Gå til innhold

Du som har tatt synslaser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du fornøyd med resultatet?

Lenge siden du tok?

Har du hatt bivirkninger i etterkant, i så tilfelle hvilken?

 

Jeg tok synslaser for 6 år siden og er i dag helt avhengig av øyedråper

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble kun vellykket på det ene øyet. Måtte operere 5 ganger på det ene og 6 ganger på det andre øyet... allikevel ble det ene øyet mislykket. Jeg har dårligere mørkesyn. Gjorde det første gangen i 2005. Gikk da fra minus5 til pluss 2 på begge øynene. Har vært gravid to ganger etter første operasjon og har da måtte ta pause fra operasjonene pga medisiner osv.

 

Anonymous poster hash: 54a27...5c7

Skrevet

Tok for ca ti år siden og er fornøyd. Ingen problemer.

 

Anonymous poster hash: 455ef...727

Skrevet

Tok for 12 år siden. Ingen bivirkninger, men måtte begynne med linser og briller igjen etter et halvt år. Ser veldig dårlig nå. Øyelege har anbefalt å ikke operere igjen.

 

Anonymous poster hash: f8789...cfb

Skrevet

Tok for 11 år siden. Har falkesyn. Mørkesynet er litt dårligere. Lys fra andre biler flyter liksom utover. Likevel er jeg strålende fornøyd og synes det er helt utrolig.

 

Anonymous poster hash: a862e...c7c

Skrevet

Er du fornøyd med resultatet?

Lenge siden du tok?

Har du hatt bivirkninger i etterkant, i så tilfelle hvilken?

 

Jeg tok synslaser for 6 år siden og er i dag helt avhengig av øyedråper

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Bare slutt med øyedråpene. Jeg brukte det i tre år, men fink råd om å slutte tvert. Det tok to uker, så var tåreproduksjonen tilbake til det normale.

 

Anonymous poster hash: a862e...c7c

Skrevet

Bare slutt med øyedråpene. Jeg brukte det i tre år, men fink råd om å slutte tvert. Det tok to uker, så var tåreproduksjonen tilbake til det normale.

 

Anonymous poster hash: a862e...c7c

Dette må du spesifisere nærmere, ble for vagt. Hva var årsaken din til tørre øyne? Hvordan øyedråper brukte du og hvor ofte? Hvis jeg ikke drypper øynene med øyegel før jeg legger meg våkner jeg opp til tørre, røde og irriterte øyne, lite hyggelig

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Skrevet

Jeg tok for ca ti år siden, og er fortsatt overrasket og takknemlig for hvor effektivt det var!

Selve inngrepet tok noen få minutter, inkludert forberedelser etc., var litt sår i øynene noen dager etterpå, men etter det har det bare vært velstand. Blir forsatt slått av hvor klart jeg ser, etter å hatt ca -6 i mange år. Var nettopp hos øyenlege bare for å ta en sjekk, og han målte synet til 0 på ene øyet og -0.25 på andre, så holdt seg godt i alle disse årene - ingen plager eller dårligere syn.

Mitt råd til folk som vurderer er definitivt - gjør det! Men ville undersøkt godt og gått til noen med den beste omtalen, heller en å spare noen tusenlapper. Det er synet det er snakk om, og da vil man ha de beste av de beste.

 

Anonymous poster hash: 959b7...922

Skrevet

Selv om synslaser har høy suksessrate og du er en av de som er strålende fornøyd, blir det litt feil å anbefale alle andre å ta synslaser. Å ta synslaser er ikke det samme som å gå på butikken å kjøpe seg ny genser. Alle inngrep innebærer risiko og det bør man ta med i vurderinga.

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Skrevet

Tok for et halvt år siden, fornøyd. Ikke problemer i etterkant, heller ikke tørre øyne. Skal på rutinekontroll i slutten av november.

 

Anonymous poster hash: 530bd...f3f

Skrevet

Tok for 13-14 år siden, veldig fornøyd og har aldri angret

 

Men har definitivt dårligere nattesyn og veldig tørre øyne, må ta øyedråper hver morgen

 

Tørre øyne kommer etter en tid, for meg ble det ikke et problem før 7-8 år etter operasjonen.

 

Anonymous poster hash: 198bb...32a

Skrevet

Selv om synslaser har høy suksessrate og du er en av de som er strålende fornøyd, blir det litt feil å anbefale alle andre å ta synslaser. Å ta synslaser er ikke det samme som å gå på butikken å kjøpe seg ny genser. Alle inngrep innebærer risiko og det bør man ta med i vurderinga.

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Det blir feil å anbefale? Har på ingen måte påstått å være helsepersonell, ved å ta kontakt med den aktuelle øyeklinikken får man den nødvendige informasjon og veiledning - også fraråding hvis de ser du ikke er en kandidat for dette.

 

Anonymous poster hash: 959b7...922

Skrevet

Tok for ca. 12 år siden. Ingen problemer, bare veldig fornøyd. Å slutte med øyedråpene var mer som å slutte med nesespray, ubehagelig, men gikk stort sett over etter en ukes tid.

Skrevet

Det blir feil å anbefale? Har på ingen måte påstått å være helsepersonell, ved å ta kontakt med den aktuelle øyeklinikken får man den nødvendige informasjon og veiledning - også fraråding hvis de ser du ikke er en kandidat for dette.

 

Anonymous poster hash: 959b7...922

Sier ikke at du påstår du er helsepersonell, men mener det er lurt og ikke være så "bastant" mtp at "alle bør ta synslaser". Det var for en tid tilbake siden en øyelege som advarte mot synslaser og mente at markedsføringen var for aggressiv. Jeg fikk ingen informasjon om at tørre øyne var en vanlig bivirkning. Hadde jeg visst det , ville jeg nok droppet synslaser.

 

Anonymous poster hash: d23fe...9b7

Skrevet

Synet ble bra (var nærsynt), men etter to år var det igjen så dårlig at jeg måtte ha synskorrigering. Tåreproduksjonen ble kraftig nedsatt, og har ikke blitt bedre åtte år etter. Har skjønt at dette er en veldig vanlig bivirkning, men det ble jeg ikke informert om.Er avhengig av øyedråper, og har ofte tørre og irriterte øyne. Linser setter seg ofte fast på øyet fordi det er tørt.



Anonymous poster hash: e666f...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...