Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #1 Skrevet 10. november 2016 Hvor mange her er for fri innvandring? Anonymous poster hash: 1cfb8...4c1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #3 Skrevet 10. november 2016 Jeg er selv innvandrer og kommer fra et land der vi har levd med mennesker som har annen hudfarge, nasjonalitet og religion i flere hundre år. Har aldri forstått den norske "tilbøyeligheten" til å ofre sin egen kultur fordi innvandrere stiller krav. Hos oss er det moskeer, muslimer feirer eid, buddhister har sine egne høytider. Likevel avlyser vi ikke julefeiringer på skoler, vi innfører ikke burkini i svømmeundervisning eller kjører separat gym for jenter og gutter. Jeg tror at hvis man ikke gir etter for slike urimelige krav, blir det mindre attraktivt å komme til Norge. Jeg hadde ikledd meg hijab og oppført meg etter landets lover hvis jeg kom til for eksempel Iran. På samme måte forventer jeg at folk som kommer hit innretter seg og praktiserer egen kultur i den utstrekning kulturen ikke kollidere med norsk kultur, norske lover og kutymer, i stedet for å kreve innføring av regler og kultur som gjelder i deres hjemland. Ingen tenker på at kulturen og lovene som gjelder i det landet kan være delvis grunnen til at de nå flykter. Anonymous poster hash: a2706...265
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #4 Skrevet 10. november 2016 Fri innvandring kan kanskje fungere i land som ikke har mange sosiale goder (skoler, pensjoner, helsevesen osv) finansiert gjennom skatt. Ellers er det utopisk. Folk ønsker migrere til land som er bedre enn det de kommer fra og dermed er fri innvandring i samtlige land som tilhører vesten utelukket, for det er milliarder som kunne tenkt seg å flytte dit. Anonymous poster hash: 01cb3...54c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #5 Skrevet 10. november 2016 Herregud nei! Anonymous poster hash: a7ffb...e03
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #6 Skrevet 10. november 2016 Vi har ikke hatt fri innvandring på mange tiår. Anonymous poster hash: 0fc19...119
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #7 Skrevet 10. november 2016 Med unntak av arbeidsinnvandrere fra EU så har vi faktisk innvandringsstopp i Norge da...... Anonymous poster hash: ba19b...b03
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #8 Skrevet 10. november 2016 FrP er for fri innvandring, SV er mot. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/11/11/194882361/sv-foreslar-stopp-i-arbeidsinnvandringen Anonymous poster hash: ce62f...0a4
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2016 #10 Skrevet 10. november 2016 (endret) Jeg er selv innvandrer og kommer fra et land der vi har levd med mennesker som har annen hudfarge, nasjonalitet og religion i flere hundre år. Har aldri forstått den norske "tilbøyeligheten" til å ofre sin egen kultur fordi innvandrere stiller krav. Hos oss er det moskeer, muslimer feirer eid, buddhister har sine egne høytider. Likevel avlyser vi ikke julefeiringer på skoler, vi innfører ikke burkini i svømmeundervisning eller kjører separat gym for jenter og gutter. Jeg tror at hvis man ikke gir etter for slike urimelige krav, blir det mindre attraktivt å komme til Norge. Jeg hadde ikledd meg hijab og oppført meg etter landets lover hvis jeg kom til for eksempel Iran. På samme måte forventer jeg at folk som kommer hit innretter seg og praktiserer egen kultur i den utstrekning kulturen ikke kollidere med norsk kultur, norske lover og kutymer, i stedet for å kreve innføring av regler og kultur som gjelder i deres hjemland. Ingen tenker på at kulturen og lovene som gjelder i det landet kan være delvis grunnen til at de nå flykter. Anonymous poster hash: a2706...265 Vi avlyser ikke julefeiringer på skoler i Norge heller. Julefeiring har aldri vært del av skolens innhold. Ungene har ferie når det er jul, så det de gjør på skolen er juleFORBEREDELSER. Viktig forskjell. Vi "innfører" ikke burkini i svømmeundervisnungen heller. Det vi gjør er å vurdere om plagget fyller sin hensikt til undervisningen, og hvis det gjør det, lar vi være å forby det. Igjen en viktig forskjell. Men når tabloidpressen får tak i det, heter det plutselig at skolen "innfører" burkini. Det er jo bare noe de gjør for å generere klikk. Da jeg gikk på ungdomsskolen, var det også kjønnsdelte grupper i visse fag. Begrunnelsen var sosial (klassen var homogen etnisk norsk), og fagene det gjaldt var kroppsøving (herunder også svømming), naturfag og musikk. Så at det også skal skyldes på innvandrerne er en historieforfalskning. Endret 10. november 2016 av Pashla
