Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Jente som snart blir 4,5 år slår, sparker, biter spesielt når hun er trøtt og/eller overstimulert. Noe hun fort blir. Hjemme er jeg da "på" hele tiden. Hun leker ikke uten oppsyn slik at hun kan få veiledning med en gang situasjoner oppstår. Jeg ser at det generelt er mye slåing i barnehagen og at de ansatte ikke er "tilstede" under lek. Bl.a kommer min datter ofte i konflikter uten at noen griper inn. Dette gjelder selvsagt alle ungene, men jeg føler det spesielt med min datter på 4,5 år at bhg ikke følger opp det arbeidet vi gjør hjemme med henne. F.eks hele helga går med til å temme aggressivitet som har fått fritt utløp hele uka. Hva gjør andre som har denne utfordringa med sine 4-5-åringer..? Anonymous poster hash: 0c514...816
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Jente som snart blir 4,5 år slår, sparker, biter spesielt når hun er trøtt og/eller overstimulert. Noe hun fort blir. Hjemme er jeg da "på" hele tiden. Hun leker ikke uten oppsyn slik at hun kan få veiledning med en gang situasjoner oppstår. Jeg ser at det generelt er mye slåing i barnehagen og at de ansatte ikke er "tilstede" under lek. Bl.a kommer min datter ofte i konflikter uten at noen griper inn. Dette gjelder selvsagt alle ungene, men jeg føler det spesielt med min datter på 4,5 år at bhg ikke følger opp det arbeidet vi gjør hjemme med henne. F.eks hele helga går med til å temme aggressivitet som har fått fritt utløp hele uka. Hva gjør andre som har denne utfordringa med sine 4-5-åringer..? Anonymous poster hash: 0c514...816 Har dere pratet med bhg om dette? Hvis det er et problem der skulle man tro de passet ekstra på, men alle bhg er vel ikke like gode. Hvordan er de andre barna i bhg? Har selv en på 4,5 (med tre eldre søsken), men har aldri observert slik atferd i vår bhg. Her er de ansatte veldig på, og griper tidlig inn når konflikter utarter. Anonymous poster hash: 6f6d2...42f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Glad hun ikke går på mitt barns avdeling Anonymous poster hash: e97c5...8e1
klg,2 boys now:) Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Har hun en diagnose som er grunn for denne adferden?er hun under utredning?
ulenissen Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Jente som snart blir 4,5 år slår, sparker, biter spesielt når hun er trøtt og/eller overstimulert. Noe hun fort blir. Hjemme er jeg da "på" hele tiden. Hun leker ikke uten oppsyn slik at hun kan få veiledning med en gang situasjoner oppstår. Jeg ser at det generelt er mye slåing i barnehagen og at de ansatte ikke er "tilstede" under lek. Bl.a kommer min datter ofte i konflikter uten at noen griper inn. Dette gjelder selvsagt alle ungene, men jeg føler det spesielt med min datter på 4,5 år at bhg ikke følger opp det arbeidet vi gjør hjemme med henne. F.eks hele helga går med til å temme aggressivitet som har fått fritt utløp hele uka. Hva gjør andre som har denne utfordringa med sine 4-5-åringer..? Anonymous poster hash: 0c514...816 Hva har dere avtalt med barnehagen? Har dere ekstra ressurser på jenten? Kan være vanskelig for barnehagen å være på din jente heletiden, da det også er mange andre barn som trenger de voksne. Har hun flere utfordringer? Ikke helt vanlig oppførsel slik du beskriver det, så kunne vært hensiktsmessig å få ppt til å komme å observere...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Jente som snart blir 4,5 år slår, sparker, biter spesielt når hun er trøtt og/eller overstimulert. Noe hun fort blir. Hjemme er jeg da "på" hele tiden. Hun leker ikke uten oppsyn slik at hun kan få veiledning med en gang situasjoner oppstår. Jeg ser at det generelt er mye slåing i barnehagen og at de ansatte ikke er "tilstede" under lek. Bl.a kommer min datter ofte i konflikter uten at noen griper inn. Dette gjelder selvsagt alle ungene, men jeg føler det spesielt med min datter på 4,5 år at bhg ikke følger opp det arbeidet vi gjør hjemme med henne. F.eks hele helga går med til å temme aggressivitet som har fått fritt utløp hele uka. Hva gjør andre som har denne utfordringa med sine 4-5-åringer..? Anonymous poster hash: 0c514...816 Så lenge barnehagen ikke har ekstra ressurs på henne så kan man ikke forvente at barnehagen skal være på slik som du kan hjemme. Hva sier barnehagen? Er eller skal barnet henvises til ppt? Anonymous poster hash: 30be1...e50
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Høres ut som min datter. Vi koblet inn ppt da hun var 3,5. Ble mye bedre. Både vi og BHG fikk råd om hvordan takle atferden og utbruddene. Ble veldig mye bedre. Tilbakefall da hun begynte på skolen. Hun reagerer veldig på endringer og det å ikke være trygg. Håper det går seg til igjen når hun blir trygg. Tett samarbeid med skolen. Anonymous poster hash: f900f...90c
Gjest Antarctica Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Hun trenger kanskje en annen barnehage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå