Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Alle sa at barnet vårt kom sikkert til å være mye syk der første året i barnehagen for "sånn er det bare". Jeg tenkte inni meg "hun kommer til å være frisk for det meste". Hun har gått i barnehagen i 15 mnd og har kun hatt 5 dager fravær hvor hun har vært syk. Startet da hun var 11 mnd. Hvordan var det med deres barn? Mye sykdom det første året? Hvorfor/hvorfor ikke tror du det var slik? Anonymous poster hash: 18c46...6a5
Snøfnugget Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Vår var syk store deler av første året. Har senere fått påvist barneastma så det var nok litt av grunnen for hyppige infeksjoner. Knapt nok vært syk etter utprøving av medisiner.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Vår gikk to dager i uka og var hjemme 3 pga sykdom i lang tid. Tror det var nesten 3 mnd. Hun viste seg også å ha astma og fikk en kraftig runde med rs-virus (er en sammenheng mellom astma og kraftig rs). Var en annen unge etter oppstart med medisiner. Har nå vokst det av seg som 5åring. Omganssyka hadde vi ikke før 4årsalderen. Anonymous poster hash: b3419...087
Brennheite Badeand Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Mine har knapt vært syke. Tror jeg til sammen har 3-4 dager med sykt barn på 5 år med to barnehagebarn. Men så er jeg aldri syk selv heller og var heller ikke syk som barn, så jeg velger å tro at vi har et godt immunforsvar.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Vår er syk ca annenhver/hver tredje uke, gjerne en uke i strekk. Anonymous poster hash: a5de8...43c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 Har fire barn, og to av dem har vært mye syke (han ene har astma, så det forklarer noe), en som har vært normalt syk og en lite syk. Det er minste som nesten aldri er syk, selv ikke da hun begynte i barnehage (men hun begynte da hun var to år, ikke ett), så kanskje hun har opparbeidet litt motstand med alle søsknene sine... Samtidig var det nummer tre som var mest syk... Det er det jeg sier alltid: alle barn er forskjellige! Anonymous poster hash: 90bc5...2f3
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Begynte ved 2,5 år. Svært lite syk. Anonymous poster hash: 74466...60a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Ingen av mine har vært spesielt syke etter de begynte i bhg,stort sett en forkjølelse med feber,og en runde med omgangssyke i løpet av vinterhalvåret har vært "standard". Anonymous poster hash: 21762...c60
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Vi har brukt opp alle sykt barn dagene og tatt et par dager ferie hvert år. Eldste er 5 år. Nå har minste vært syk 2 uker i strekk... Anonymous poster hash: 7512c...420
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 Min gutt var veldig mye syk de to første årene i bhg, og det er egentlig først nå som han går siste året at vi rekker å bli vant til å være friske før vi blir syke igjen. (Jeg blir smittet nesten hver gang.) Men han har vært mer syk enn gjennomsnittet siden han var 6 mnd. Øvre del av normalområdet i følge fastlegen. Så man har vel ofte en viss idé om hvordan immunforsvaret til barnet er før det begynner i barnehagen også, i alle fall hadde vi det. Det bare ble enda mer da han begynte der. Anonymous poster hash: 012a6...c98
klg,2 boys now:) Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 De fleste er endel syk hvor mye de er hjemme pga sykdom er mere opp til foreldrene. Terskelen til enkelte er ekstremt høy.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 De fleste er endel syk hvor mye de er hjemme pga sykdom er mere opp til foreldrene. Terskelen til enkelte er ekstremt høy. Hva mener du egentlig nå? At vi som har få dager med sykt barn propper i ungene Paracet og sender dem avgårde? Min erfaring er at de foreldrene som er veldig gode på å kjenne etter selv om de kanskje har litt buse i nesa også er litt hypokonder på barnas vegne. Anonymous poster hash: 03991...0b1
Miamimom Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Mine begynte i bhg når de var litt over året. Svært lite syke det første året - og siden. Har aldri brukt opp syktbarndagene. Heldigvis. Eldste har fjernet falsk mandel og satt inn dren, etter det var han aldri syk mer.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 Det har foreløpig gått over all forventning her også, minsta har nesten ikke vært noe syk, kun litt snørrete noen få dager og med feber i 2 dager sant at hun har kastet opp en gang, men var i fin form etter noen timer. Hun går første året i bhg, men er 2 år så hun har jo modnet immunforsvaret mer enn 1 åringene. Dessuten har hun en eldre søster og har vært med på det meste fra hun kom til verden, så jeg tror hun har bygget opp immunforsvaret sitt ganske mye allerede.
