemofer (jerntilskudd) om dagen. Etter å ha gjort dette noen måneder, begynte jeg å se at jeg hadde fått mer hår på hodet. Etter 1,5 år med jerntilskudd, har jeg fortsatt ikke klart å få høyere ferritinnivå enn 50, selv om jeg har økt til fire jerntabletter om dagen, men jeg ser tydelig forskjell på håret. Har rett og slett mye mer hår enn før jeg begynte med jerntablettene. Jeg har ikke i nærheten av så mye hår som jeg en gang hadde, men har så mye hår at jeg ikke lengre lurer på om jeg snart må barbere av alt eller skaffe meg parykk.

Ble mye skriving dette her, men jeg ville altså bare tipse deg om å sjekke ferritinnivået. Ikke sikkert fastlegen kan noe om dette, for jeg tror det er ferritin over 12 for kvinner som regnes som normalt.

Anonymous poster hash: 5e1ae...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...