Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 For å komme inn på gardsplassen vår,MÅ vi kjøre gjennom naboen sin. Der har han grus. Nå mener han hardnakka at vi skal betale han en viss sum hver mnd for all grusen som kommer over til oss i følge med bilen, altså det som blir sittendes fast på dekkene! Jeg sa til han at det er uaktuelt. Det har jo alltid vært slik, fra før han kjøpte huset sitt. Jeg kommer aldri til å betale han ei krone, men han mener nå at han har full rett til å kreve penger for dette. Hva sier man til en sånn en? Dette er bare en av mange fjollete ting han sier og gjør. Han banker på døra for hver minste ting, hvis for eksempel bilen vår står skeivt parkert i forhold til garasjen, eller at det har falt ned epler fra epletreet som vi ikke har rukket å plukke opp(jeg står ikke å venter på at de faller ned!). Arg! Anonymous poster hash: 0ba46...523
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Sånn nabo har jeg og. Han står i verandadøren hele tiden mens jeg måker for å passe på at jeg ikke får noe av snøen over på han sin plen. Sjekker og at hjulene på bilen min ikke står utenfor min parkeringsplass, som grenser mot en snuplass. Anonymous poster hash: 9b278...ddc
Gjest Antarctica Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Tilby ham at du tar jernriva og skraper grus tilbake til ham en gang hvert halvår...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Abolutt en kandidat for det programmet på tv Jeg tror jeg hadde sjekket lovverket rundt deres rett til å kjøre gjennom hans gårdsplass. Det kan f.eks. være at han kan kreve at dere bidrar til vedlikehold, brøyting osv. - og da bør dere gjøre det, men at dere skal betale for grus som blir med dekkene... det er bare latterlig. Den naboen må da ha en diagnose? Eller være bygdas største original? Anonymous poster hash: bc5ce...52a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Abolutt en kandidat for det programmet på tv Jeg tror jeg hadde sjekket lovverket rundt deres rett til å kjøre gjennom hans gårdsplass. Det kan f.eks. være at han kan kreve at dere bidrar til vedlikehold, brøyting osv. - og da bør dere gjøre det, men at dere skal betale for grus som blir med dekkene... det er bare latterlig. Den naboen må da ha en diagnose? Eller være bygdas største original? Anonymous poster hash: bc5ce...52a Greia er at der vi kjører egentlig ikke er en del av hans rettslige tomt, men likevel en naturlig del av gardplassen hans, så det at han har "tatt" den delen som son og velger å legge grus der, det er helt og holdent hans valg. Dermed kan han ikke kreve noe som helst av oss ift til vedlikehold(burde ha skrevet dette i HI). Jeg hadde ikke blitt overrasket om han hadde en diagnose,men det vet jeg lite om. Han er uansett nabolagets orginal. Her en dag kom han for å si fra at utelyset hadde stått på etter kl.23. Han mente at det kunne være forstyrrende for andre, og at forstyrrelser ikke var tillatt etter kl.23. Mye mulig, men kjære vene. Han har for seg så mye rart, jeg blir sprø av hele fyren. Vi har egentlig en godt skjermet eiendom, og innsyn kun ved innkjørsel, men den mannen får med seg alt som skjer samme søren, jeg skjønner ikke hvordan. Vi triller også søpla ut til samme sted som han(og flere andre naboer), og han sjekker alltid alle dunkene om de er helt fulle. Er de ikke det så henter han mer søppel for å passe på å fylle de oop. Vet han også har "plaget" flere andre naboer. Politiet måtte fortelle han at det ikke er lov til å rote i andres post, for eksempel. Før jul i fjor hang jeg ut kranser på stolpene ved innkjørselen, da krevde han at jeg fjernet de. Jeg gjorde det ikke, siden det er på vår eiendom. Grunnlaget hans var at han ikke var så glad i julen, så han mente det var hensynsløst. Anonymous poster hash: 0ba46...523
Isola&Lille+julegave Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 OMG! Høres ut som en crazy nabo jeg hadde en gang jeg bodde i et hus med masse leiligheter. Det var et tilsvarende bygg på andre siden av en stoooor gårdsplass. Han som bodde midt i imot vår leilighet mente at vi ikke fikk lov å ha på lysekronen i stua etter klokka 23.00 fordi det var sjenerende. Han klaget til vår huseier flere ganger. Tok bilder av vinduet og skrev klokkeslett på og sendte til oss og huseier. Det var også en gang han hadde sagt til huseier at vi hadde hatt fest og bråket så veldig. Det var en kveld jeg og room mate'n min satt oss to på balkongen og pratet litt på kvelden. Han var gal!! Huseier holdte på å bli sprø. Han viste om han fra tidligere. Noen mennesker har bare alt for lite å gjøre!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Hvis det ikke er hans eiendom, så er jo saken enkel! Han har jo da tatt seg til rette på annen manns eiendom. Hvis du kjenner de som eier den, så ta kontakt med dem snarest. Etter 20 år med slik bruk, blir det sedvane og hans rett til å gjøre det. Anonymous poster hash: c6b4d...a48
