Gå til innhold

Er det virkelig trist at Cohen er død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har uten tvil levd et interessant liv. Han har skrevet mange flotte sanger og jeg har hørt mye på han, men Facebook feeden min tar jo helt av i sorg.

Sangene blir jo ikke borte.

Han har levd et langt og innholdsrikt liv. Det dør folk hver dag som er yngre som ikke har opplevd på langt nær like mye.

At det er trist for familien og venner selvfølgelig, men for hvermannsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke dette hysteriet hver gang en kjendis dør.

Anonymous poster hash: 917d1...6cc

Skrevet

Eg er ikkje slik at eg tek av når ein kjendis døyr, men synes likevel det er trist når eit liv er over, og synes det er greit å minnast kva dette mennesket har gjort i livet. 

Skrevet

Alle skal dø.

Selvfølgelig er det trist at et menneske dør.

Anonymous poster hash: 6f3be...b6c

Skrevet

Eg er ikkje slik at eg tek av når ein kjendis døyr, men synes likevel det er trist når eit liv er over, og synes det er greit å minnast kva dette mennesket har gjort i livet.

Pluss at dette mennesket i kraft av sin kunst har betydd noe for flere enn sine nærmeste.
Skrevet

Selvfølgelig er det trist når folk man bryr seg om og kjenner eller "kjenner" dør.  Når en kjendis dør er det ofte en epoke som er over og det rører ofte ved en del følelser ved oss. Det er selvfølgelig ikke samme type sorg som når nære venner eller familie dør, men trist er det så absolutt.

Jeg har aldri vært noen stor Michael Jackson fan, men jeg husker fremdeles nøyaktig hvor jeg var da jeg fikk nyheten og sjokket jeg følte den dagen og av og til etterpå. 

Skrevet

Litt forskjell på måten de tar av når mannen er 82 år, 50 år eller 30 ol. Michael jackson var vel kun 50?

Anonymous poster hash: 7a316...0e9

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen har uten tvil levd et interessant liv. Han har skrevet mange flotte sanger og jeg har hørt mye på han, men Facebook feeden min tar jo helt av i sorg.

Sangene blir jo ikke borte.

Han har levd et langt og innholdsrikt liv. Det dør folk hver dag som er yngre som ikke har opplevd på langt nær like mye.

At det er trist for familien og venner selvfølgelig, men for hvermannsen?

Hvis man har et forhold til kunsten som en bestemt kunstner har skapt og utøvd, så er det trist at kilden til skjønnhet, erkjennelse og mangfold forsvinner ut av livet ditt, ja. Og en sånn person som dette især. Cohen var skrivende og skapende til det siste. Altså har verden mistet noen dikt som aldri vil bli skrevet.

Skrevet (endret)

Hvis man har et forhold til kunsten som en bestemt kunstner har skapt og utøvd, så er det trist at kilden til skjønnhet, erkjennelse og mangfold forsvinner ut av livet ditt, ja. Og en sånn person som dette især. Cohen var skrivende og skapende til det siste. Altså har verden mistet noen dikt som aldri vil bli skrevet.

Dette. Pluss at hans musikk og dermed han selv har vært en del av mitt liv i førti år. Det er ikke til å kimse av den tomheten som oppstår når de som utgjør ens historie dør, det gjelder ikke bare familie. I år har tre soundtrack til mitt liv gått bort, og det er faktisk trist.

Endret av sug lut
Skrevet

Litt forskjell på måten de tar av når mannen er 82 år, 50 år eller 30 ol. Michael jackson var vel kun 50?

Anonymous poster hash: 7a316...0e9

Ja, han var 50. Og det er selvfølgelig tristere enn når en 82 åring dør.  Men det er ikke bare personen i seg selv når det gjelder kjente mennesker,  jeg kjente ikke MJ personlig, og det var ikke det at MJ 50 år døde som var så trist, men at MJ nå var borte - nå kom det ikke mer musikk eller mer presseoppslag. Det er en institusjon som har vært der "bestandig" som var borte.

Skrevet

Dette. Pluss at hans musikk og dermed han selv har vært en del av mitt liv i førti år. Det er ikke å kimse av den tomheten som oppstår når de som utgjør ens historie dør, det gjelder ikke bare familie. I år har tre soundtrack til mitt liv gått bort, og det er faktisk trist.

Akkurat.

Skrevet

Ja, han var 50. Og det er selvfølgelig tristere enn når en 82 åring dør.  Men det er ikke bare personen i seg selv når det gjelder kjente mennesker,  jeg kjente ikke MJ personlig, og det var ikke det at MJ 50 år døde som var så trist, men at MJ nå var borte - nå kom det ikke mer musikk eller mer presseoppslag. Det er en institusjon som har vært der "bestandig" som var borte.

Og ingen flere barneovergrep. Veldig trist altså. Veldig.

Anonymous poster hash: 927d1...1ba

Skrevet

Det vet vel ikke du så mye om egentlig, når ikke politiets etterforskning klarte å komme opp med noe som helst?

Anonymous poster hash: 52601...562

Skrevet

Syns det er trist ja :( Husker han fra jeg var lita. Er trist uansett hvem som dør (sett bort fra Hitler ol. drittsekker)

Anonymous poster hash: 24bcd...efd

Skrevet

Dear lord ...

Anonymous poster hash: ba269...e7d

Skrevet

Men er det virkelig å vanskelig å forstå at andre kan bli lei seg av noe annet enn det du blir lei deg av? 

Skrevet

Jammen altså ... Bowie dør, Prince dør, Coen dør og Trump blir "valgt" som president ... ?? Hva skjer med 2016??

Skrevet

Det vet vel ikke du så mye om egentlig, når ikke politiets etterforskning klarte å komme opp med noe som helst?

Anonymous poster hash: 52601...562

Ingen røk uten ild.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jammen altså ... Bowie dør, Prince dør, Coen dør og Trump blir "valgt" som president ... ?? Hva skjer med 2016??

Og store Barriererev forvitrer.
Skrevet

Og store Barriererev forvitrer.

Det går rett og slett ad undas med det meste.
Skrevet

Har alltid hatt et stort ønske om å se han live, men nå er det for sent.

Favoritt sangen min er Take This Waltz

Skrevet

For meg er det trist. Musikken hans har vært en del av livet mitt så lenge jeg kan huske - først melodiene, og siden tekstene. Mange av dem har betydd veldig mye for meg i ulike faser av livet. Selv om jeg aldri møtte ham, følte jeg en nærhet til ham. 

Det betyr ikke at det er tragisk. Det er tragisk når unge mennesker dør, eller når mennesker dør unødvendig eller med smerte eller redsel. Cohen var en gammel mann, død er livets gang, og det virket som om han hadde fred med vissheten om at han snart skulle dø. Men det føles altså trist at han er borte.

Anonymous poster hash: a8dc1...8fa
Skrevet

Ja, selvom folk ikke "kjenner" artistene personlig, har de i mange tilfeller vært en stor del av livet deres. Jeg hadde ikke et slikt forhold til Cohen, men når Bowie døde var det nesten som en slektning hadde dødd. Selvom jeg ikke kjente ham i det hele tatt, hadde han vært til stede i mitt liv fra jeg var barn! Jeg er forferdelig lat å dra på utstillinger, kan ikke huske når jeg sist gjorde det her, men jeg dro til London spesielt for å se Bowie is. Klart man sørger når noen som har rørt deg (og millioner andre) så sterkt, dør! Det er slutten på noe helt unikt.

Skrevet

Det går rett og slett ad undas med det meste.

Ah, endelig noen som skriver det uttrykket helt korrekt. Takk!! Er så lei av 'til dundas'.

Skrevet

Det er trist når storheter går bort.

Trist, ikke tragisk, når det er en gammel mann som har fått levd livet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...