Gjest Skrekkøgla Skrevet 10. november 2016 #11 Skrevet 10. november 2016 Jeg er ikke for fri innvandring. Det er derimot er for, er å hjelpe mennesker i den ytterste nød uavhengig av etnisitet og opprinnelse.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2016 #12 Skrevet 10. november 2016 Vi avlyser ikke julefeiringer på skoler i Norge heller. Julefeiring har aldri vært del av skolens innhold. Ungene har ferie når det er jul, så det de gjør på skolen er juleFORBEREDELSER. Viktig forskjell. Vi "innfører" ikke burkini i svømmeundervisnungen heller. Det vi gjør er å vurdere om plagget fyller sin hensikt til undervisningen, og hvis det gjør det, lar vi være å forby det. Igjen en viktig forskjell. Men når tabloidpressen får tak i det, heter det plutselig at skolen "innfører" burkini. Det er jo bare noe de gjør for å generere klikk. Da jeg gikk på ungdomsskolen, var det også kjønnsdelte grupper i visse fag. Begrunnelsen var sosial (klassen var homogen etnisk norsk), og fagene det gjaldt var kroppsøving (herunder også svømming), naturfag og musikk. Så at det også skal skyldes på innvandrerne er en historieforfalskning. Jeg tror det er vel så mye Humanetisk forbund, som muslimer som fører til"avlysning av jula". Anonymous poster hash: 0fc19...119
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2016 #13 Skrevet 10. november 2016 Jeg tror det er vel så mye Humanetisk forbund, som muslimer som fører til"avlysning av jula". Anonymous poster hash: 0fc19...119 Det stemmer. Human-Etisk forbund førte sak på vegne av en gruppe foreldre for ca 10 år siden, og saken gikk helt til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Det ble dømt i foreldrenes favør: den norske skolen har ikke lov til å drive forkynnelse i skoletida. Foreldre skal selv kunne velge om ungene skal ha trosopplæring. Og i så fall må de selv også sørge for å kontakte trossamfunnet.
sug lut Skrevet 10. november 2016 #14 Skrevet 10. november 2016 Da jeg gikk på ungdomsskolen, var det også kjønnsdelte grupper i visse fag. Begrunnelsen var sosial (klassen var homogen etnisk norsk), og fagene det gjaldt var kroppsøving (herunder også svømming), naturfag og musikk. Så at det også skal skyldes på innvandrerne er en historieforfalskning. Jepp. Svømming, gym i det hele tatt, samt at jentene ikke fikk sløyd, og guttene ikke håndarbeid. Faktisk.
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2016 #15 Skrevet 10. november 2016 Jepp. Svømming, gym i det hele tatt, samt at jentene ikke fikk sløyd, og guttene ikke håndarbeid. Faktisk. Sløyd fikk vi, da. Men vi fikk svømme aleine.
smurfis Skrevet 10. november 2016 #16 Skrevet 10. november 2016 Jepp. Svømming, gym i det hele tatt, samt at jentene ikke fikk sløyd, og guttene ikke håndarbeid. Faktisk. Ja, søren heller...det hadde jeg helt glemt :-) haha, vi satt og strikket samtidig som guttene fikk lov til å hamre løs med hammer og spiker!
sug lut Skrevet 10. november 2016 #17 Skrevet 10. november 2016 Ja, søren heller...det hadde jeg helt glemt :-) haha, vi satt og strikket samtidig som guttene fikk lov til å hamre løs med hammer og spiker! Jeg likte håndarbeid, da, og er glad for alt jeg lærte - jeg er en jævel på å skifte glidelåser, blant annet . Men jeg skulle gjerne ha lært tilsvarende mye sløyd, ja.
smurfis Skrevet 11. november 2016 #18 Skrevet 11. november 2016 Jeg likte håndarbeid, da, og er glad for alt jeg lærte - jeg er en jævel på å skifte glidelåser, blant annet . Men jeg skulle gjerne ha lært tilsvarende mye sløyd, ja. ...Jeg klarer ikke engang å strikke en gryteklut Skulle heller ha lært meg å hamre litt ja!
sug lut Skrevet 11. november 2016 #19 Skrevet 11. november 2016 ...Jeg klarer ikke engang å strikke en gryteklut Skulle heller ha lært meg å hamre litt ja! Hehe, så hele prosjektet slo feil på deg, ja. Jeg kan faktisk veldig mye fra den håndarbeidstida, så jeg klager bare bittelitt på at jeg ikke også kan sløydbiten - jeg har jo aldri brukt sånne kule snekkerverktøy og er egentlig skeptisk allerede ved noe så lowtech som drill. På den annen side synes jeg snekring og sånt er kjedelig, da, det er sånt jeg gjerne lar andre gjøre. Men jeg er dødsgod på Ikea-montering, det ligger tydeligvis i et overkommelig grenseland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå