Gå til innhold

Erfaringer med å slutte med cipralex/escitalopram?

Anbefalte innlegg

Gjest grønteple
Skrevet

Jeg vil slutte med piller!

Gikk på 10 mg og har gått ned til 5 mg nå. Tenker å ta 5 mg hver dag i 1-2 uker, så 5 mg annenhver dag ca 1 uke før jeg gir meg helt.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter mange år på cipralex ble det en bråstopp for meg i sommer. Dro fem uker til utlandet og glemte medisinene hjemme. Var litt ustabil i følelsene noen uker, men det gikk bra. Og nå er jeg bare veldig glad for at jeg sluttet på dem. Jeg føler jeg er mer tilstede, og selvom dager kan være tøffe føler jeg også mere glede. På pillene var jeg mer likegyldig og flat.

Anonymous poster hash: 0f942...307

Skrevet

Jeg har trappet ned uten problemer, men da hadde jeg vært symptomfri noen måneder. Hvis du fortsatt er deprimert, eller nylig er blitt bedre, er risikoen større for tilbakefall om du trapper ned og seponerer nå.

Anonymous poster hash: 9b980...f66
Skrevet

Jeg trappet ned på to uker, det var ikke bra for min del, ble bare verre og verre.. Etter tre måneder tok jeg kontakt med lege, jeg fik beskjed om å begynne på pillene igjen og at det var viktig at jeg gikk på piller en god stund etter at jeg følte meg bedre, fordi det var så stor fare for tilbakefall dersom jeg sluttet for tidlig. Og hvis jeg av en eller annen grunn måtte slutte på de før, var det viktig å trappe ned langsomt, helst over 6-8 uker. Jeg ser jo på svaret over her at dette ikke gjelder alle, men jeg anbefaler virkelig ikke å slutte "brått". Har aldri vært så langt nede som etter jeg slutta, unner ingen å ha det sånn!

Anonymous poster hash: 40082...965

Gjest grønteple
Skrevet

Takk for svar ☺ Jeg føler også at jeg er så flat på følelser. Sexlyst er lik null og da vi først har sex gir det meg omtrent like mye som å skrive handleliste liksom.... Har følt meg bedre av depresjon et par mnd.

Skrevet

Jeg hurtigseponerte en gang, over 3-4 uker. Ble ekstremt dårlig og på grensen til suicidal.

...så om du skal slutte, så trapp for all del ned gradvis og saaaakte, som anbefalingen er.

Anonymous poster hash: 2c008...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...