Gå til innhold

Skiantrekk barn 5-6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har 5-6 åringer på seg når de går på ski? Vinterdress?

Anonymous poster hash: 89408...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterdress fungerer helt fint på såpass små barn. 

Hvis dere går mye på ski, kan dere selvsagt kjøpe egen skidress, men det er ikke nødvendig. 

Vi går mye i vår familie, men yngstemann gikk i boblebukse og boblejakke på ski selv da han gikk i førsteklasse. Fra andreklasse blir det skidress.

Anonymous poster hash: 110af...8b3
Skrevet

Vinterdress fungerer helt fint på såpass små barn.

Hvis dere går mye på ski, kan dere selvsagt kjøpe egen skidress, men det er ikke nødvendig.

Vi går mye i vår familie, men yngstemann gikk i boblebukse og boblejakke på ski selv da han gikk i førsteklasse. Fra andreklasse blir det skidress.

Vi går ikke mye på ski. Hun skal gå på kurs med Skiforeningen nå i vinter. Tenkte på om jeg bør kjøpe sånn 2-delt skidress f.eks fra Dæhlie.

Hi

Skrevet

Mine unger går i vanlig vinterdress evt. bukse/jakke. Mange har svindyrt utstyr, både klær og ski, men det er mine barn som går først over målstreken ;) 

Med andre ord er ikke skidress et must i den alderen, hverken for skiprestasjon eller skiglede. 

Anonymous poster hash: b6293...e20
Skrevet

Vi går ikke mye på ski. Hun skal gå på kurs med Skiforeningen nå i vinter. Tenkte på om jeg bør kjøpe sånn 2-delt skidress f.eks fra Dæhlie.

Hi

De fleste barna jeg har sett på disse kursene har hatt vanlig vinterdress. I den alderen funker det som sagt helt fint. Men skidress er mindre klumpete, vil du kjøpe det, så kan du jo det. Men jeg ville ikke gjort det om du ikke går mye på ski.

Skrevet

Takk for svar.

Da blir det Isbjørn vinterdressen.

Hi

Skrevet

Best med myk vinterdress! Blir ofte knall og fall og det er ikke behagelig med kald snø i glipa :-)

Skrevet

Er det -15, så er swixdress alt for kaldt, vi har begge deler (fordi swixdressen var på salg til kr 259 i vår), men er det +2 og mars kan vinterdress bli veldig varmt.

Anonymous poster hash: 3454d...f52
Skrevet

Det er bare å bruke vanlig vinterdress. De lærer å reise seg opp bl.a.a og da må de jo falle først. Blir klissvåte i skidress.

Når de blir større og får litt mer fart på beina, så er det naturlig å kjøpe noe mer lett å ha på. Det blir mer "stabbing" og skileik i den alderen.

Barn som går aktivt, må selvsagt ha noe som er litt mindre klumpete enn dress når de trener.

Anonymous poster hash: c8e8e...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...