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Hvis det ikke er hans eiendom, så er jo saken enkel! Han har jo da tatt seg til rette på annen manns eiendom. Hvis du kjenner de som eier den, så ta kontakt med dem snarest. Etter 20 år med slik bruk, blir det sedvane og hans rett til å gjøre det. Anonymous poster hash: c6b4d...a48 Det holder ikke å gjøre det i 20 år. Du må være i aktsom God tro. Anonymous poster hash: 22958...f3e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Det er så ufattelig kjipt med dårlige naboer. Nærmeste nabo her er helt håpløs. De prøver å styre og bestemme over alle andre sine eiendommer. Og hver eneste gang noen søker om å gjøre noe til kommunen, så tar det evigheter før folk kan starte på det de søker på, pga naboene klager helt til de ikke har rett til å klage mer. Anonymous poster hash: f03e4...609
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 Sjekk ut vegloven. Er det naboens vei kan han kreve at dere bidrar til vedlikehold. Anonymous poster hash: 66c46...faf
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 du får si at han får igjen den samme grusen når dere kjører tilbake over gårdsplassen hans Anonymous poster hash: ca513...421
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Sjekk ut vegloven. Er det naboens vei kan han kreve at dere bidrar til vedlikehold. Anonymous poster hash: 66c46...faf Les svaret mitt lenger opp. HI Anonymous poster hash: 0ba46...523
Giss Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Nei, ikke betal. Om det ikke er hans grunn er det jo ikke hans sak om dere kjører der heller. Mange rare naboer. Vi delte trappeavsats med en nabo en gang. Han var helt hysterisk på plassering av dørmatte. Det var en smal avsats og slik som døren åpnet gikk man gjerne på skrå for å komme inn. Da la vi dørmatta litt lengre mot høyre for at den skulle være mest mulig effektiv. En dag jeg kom hjem lå naboen på kne uten for døren vår og spikret dørmatta vår fast symmetrisk med slik han hadde sin. Gale menneske.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Greia er at der vi kjører egentlig ikke er en del av hans rettslige tomt, men likevel en naturlig del av gardplassen hans, så det at han har "tatt" den delen som son og velger å legge grus der, det er helt og holdent hans valg. Dermed kan han ikke kreve noe som helst av oss ift til vedlikehold(burde ha skrevet dette i HI). Jeg hadde ikke blitt overrasket om han hadde en diagnose,men det vet jeg lite om. Han er uansett nabolagets orginal. Her en dag kom han for å si fra at utelyset hadde stått på etter kl.23. Han mente at det kunne være forstyrrende for andre, og at forstyrrelser ikke var tillatt etter kl.23. Mye mulig, men kjære vene. Han har for seg så mye rart, jeg blir sprø av hele fyren. Vi har egentlig en godt skjermet eiendom, og innsyn kun ved innkjørsel, men den mannen får med seg alt som skjer samme søren, jeg skjønner ikke hvordan. Vi triller også søpla ut til samme sted som han(og flere andre naboer), og han sjekker alltid alle dunkene om de er helt fulle. Er de ikke det så henter han mer søppel for å passe på å fylle de oop. Vet han også har "plaget" flere andre naboer. Politiet måtte fortelle han at det ikke er lov til å rote i andres post, for eksempel. Før jul i fjor hang jeg ut kranser på stolpene ved innkjørselen, da krevde han at jeg fjernet de. Jeg gjorde det ikke, siden det er på vår eiendom. Grunnlaget hans var at han ikke var så glad i julen, så han mente det var hensynsløst. Anonymous poster hash: 0ba46...523 Huff, det er jo helt tydelig at dette er en person som ikke har det godt :/ Men det er jammen ikke enkelt å være den som må forholde seg til slike heller. Jeg tror jeg ville prøvd å være veldig saklig med ham. Sagt at veien er offentlig (om den er det), at du kan forstå at han har lagt grus der fordi den går litt i ett med hans gårdsplass, men at det er hans valg. Dere har ikke protestert på at han har lagt grus der, og hvis han vil ha grus der så er det greit for dere og naboene, men da må han også stå for kostnadene selv. Når det kommer til lys, så vil jeg tro dere ikke har store lyskastere som står på om natta, så der har han ingen sak heller. Men jeg tror årsaken til alt ligger i det han sa om de julekransene dine. Julen - og trolig resten av tiden - er han ensom. Jeg vil tro han dikter opp disse sakene, og overbeviser seg selv om at det er høyst reelle og fornuftige saker, slik at han kan snakke med dere naboene. Kanskje han føler han har en form for selvoppnevnt vaktmesterfunksjon også, som gir ham "rett" til å bry seg om alle slike ting. Det er vel mye mulig han har en diagnose, men jeg vil tro han også sliter veldig med ensomhet? Men - han krysser jo tydeligvis grenser han ikke skal. Å rote i andres post er jo et ganske alvorlig lovbrudd. Blir han for plagsomt så ville jeg vurdert å be om råd fra politiet om hvordan dere best kan forholde dere til ham. De kjenner jo til ham fra tidligere. Men om du ser flere ting som tyder på at han sliter veldig og han ikke har noen nære så ville jeg også vurdert å sende et brev til kommunelegen og be denne videreformidle informasjonen til hans fastlege. Har han psykiske problemer så kanskje han kan få hjelp. Og låser absolutt alt seg, da er vel trolig forliksrådet plassen å gå :/ Anonymous poster hash: bc5ce...52a
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 Er naboen din en mann ved navn Ove?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå