Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Kort fortalt; sønnen min gikk i klasse med en gutt i nabolaget. Gode venner, men veldig forskjellige. Denne gutten's familie hadde dårlig råd, bor i en trang leilighet og tror faren har problemer med alkohol. Gutten har vært mye hos oss. Vi flyttet til en annen kommune, sønnen vår begynte på ny skole. Guttene holdt litt kontakt, men det dabbet etterhvert av. Han har ringt endel siste året, men som sønnen min sier så har de vokst litt fra hverandre. Men; denne gutten gir seg ikke. Han ringer i tide og utide, sender SMS, Mail, insta, snap osv osv. Han bombanderer til tider meg og mannen min med mld som "er XX hjemme? Hva gjør han? Kommer han hit til byen snart?" Osv. Vi har som oftest bedt sønnen vår ringe han, noe han har gjort. Men nå for litt siden sa sønnen vår at han ikke hadde lyst å snakke så mye mer med han, for han var visst så sur i telefon. Fort fornærmet, og ble sur fordi sønnen vår ikke skulle til stedet vi bodde osv. Det ble visst en pinlig samtale sa han. Etter dette ble det stille... Helt til nå. Vi får meldinger hele tiden. Men ikke sønnen vår. Han tagger oss i alt mulig, og skriver spm om sønnen vår osv. Ringer sent/tidlig. Og her om dagen ringte søsteren min og sa at hun skulle hilse fra denne gutten. Jeg skjønte ingenting, for de to har jo aldri møttes. Da hadde han visst kontaktet henne på Facebook! Da syns jeg dette begynte å gå litt langt, så jeg "blokkerte" han fra Facebook - eller fjernet mye av innsynet han på siden min. Føler han er overalt. Så, mannen kommer hjem fra jobb og sier at han hadde tre ubesvarte anrop fra gutten på ARBEIDSmobilen hans. Dette er et nr ingen bruker å ringe til, så svært få har dette nr. Når jeg nå gikk inn på Instagram så dukket profilen hans opp på "veggen" hvor han har lagt ut masse bilder. Mye forskjellig, men hele 8 bilder av sønnen vår som han har "lånt" fra InstagrM-kontoen min 😳 Jeg ba han slette dem fra siden sin, noe han gjorde. Slettet han også som venn med en gang. Guttene er 14 år, og sønnen vår syns det hele er ubehagelig. Er visst ikke første gang han har lagt ut bilder av sønnen vår heller visstnok, men dette fra en annen konto enn den han la meg til på. Sønnen min vil ikke ha noe mer med han å gjøre, og dette er vanskelig. Er denne gutten en slags stalker? Jeg føler det slik.. Anonymous poster hash: d54b2...400
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Kort fortalt; sønnen min gikk i klasse med en gutt i nabolaget. Gode venner, men veldig forskjellige. Denne gutten's familie hadde dårlig råd, bor i en trang leilighet og tror faren har problemer med alkohol. Gutten har vært mye hos oss. Vi flyttet til en annen kommune, sønnen vår begynte på ny skole. Guttene holdt litt kontakt, men det dabbet etterhvert av. Han har ringt endel siste året, men som sønnen min sier så har de vokst litt fra hverandre. Men; denne gutten gir seg ikke. Han ringer i tide og utide, sender SMS, Mail, insta, snap osv osv. Han bombanderer til tider meg og mannen min med mld som "er XX hjemme? Hva gjør han? Kommer han hit til byen snart?" Osv. Vi har som oftest bedt sønnen vår ringe han, noe han har gjort. Men nå for litt siden sa sønnen vår at han ikke hadde lyst å snakke så mye mer med han, for han var visst så sur i telefon. Fort fornærmet, og ble sur fordi sønnen vår ikke skulle til stedet vi bodde osv. Det ble visst en pinlig samtale sa han. Etter dette ble det stille... Helt til nå. Vi får meldinger hele tiden. Men ikke sønnen vår. Han tagger oss i alt mulig, og skriver spm om sønnen vår osv. Ringer sent/tidlig. Og her om dagen ringte søsteren min og sa at hun skulle hilse fra denne gutten. Jeg skjønte ingenting, for de to har jo aldri møttes. Da hadde han visst kontaktet henne på Facebook! Da syns jeg dette begynte å gå litt langt, så jeg "blokkerte" han fra Facebook - eller fjernet mye av innsynet han på siden min. Føler han er overalt. Så, mannen kommer hjem fra jobb og sier at han hadde tre ubesvarte anrop fra gutten på ARBEIDSmobilen hans. Dette er et nr ingen bruker å ringe til, så svært få har dette nr. Når jeg nå gikk inn på Instagram så dukket profilen hans opp på "veggen" hvor han har lagt ut masse bilder. Mye forskjellig, men hele 8 bilder av sønnen vår som han har "lånt" fra InstagrM-kontoen min 😳 Jeg ba han slette dem fra siden sin, noe han gjorde. Slettet han også som venn med en gang. Guttene er 14 år, og sønnen vår syns det hele er ubehagelig. Er visst ikke første gang han har lagt ut bilder av sønnen vår heller visstnok, men dette fra en annen konto enn den han la meg til på. Sønnen min vil ikke ha noe mer med han å gjøre, og dette er vanskelig. Er denne gutten en slags stalker? Jeg føler det slik.. Anonymous poster hash: d54b2...400 Har du tenkt på st denne gutten kanskje ikke har det så lett? Og at dere var hans trygge base?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Har du tenkt på st denne gutten kanskje ikke har det så lett? Og at dere var hans trygge base? Dette!! Anonymous poster hash: 5730e...2be
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Har du tenkt på st denne gutten kanskje ikke har det så lett? Og at dere var hans trygge base? Absolutt! Jeg snakket til og med med læreren deres for jeg var i tvil om diverse ting, men læreren var veldig involvert i denne gutten. Læreren sa selvsagt ikke så mye, men takket meg for at jeg kontaktet henne og at det heldigvis ikke var noe å bekymre seg over. Vet at barnevernet har hjulpet familien i noen år, men barna bor der fortsatt så regner med at alt er på stell. Men vi bor nå nesten en times kjøring unna, og jeg får ikke gjort så mye med det når sønnen min ikke ønsker så mye mer kontakt. De var ikke bestevenner før heller, mer som klassevenner med en felles interesse. Som nå ikke er tilfelle lenger. Anonymous poster hash: d54b2...400
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 Min tanke er at denne gutten roper HØYT om hjelp! Du vet faren har alkoholproblemer og at de bor i en liten leilighet, dvs. gutten lever svært tett innpå en alkoholisert far, noe som fører med seg mye utrygghet, og kanskje også verre ting. Jeg ville møtt gutten og snakket med ham. Og jeg ville også ha sendt en bekymring til barnevernet. Han følte seg tydeligvis trygg på dere, han roper jo formelig om at dere skal hjelpe ham. Anonymous poster hash: 72f36...882
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 Absolutt! Jeg snakket til og med med læreren deres for jeg var i tvil om diverse ting, men læreren var veldig involvert i denne gutten. Læreren sa selvsagt ikke så mye, men takket meg for at jeg kontaktet henne og at det heldigvis ikke var noe å bekymre seg over. Vet at barnevernet har hjulpet familien i noen år, men barna bor der fortsatt så regner med at alt er på stell. Men vi bor nå nesten en times kjøring unna, og jeg får ikke gjort så mye med det når sønnen min ikke ønsker så mye mer kontakt. De var ikke bestevenner før heller, mer som klassevenner med en felles interesse. Som nå ikke er tilfelle lenger. Anonymous poster hash: d54b2...400 Å regne med er ikke godt nok i dette tilfellet, mener jeg! Ikke involver sønnen din, dra dit gutten bor, møt ham, snakk med ham og meld også fra til barnevernet. Anonymous poster hash: 72f36...882
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 Min tanke er at denne gutten roper HØYT om hjelp! Du vet faren har alkoholproblemer og at de bor i en liten leilighet, dvs. gutten lever svært tett innpå en alkoholisert far, noe som fører med seg mye utrygghet, og kanskje også verre ting. Jeg ville møtt gutten og snakket med ham. Og jeg ville også ha sendt en bekymring til barnevernet. Han følte seg tydeligvis trygg på dere, han roper jo formelig om at dere skal hjelpe ham. Anonymous poster hash: 72f36...882 Barnevernet er jo involvert allerede. De har fått mye hjelp der, mor jobber og far jobber, takket være barnevernet. Så skal jeg ringe å melde fra fordi han sender oss meldinger? Vi flyttet for 4 år siden. Vet at moren hans er en kjempeflink mamma, som gir han mye kjærlighet og trygghet. Faren har jeg så vidt bare hilst på et par ganger i forbifarten. Anonymous poster hash: d54b2...400
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 Barnevernet er jo involvert allerede. De har fått mye hjelp der, mor jobber og far jobber, takket være barnevernet. Så skal jeg ringe å melde fra fordi han sender oss meldinger? Vi flyttet for 4 år siden. Vet at moren hans er en kjempeflink mamma, som gir han mye kjærlighet og trygghet. Faren har jeg så vidt bare hilst på et par ganger i forbifarten. Anonymous poster hash: d54b2...400 Selv om barnevernet allerede er i bilde, kan de ha bruk for mer informasjon for å gi enda bedre hjelp! Og riktig hjelp! Og gutten har jo tydeligvis et problem av en eller annen art.
Gjest Antarctica Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 Huff. Så trist. Han har mistet en god venn, og det halmstrået han prøver å holde i blir tynnere og tynnere. Til slutt får han bare hat og forakt tilbake som lønn for sin standhaftighet. Stakkars, stakkars liten!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 Barnevernet er jo involvert allerede. De har fått mye hjelp der, mor jobber og far jobber, takket være barnevernet. Så skal jeg ringe å melde fra fordi han sender oss meldinger? Vi flyttet for 4 år siden. Vet at moren hans er en kjempeflink mamma, som gir han mye kjærlighet og trygghet. Faren har jeg så vidt bare hilst på et par ganger i forbifarten. Anonymous poster hash: d54b2...400 Altså....det er en grunn til at de inne under barnevernet...... Han høres veldig ensom ut. Enig med de andre, virker som han skriker etter hjelp Anonymous poster hash: 7fc4a...313
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 Barnevernet er jo involvert allerede. De har fått mye hjelp der, mor jobber og far jobber, takket være barnevernet. Så skal jeg ringe å melde fra fordi han sender oss meldinger? Vi flyttet for 4 år siden. Vet at moren hans er en kjempeflink mamma, som gir han mye kjærlighet og trygghet. Faren har jeg så vidt bare hilst på et par ganger i forbifarten. Anonymous poster hash: d54b2...400 Men barnevernet vet ikke at gutten nærmest skriker etter hjelp fra dere, gjør de? At gutten desperat prøver å få kontakt med hele din familie. Ser du ikke at dette trolig er et rop om hjelp? Eller er det bare at du ikke vil se. Dere flyttet for fire år siden, det at gutten er så desperat nå tyder på at noe er alvorlig galt i livet hans - og om barnevernet er involvert i familien så trenger de å vite det. Hva om du er den eneste som fanger opp disse ropene om hjelp og du senere fikk vite at du kunne hjulpet ham, reddet ham, men du valgte å la være? Og til spørsmålet ditt - om gutten skulle være en "stalker" så er heller ikke det normal adferd hos en 14-åring, og da trenger også bv å vite om det for å kunne gi ham riktig hjelp. Men det er større sannsynlighet for at denne gutten desperat trenger hjelp, tror jeg. Du har et valg, du kan gjøre noe med det - eller la være. Hva du har samvittighet til vet bare du. Jeg har skrevet hva jeg ville ha gjort om det var meg. Jeg sier med Pashla - stakkars, stakkars gutt! Anonymous poster hash: 72f36...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå