Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Datteren min fyller snart fire år. Hun har fått veldig god kontakt med en fem år gammel jente i barnehagen, som i dag var med henne hjem for første gang. Da jeg avtalte med faren i går, sa han at han skulle sende med datteren skiftetøy. Jeg tenkte ikke så mye mer over det, og tok med posen med skiftetøy da jeg hentet jentene i dag. Da vi kom hjem viste det seg at femåringen hadde bæsjet på seg. Jeg ble veldig paff, men vasket henne og ga henne rene klær. Etter et par timer bæsjet hun på seg igjen. Da måtte hun låne klær av datteren min, for hun hadde bare med seg ett sett. Da foreldrene kom for å hente henne, fikk de altså med seg to sett utbæsjede klær i pose (hadde selvsagt fjernet så mye jeg klarte). De fortrakk ikke en mine, bare tok imot og sa hadet. Er det flere enn meg som synes dette er rart? Jenta er fem år, skolestarter til høsten. Og det var fast bæsj, ikke diare. Er det ikke vanlig å informere foreldre dersom barn har et spesielt problem med dette? Jeg har ikke vasket bæsj av mitt eget barn på ett år nå, og forventet virkelig ikke å skulle vakse bæsj av en mye eldre jente - særlig ikke to ganger på noen få timer! (Poenget mitt her er IKKE at det var motbydelig og ekkelt og hele den remsen - selvsagt er det ubehagelig å vaske bæsj, men jeg tålte det.) Anonymous poster hash: 2c828...b37
Evablaum Skrevet 10. november 2016 #2 Skrevet 10. november 2016 Du utlever veldig nå. Så pinlig hvis foreldrene leser her inne
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 veldig spesielt å ikke informere om dette. Anonymous poster hash: 8ac00...fd6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Er vel mer pinlig at de ikke advarte venninnens mor om at barnet har et issue?? Anonymous poster hash: 76af6...3f6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 Du tror ikke foreldrene er klare over ståa? Du tror ikke foreldrene prøver så godt de kan? Jeg reagerer mest på at de ikke klarte å prate om det normalt men syntes det var flaut å si noe. Anonymous poster hash: 49e69...3c1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Du utlever veldig nå. Så pinlig hvis foreldrene leser her inne Eller kanskje har jeg vridd på fakta med tanke på nettopp det. HI Anonymous poster hash: 2c828...b37
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #7 Skrevet 10. november 2016 Du tror ikke foreldrene er klare over ståa? Du tror ikke foreldrene prøver så godt de kan? Jeg reagerer mest på at de ikke klarte å prate om det normalt men syntes det var flaut å si noe. Anonymous poster hash: 49e69...3c1 Jeg antar at de er klar over problemet siden de sendte med femåringen skiftetøy for et besøk på noen timer, jo. HI Anonymous poster hash: 2c828...b37
Evablaum Skrevet 10. november 2016 #8 Skrevet 10. november 2016 Eller kanskje har jeg vridd på fakta med tanke på nettopp det. HI Anonymous poster hash: 2c828...b37 Da er jo historien en helt annen. Vanskelig å svare når du har vridd på fakta.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #9 Skrevet 10. november 2016 Da er jo historien en helt annen. Vanskelig å svare når du har vridd på fakta. Du er bare ute etter å krangle, du? Det gidder jeg ikke. Ja, jeg har vridd på fakta. Nei, det går fint an å svare ut i fra det jeg har skrevet. HI Anonymous poster hash: 2c828...b37
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #10 Skrevet 10. november 2016 Da er jo historien en helt annen. Vanskelig å svare når du har vridd på fakta. Enig med HI, du er en kranglefant. Kanskje var de to gutter i stedet, og hun fikk med seg to bytteklær i stedet og måtte benytte et sett av sønnens klær, slik at det ble tre sett. Smådetaljer som gjør at foreldrene ikke kjenner igjen historien. Som gjør at problemet er det samme. Du er bare ute etter å kverulere. Anonymous poster hash: 49e69...3c1
