Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Hvordan er din 2-åring ifht språk og motorikk? Vår 2-åring har bra språk og snakker klart og tydelig. Hun kan f.eks si "Heisen til bestemor var ødelagt så vi måtte gå trappa". Hun teller nesten til 30. Har bra finmotorikk. Å gå ned trapper o.l er hun mer skeptisk til, er av den forsiktige typen Anonymous poster hash: 9f336...20a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Spesifiser toåring. Nylig blitt to eller snart tre? Det er jo mellom to og tre mye skjer. Umulig å sammenligne en som nylig har blitt to og én som er to år og åtte måneder. Anonymous poster hash: a9d42...468
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Snakker nesten rent, kan si setninger, men ikke så lange som din. Hun kan telle til 15 og kan mye av alfabetet. Har forstått mengde så skjønner at om hu har 4 og vi tar vekk en så er det tre igjen. Har god fin og grovmotorikk. Er ikke forsiktig av seg, klatrer overalt og rusjer alene fra de store rutsjebanene i BHG til storebroren. Anonymous poster hash: ab526...d47
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Snakker nesten rent, kan si setninger, men ikke så lange som din. Hun kan telle til 15 og kan mye av alfabetet. Har forstått mengde så skjønner at om hu har 4 og vi tar vekk en så er det tre igjen. Har god fin og grovmotorikk. Er ikke forsiktig av seg, klatrer overalt og rusjer alene fra de store rutsjebanene i BHG til storebroren. Anonymous poster hash: ab526...d47 Kan spesifisere at mi som jeg skrev om her blir 2 litt senere i år Anonymous poster hash: ab526...d47
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Spesifisering av 2-åring: Alderen 22 mnd til 26 mnd 😊 Hi Anonymous poster hash: 9f336...20a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Min toåring teller til hundre, kan alle bokstavene og leser selv. Hun sykler også på tohjulssykkel uten støttehjul. Anonymous poster hash: 7270a...9bb
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Min toåring teller til hundre, kan alle bokstavene og leser selv. Hun sykler også på tohjulssykkel uten støttehjul. Anonymous poster hash: 7270a...9bb Det er ikke mulig? Anonymous poster hash: 9f336...20a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Hvordan er din 2-åring ifht språk og motorikk? Vår 2-åring har bra språk og snakker klart og tydelig. Hun kan f.eks si "Heisen til bestemor var ødelagt så vi måtte gå trappa". Hun teller nesten til 30. Har bra finmotorikk. Å gå ned trapper o.l er hun mer skeptisk til, er av den forsiktige typen Anonymous poster hash: 9f336...20a Min som ble 2 i oktober er lik. Men har ikke inntrykk av at det er vanlig. Anonymous poster hash: e6d64...4d0
Snøfnugget Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Snart to og et halvt her. Veldig sterk grovmotorisk og finmotorisk. Liker å prøve ut nye ferdigheter og bruke kroppen på ulike måter. Alltid vært veldig tøff motorisk. Går opp og ned trapper, flink med bestikk og kopp, tar på sko og jakke selv, hopper mye osv. Språklig har han vært litt treg frem til nå. Siste måneden har det løsna veldig! Fra å være bare enkeltord til å bli setninger som "mamma sitter på do", "pappa, pass deg", "takk for maten" osv. Lært å si navn på alle barn og voksne i barnehagen. Uttalen kan dog være litt utydelig ennå, så foreløpig jeg og pappaen som skjønner mest. Men de begynner å forstå han mer i barnehagen nå. Nå lærer han nye ord hver dag. Kan si mange farger og er opptatt av å telle ting.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 Vår ble to i sommer, og prater mange setninger rent. Bøyer substantiv og verb ganske greit. Synger hele tiden, og elsker å tulle og tøyse. Motorisk sterk, elsker rolespill med dukker og kjøkken, elsker å tegne og har såvidt begynt å tegne hodefoting. Kjenner igjen 5-6 bokstaver i alfabetet, uten at hun forstår sammenhengen mellom bokstavlyd og den skrevne bokstaven (kjenner igjen forbokstaven til alle i familien). Kan telle til 20 ca, men det går litt i surr av og til når hun teller mange objekter (flere enn ti). Hun er en skikkelig blidfis som elsker å tulle og tøyse. Broren var svært sent ute, så var litt bekymret for hvordan det ville være med språkutviklingen hennes, men er veldig glad for at utviklingen hennes er aldersadekvat! Anonymous poster hash: 425a7...703
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 2 åringen her har vært veldig tidlig ute med det meste. Har en 7 år eldre søster, så har nok lært mye av henne. Hun snakket veldig godt og forståelig fra 18 mnd. Hun kunne blant annet navn på alle farger ved 18 mnd, kunne mange sanger, fortelle ting hun har gjort, spørre om ting. Sluttet med bleie dag og natt før hun fylte 2 år og har kunnet stupe kråke, hoppe, sparkesykkel ol fra 18 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Har en følelse av at jenter kanskje er tidligere? Jenta mi skrev jeg om oppfor, mens broren snakket ikke rent før han var nesten 3,5, men han hadde stålkontroll på motorikken, begynte å løpe når han var 10 mnd og datt omtrent aldri. Kunne telle og fargene, men slet språkmessig. Anonymous poster hash: ab526...d47
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Her var det jammen meg mange superbarn! Anonymous poster hash: bcfdf...b29
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Hvis alle dere over som har kommentert sin 2 åring, snakker sant, tror jeg vi enten har en gjeng med elitebarn her inne på DIB, eller så sliter alle 2 åringene på min jentes avdeling max, og er en gjeng underutviklende 2 åringer. Min nettopp fylte 2 åring kan si alt vi ber henne om, dog på en grautete måte. Kan ikke si tydelig L, K eller R. Kan si 3-ords setninger. Forstår mye og utfører det jeg ber henne om. Svarer tilfeldig Nei og Ja på mange spørsmål. Mye fordi da ler søsknene hennes seg i hjel. Er en liten klovn som ler mye av både andre og seg selv. Har kunnet hoppe skikkelig i et år nå. Gikk når hun var 9 mnd. Løper som en helt og er motorisk god. Når jeg sammenligner med de andre i barnehagen ligger de på ganske likt nivå. Det er ikke normalt å kunne telle til 30 når man er 24 mnd. eller kunne alfabetet. Ei heller utføre regneoperasjoner og kunne store mengder. Anonymous poster hash: da206...96d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 Min gutt på 25 mnd løper som en 4-åring, går i trapper, balanserer på bukk, kan hele alfabetet, snakker rent, kan skrive navnet sitt og holder på å knekke lesekoden. I går tok han en perfekt saltomortale på trampolina og laget økologisk vegetarlasagne til middag. Anonymous poster hash: 1aadb...e9c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #16 Skrevet 12. november 2016 Min gutt ble 2 år i september. Han er utrolig sterk motorisk. Han går opp og ned trapper, løper, sparkesykkel, går lett 2 kilometer (har ikke prøvd lengre). Utrolig nok er han sterk språklig, hadde ikke forventet det egentlig. Han klarer å si det meste, setninger på 4- 5ord. Teller til 10 og kan utrolig mange sanger. Han er derimot rimelig dårlig på finmotoriske ting. Anonymous poster hash: d45e7...f7e
*flux* Skrevet 12. november 2016 #17 Skrevet 12. november 2016 (endret) Min blir to på nyåret. Snakker bare enkeltord men er sterk motorisk. Kler på seg bukse, jakke og sokker/sko. Pusler, bygger tårn og tegner. Setter tropper på tusjer. Tisser og bæsjer på do. Klatrer opp og med av kjøkkenbenken daglig. Endret 12. november 2016 av *flux*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå