Gå til innhold

Kan jeg helle vann i øret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke farlig? For å skylle øret liksom.. bare vann fra springen..lunkent

Anonymous poster hash: 85bed...4bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men hvorfor? Skal du få ut ørevoks er det bedre med litt matolje (et par dråper hver dag)

Anonymous poster hash: 4a7be...a49

Skrevet

Nei, det er det de bruker på legekontoret også. Masse lunket vann i en stor sprøye også sprayer de det inn i øret mens du holder det over en "skål" så følger ørevoksen med.

Anonymous poster hash: 2db06...5a9
Skrevet

Ja, men hvorfor? Skal du få ut ørevoks er det bedre med litt matolje (et par dråper hver dag)

Par dråper matolje? Ok.. ja, for å skylle liksom. Har hørt hjertet mitt i øret i 3 måneder, ORKER IKKE MER... 

Skrevet

Par dråper matolje? Ok.. ja, for å skylle liksom. Har hørt hjertet mitt i øret i 3 måneder, ORKER IKKE MER...

Det var det rådet jeg fikk fra legen. Kjøp en sånn øreskyller på apoteket, og etter et par dager med oljedrypping kan du skylle med lunkent vann som du foreslår. Funker ikke det går du til legen som kan se om noe blokkerer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Da er det neppe vann eller olje du mangler?

Skrevet

Sjekket om du har væske i mellomøret? Hvis du hører hjertet i øret er ikke ørevoks det første jeg ville tenkt på...

Skrevet

Kjøp en 60ml sprøyte på apoteket.

Drypp en dråpe ojje i øret tre kvelder på rad.

Så skyller du.

Viktig atvannet er akkurat kroppstemperert, ellers kan du bli veldig svimmel.

Du må skylle ganske mange ganger for å få ut alt.

Anonymous poster hash: 34d5d...32a

Skrevet

Man skal ikke ha vann i øret nei. Heller man vann i med feil temp så kan man bli kjempe svimmel og livredd. Det er ikke farlig så lenge man ligger i ro så man ikke skader seg. ØNH ol. heller inn vann med en bestemt temp nettopp for å få pasienten svimmel for å sjekke balansenerven. Temp er da enten kaldere eller varmere enn kroppstemperaturen for å forvirre. Kalorisk test heter det, har tatt den 3 ganger. Den er tortur! Og jeg hadde nok mistet all kontroll over kroppen om jeg ikke lå flat når det skjedde. Kanskje jeg hadde smelt hodet i noe på badet. Skal du helle inn olje så pass på at det er akkurat kroppstemperatur, for høy eller lav temp kan forvirre balansenervene, og det kan som sagt være farlig når det ikke gjøres i kontrollerte omgivelser.

Anonymous poster hash: 774a1...f4a

Skrevet

Kom deg til en ØNH-spesialist. Kan være at du har fått tinnitus og da nytter det ikke å skylle. Tror ikke at å ha ørevoks i øret kan gi øresus uansett. Øresus kan være hjertebank i øret.

Skrevet

Man skal ikke ha vann i øret nei. Heller man vann i med feil temp så kan man bli kjempe svimmel og livredd. Det er ikke farlig så lenge man ligger i ro så man ikke skader seg. ØNH ol. heller inn vann med en bestemt temp nettopp for å få pasienten svimmel for å sjekke balansenerven. Temp er da enten kaldere eller varmere enn kroppstemperaturen for å forvirre. Kalorisk test heter det, har tatt den 3 ganger. Den er tortur! Og jeg hadde nok mistet all kontroll over kroppen om jeg ikke lå flat når det skjedde. Kanskje jeg hadde smelt hodet i noe på badet. Skal du helle inn olje så pass på at det er akkurat kroppstemperatur, for høy eller lav temp kan forvirre balansenervene, og det kan som sagt være farlig når det ikke gjøres i kontrollerte omgivelser.

Da er det jo merkelig at leger sier at man skal prøve å skylle selv først, og det burde vel heller ikke vært solgt øreballonger da

Anonymous poster hash: 448d2...279

Skrevet

Kom deg til en ØNH-spesialist. Kan være at du har fått tinnitus og da nytter det ikke å skylle. Tror ikke at å ha ørevoks i øret kan gi øresus uansett. Øresus kan være hjertebank i øret.

Masse ørevoks kan gi øresus

Skrevet

Da er det jo merkelig at leger sier at man skal prøve å skylle selv først, og det burde vel heller ikke vært solgt øreballonger da

Så lenge man passer på tempen og ikke gjør det for lenge så går det fint :)

Skrevet

Masse ørevoks kan gi øresus

Okey :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...