Evablaum Skrevet 10. november 2016 #11 Skrevet 10. november 2016 Enig med HI, du er en kranglefant. Kanskje var de to gutter i stedet, og hun fikk med seg to bytteklær i stedet og måtte benytte et sett av sønnens klær, slik at det ble tre sett. Smådetaljer som gjør at foreldrene ikke kjenner igjen historien. Som gjør at problemet er det samme. Du er bare ute etter å kverulere. Anonymous poster hash: 49e69...3c1 Nå tror jeg nok de kjenner seg igjen ja. Uansett gutt/ jente, et eller ti byttesett, det er ikke mange 5- åringer som bæsjer i klærne..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #12 Skrevet 10. november 2016 HI, du er ikke alene om å synes at dette er rart! Det kan nesten virke som om foreldrene tror dette er noe alle foreldrene i barnehagen vet om. Siden de så naturlig sa de skulle legge ved skift. Om du har vridd på historien eller ikke spiller liten rolle i forhold til det du ville få frem. Anonymous poster hash: 9660a...35f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #13 Skrevet 10. november 2016 Det hadde jeg syntes var veldig merkelig. Har selv en 5 åring som har venner med hjem, og jeg ville syntes det var snodig å stå i en sånn situasjon. Spesielt at foreldrene ikke informerer om problemet? De fleste 5-åringer bæsjer ikke på seg. Anonymous poster hash: 0a797...846
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #14 Skrevet 10. november 2016 Tror jeg ville gitt beskjed om ungen pleide å bæsje seg ut. Anonymous poster hash: 41acd...452
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #15 Skrevet 10. november 2016 Veldig spesielt at foreldrene ikke sa noe, da dette tydligvis er et problem de kjenner til. Det er ikke vanlig å måtte sende med skiftetøy når barnet er 5 år Anonymous poster hash: 31be0...c51
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #16 Skrevet 10. november 2016 Vi hadde en fireåring med samme problemet. Vi informerte. Anonymous poster hash: 51738...d47
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #17 Skrevet 10. november 2016 Veldig rart at ikke foreldrene informerte om det..... Anonymous poster hash: 9eaf1...d38
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #18 Skrevet 10. november 2016 Når det skjer to ganger i løpet av et kort lekebesøk må det til sammen være ekstremt mange uhell i løpet av en dag og uke. Hadde satt på bleie jeg. Hadde selv en som trengte bleie til våren før skolestart. Anonymous poster hash: 0f431...d53
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #19 Skrevet 10. november 2016 Når det skjer to ganger i løpet av et kort lekebesøk må det til sammen være ekstremt mange uhell i løpet av en dag og uke. Hadde satt på bleie jeg. Hadde selv en som trengte bleie til våren før skolestart.Anonymous poster hash: 0f431...d53 Da mener jeg selvfølgelig at jeg som foreldre hadde satt på bleie. Jeg hadde ikke satt på det på besøket mitt.. Anonymous poster hash: 0f431...d53
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #20 Skrevet 10. november 2016 Er også enig i at det er veldig rart at foreldrene ikke informerte om det på forhånd. Og like merkelig er det at de ikke kom med mer informasjon når de hentet barnet og uhellene hadde skjedd. Jeg ville spurt foreldrene ved en senere anledning. Kanksje spørre moren siden faren tydeligvis ikke snakker om det? Kan det være at pappaen (eller mammaen, om du har vridd på historien) ikke takler barnets problemer? Er en del (spesielt menn) som ser på slike problemer som flaue eller skammelige og derfor bare later som ingenting. Når foreldrene hentet barnet kan det være at den forelderen som du ikke tidligere hadde snakket med tok det for gitt at den andre hadde informert deg om problemet og derfor ikke sa noe. Anonymous poster hash: e323a...eaa
Mandala Skrevet 10. november 2016 #21 Skrevet 10. november 2016 Faren kanskje trodde at du visste om det tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #22 Skrevet 10. november 2016 Mitt barn hadde ikke fått lov å bli med noen hjem hvis det hadde vært et så stort problem Hadde i jallefall informert om det. Stakkars deg, hi. Ikke noe kjekt Anonymous poster hash: 95157...c29
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #23 Skrevet 10. november 2016 Faren kanskje trodde at du visste om det tenker jeg. Hvordan skulle hi vite om det da? Anonymous poster hash: 95157...c29
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #24 Skrevet 10. november 2016 Dette er rart, og du skulle blitt informert om dette... Litt utenom, men det er ikke alle som er komfortable med å skifte bæsj på store, og spesiellt ikke, andres barn. Anonymous poster hash: 72879...021
Mandala Skrevet 10. november 2016 #25 Skrevet 10. november 2016 Hvordan skulle hi vite om det da? Anonymous poster hash: 95157...c29 Jeg baserte det på en pappa-stereotypi. At pappaen ikke hadde ordentlig oversikt over at det var et nytt vennskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå