Gå til innhold

Negative reaksjoner hos barnet etter samvær hos far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere er negative reaksjoner? Hva vil være naturlig å se hos en 1-2 åring?

Er usikker på om jenta mi reagerer unormalt etter å ha vært hos BF..

Anonymous poster hash: c7c60...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Usikkerhet, urolig søvn, sinne, gråt. Kan være mange ting.

Hvor lenge har hun vært der? Hun er jo i den alderen der lengre fravær fra mor, kan skape reaktioner. (Ifølge Bowlby).

Anonymous poster hash: a32ab...61a

Skrevet

Usikkerhet, urolig søvn, sinne, gråt. Kan være mange ting.

Hvor lenge har hun vært der? Hun er jo i den alderen der lengre fravær fra mor, kan skape reaktioner. (Ifølge Bowlby).

Ikke mer enn 6 timer. Men hun har gått fra å være en time hjemme hos meg til 6 timer hjemme hos han. Synes det var litt vel stor overtrapping på null komma niks. Jenta mi har aldri bodd sammen med pappaen sin..

Skrevet

Ikke mer enn 6 timer. Men hun har gått fra å være en time hjemme hos meg til 6 timer hjemme hos han. Synes det var litt vel stor overtrapping på null komma niks. Jenta mi har aldri bodd sammen med pappaen sin..

Men hun er 1-2 år. Du vet at mange på den alderen går i barnehage mer enn 6 t til dagen? Er det noe bekymringsfullt i forhold til denne faren, eller er du oppriktig bekymret for at 1 åringen din er vekke fra deg i 6 timer?

Skrevet

Hi vil tydeligvis ha barnet helt for seg selv og letter etter noe å skylde på.

Anonymous poster hash: d4ded...b1e

Skrevet

Hva mener dere er negative reaksjoner? Hva vil være naturlig å se hos en 1-2 åring?

Er usikker på om jenta mi reagerer unormalt etter å ha vært hos BF..

Hvis du må spørre så har hun vel ikke noen reaksjon.

Anonymous poster hash: 13e38...561

Skrevet

Det er mye bedre at du skriver mer om situasjonen din, hvor mye samvær som har vært tidligere og hvilke reaksjoner du nå mener du ser i jenta!

Anonymous poster hash: 22ede...4ed
Skrevet

For det første er det stor forskjell på 13 og 23 mnd, så å skrive 1-2 åring blir ganske diffust for meg.

Men da vårt barn var 1 år, hadde han både samvær hjemme hos oss 1 dag i uka etter jobb (2 dager i uka uten helgesamvær) + overnatting lør-søn hjemme hos pappaen. De har heller aldri bodd sammen.

Når han kom hjem fra samvær, var han gjerne litt ekstra klengete søndags efta og ville helst at jeg skulle være sammen med han til han sovnet. Litt ekstra sutrete og testet grensene hjemme hos meg litt ekstra de første dagene etter samvær. Men det er helt normalt. Gikk seg fort til.

Begynte med samvær fre-søn like før han ble 2 år. Noe av de samme reaksjonene, men de varte kortere. Etter kanskje 2 mnd med slikt samvær, var det ingen reaksjoner mer. Det som har vært vanskeligst er å si hadet til pappa når han blir levert søndag. Men det har også gått seg bra til. 

Litt reaksjoner vil det alltid komme når barn har to hjem. Man klarer ikke ha de samme grensene 100% og mor og far er alltid ulike ift hvordan man lar barnet utfolde seg. 
En god dialog er kjempe viktig, for å finne løsninger og metoder som passer barnet best. En stund måtte pappaen her bare levere i døra, si hadet og gå, ellers skrek baret vårt i flere timer etter avskjed. En annen periode måtte far bli med inn og leke litt før han dro. Man må snakke sammen, prøver ulike ting og finne gode løsninger sammen.

Anonymous poster hash: 39501...15d
Skrevet

6 timer, såå mye! Det kan vel skade tilknytninga resten av livet. Hønemødre ass🙄😳

Skrevet

Det kan godt da vært en usikker situasjon for henne. Hvor godt kjenner hun sin far? Er det en mann hun har en god tilknytning til?

Synes det er flott at du er så obs på din datters behov.

Skrevet

6 timer, såå mye! Det kan vel skade tilknytninga resten av livet. Hønemødre ass

Hønemødre? Eh? Barn har faktisk sterkere tilknytning til mor enn til far fra fødsel av allerede. Barn trenger mor mer enn far de første årene. Da er det vel ikke rart å være obs på tegn på negative reaksjoner etter at barnet har vært hos far?

Anonymous poster hash: f4783...7f1

Skrevet

Hønemødre? Eh? Barn har faktisk sterkere tilknytning til mor enn til far fra fødsel av allerede. Barn trenger mor mer enn far de første årene. Da er det vel ikke rart å være obs på tegn på negative reaksjoner etter at barnet har vært hos far?

Mener du seriøst at en 1 åring tar skade av å være vekke fra mor i 6 timer?

Skrevet

Mener du seriøst at en 1 åring tar skade av å være vekke fra mor i 6 timer?

Er vel ingen her som har sagt at barnet kan ta skade vel? Men lurer på hva slags reaksjoner som er VANLIGE, og hvilke reaksjoner jeg må være obs på. Bf er ikke helt god. Dømt for vold mot meg blant annet og samværet foregår under tilsyn.

Skrevet

Er vel ingen her som har sagt at barnet kan ta skade vel? Men lurer på hva slags reaksjoner som er VANLIGE, og hvilke reaksjoner jeg må være obs på. Bf er ikke helt god. Dømt for vold mot meg blant annet og samværet foregår under tilsyn.

Hun som skrev den kommentaren jeg svarte på hørtes ut som hun tror barn tar skade av å være borte fra mor i 6 t. Forøvrig synes jeg du hi skal prate med helsesøster eller andre fagpersoner om din bekymring og hva du skal se etter, ikke tilfeldige folk på et forum

Skrevet

Når samværet forrgår under tilsyn, så får det ikke skjedd noe galt. Så da regner jeg med at det er vanlige reaksjoner, som ekstra klenging osv, du kan regne med å få

Anonymous poster hash: a10f2...584

Skrevet

Barnet trenger primæromsorgsperson mest de første leveårene. Det trenger ikke nødvendigvis å være en selvfølge at det er mor! Og at et barn mellom 1 og 2 år er borte seks timer en gang i blant gjør ikke skade. (Med mindre personen ikke egner seg til omsorg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...