februarprins2013 Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 min var syk omtrent anhver uke det første 18mnd i barnehagen de siste 18mnd har det vert mye mindre
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #16 Skrevet 12. november 2016 Min slet mye med feber første halvåret. Hadde gjerne 3 dager med feber. Andre halvår brukte vi opp 20 dager og måtte bruke feriedager og permisjon uten lønn fra august til jul 2 året i bhg. Men det var ikke mange. Ser ut som han er litt som meg, sliten og litt dårlig søvn så får han lett feber. Har vært hjemme pga feber 2 dager i høst, men jeg er hjemme i permisjon og holder han hjemme hvis jeg ser noe er på gang Anonymous poster hash: 014c6...7ab
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #17 Skrevet 12. november 2016 Vår var syk en del det første året. Ikke med oppkast og sånne ting, men fikk mye feber og var mye forkjølelse. Dette året har han vel kun vært hjemme max 2 ganger pga sykdom. Anonymous poster hash: f03e1...4e5
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #18 Skrevet 12. november 2016 Våre to har ikke vært mye syke i grunnen. Var hjemme med yngste til hun var 21 mnder og før det var hun endel syk m forkjølelse etc og ble sikkert smittet av storesøster som er 18 mnder eldre og gikk i bhg. I fjor fikk de vannkopper ganske raskt etter hverandre og innen aprils utgang hadde vi brukt opp 7 av pappas og 6 av mine sykt barn dager, men så ble det ikke så mye mer enn noen dager på hver ut året m feber og omgangssyke. I 2016 har jeg kun brukt 2 sykt barn dager og mannen 4. Ikke værst m barn på 3 og 5 år! Anonymous poster hash: d16e3...395
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #19 Skrevet 12. november 2016 Mine har vært lite syke. Hadde vannkopper og omgangssyke i forfjor, og eldste har hatt noen ørebetennelser. De har ikke hatt fraværsdager hvert år. Anonymous poster hash: 3aa8a...1bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #20 Skrevet 12. november 2016 Mine har vært lite syke. Førstemann var litt syk første året, andremann litt mindre og etter det året har det vært lite. Gikk en del dager når de hadde vannkopper, men siden de er så sjeldent syk, var det ikke noe stress med sykedager. Det var vel det året hvor vi var i nærheten av å bruke opp sykedagene. Er veldig glad for at barna er så friske, ser jo rundt oss at andre sliter med lange forkjølelser og ofte får omgangssyke osv. Anonymous poster hash: d1afc...851
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #21 Skrevet 12. november 2016 Nr én var mye syk. Fikk diagnostisert henne med astma når hun var 4, først da begynte det å gi seg. Nr to var aldri syk, og er det svært sjelden enda i en alder av 9. Nr tre var mer hjemme enn i bhg det første halve året. Startet når han var 13 mnd (i august), og innen januar hadde vi brukt opp 30 dager pluss 10 dager med ferie/avspasering/hjemmekontor. Han ble operert for mandler og polypper og dren i februar når han var halvannet og nesten ikke sjuk lenger Anonymous poster hash: d36e6...827
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #22 Skrevet 12. november 2016 Jeg ammet barnet til han var 20 mnd, og der startet han i barnehage. Det gjorde nok godt for immunforsvaret, for han var syk 1 gang det første barnehageår. Nå er han 6 år, og han er fortsatt syk maks 1 gang i året. Anonymous poster hash: f13a0...5dc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #23 Skrevet 12. november 2016 Jeg ammet barnet til han var 20 mnd, og der startet han i barnehage. Det gjorde nok godt for immunforsvaret, for han var syk 1 gang det første barnehageår. Nå er han 6 år, og han er fortsatt syk maks 1 gang i året. Anonymous poster hash: f13a0...5dc Det er vel forsket på at immunforsvaret ikke nødvendigvis blir bedre av langvarig amming. Uten at jeg mener det er feil å amme lenge. Min mellomste fikk flaske fra han var 2 mnd, startet i bhg når han var 11 mnd og er og bare syk én gang i året, om det er så ofte... Anonymous poster hash: d36e6...827
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #24 Skrevet 12. november 2016 De 4 månedene siden barnet begynte i barnehage har h*n bare vært syk 2 ganger. Før det aldri syk. Er overbevist om at det at vi gir 5 dråper D-vitamin (dvs 10mcg) HVER eneste dag har mye å si. Vi voksne tar også D-vitamin (20mcg hver) og er aldri syke lenger. Vi var mye syke som små Anonymous poster hash: de918...314
TPK Skrevet 12. november 2016 #25 Skrevet 12. november 2016 De var mye syke første halvåret. Begynte i august, så vi hadde 20 sykt-barn dager på 5 mnd, og alle ble brukt +noen til. Men de har vært lite syke etter det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå