Gå til innhold

Julaften på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine og broren min med kone og barn reiser til utlandet i jula for å slippe unna alt "maset". Vi blir hjemme og feirer slik vi vil. Alt greit så langt.

Så ville de komme til oss nyttårsaften. Kjempekoselig. Det jeg ikke liker er at nå forventer moren min at vi ikke skal ha en vanlig nyttårsfeiring, men derimot en ekstra julaften med gaver, julemiddag og full pakke slik at de får jul med barnebarna. Det har ikke jeg lyst til. Jeg vil ha julaften når det er julaften og nyttårsaften når det er nyttårsaften.

Er det sært av meg?

Anonymous poster hash: 337fc...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sært av dem. De har tatt et valg og da får de feire julaften der de er. De kan ikke lage ekstra mas for dere, særlig når de selv rømmer fra maset. Teite folk!

Anonymous poster hash: 7dea8...c65

Skrevet

Hvis det er du som inviterer til nyttårsaften så er det vel du som bestemmer settingen.

Nyttårsaften er nyttårsaften. Julaften har dere alt feiret, og dine gjester har allerede bestemt seg for å IKKE feire tradisjonell julaften med pakker og julemiddag. Da er det faktisk litt slemt hvis dere plutselig innfører en ekstra julaften bare fordi din mor har bestemt det!

Anonymous poster hash: de055...816
Skrevet

Tull og tøys fra deres side. De har jo allerede valgt bort norsk julaften ;)

Anonymous poster hash: 9739a...9c5

Skrevet

Du bestemmer. Og jeg er helt enig i at nyttårsaften er nyttårsaften og ikke julaften, ellers mister man jo den ene. Utover det er jeg helt for å ha flere julaftener for å få alt til å gå opp, men ikke ved å punktere en annen festkveld.

Skrevet

Er det ikke julaften de velger bort ved å reise, da? Eller er det bare sitt eget mas og stress de vil bort fra? Synes det er utrolig frekt å forlange at andre skal stresse MER i så fall!! Jeg hadde sagt at de er hjertelig velkommen til nyttårsfeiring, men at julaften nr 2 er helt uaktuelt! Da må de stå for den selv, hjemme hos seg selv!

Anonymous poster hash: 2772d...856

Skrevet

Sier som de andre. De er bedt til nyttårsaften, da feires det nyttårsaften. Julaften feiring i Norge ville de ikke ha siden de ville reise bort. Stå på ditt!

Skrevet

Nei fra meg også. De reiser bort fra stress og mas men vil at du skal ha mas to dager?! Dere har feiret jul så julaften er over for deres del. De får heller bli hjemme om de vil feire jul med ungene eller feire nyttår i stedet.

Man ber da aldri folk holde barnebursdag helgen etter også bare fordi man ikke kan komme den aktuelle dagen.

Anonymous poster hash: ce9f1...ba4

Skrevet

Jeg ville gitt beskjed om at menyen blir som den pleier på nyttår. Mulig jeg ville gått med på at dere gir besteforeldre osv presangene fra dere og omvendt. Men hadde gitt klar beskjed til alle at det ikke er aktuelt å ta med flere gaver.

Anonymous poster hash: 21c35...59c

Skrevet

Hadde spurt om hun prøver å være morsom? Velger bort julaften og mas, men skal ha det allikevel? Definitivt nei fra meg også, altså. Makan.

Gjest Pusikatt
Skrevet

Nei fra meg også. Feir nyttårsaften og kos dere :-)

Skrevet

Helt klart nei.

De har valgt vekk julefeiring med deg og dine barn fordi de ikke orker "mas", men så vil de at dere skal feire julaften to ganger for deres skyld? Det henger overhodet ikke på greip.

Jeg hadde invitert til en tradisjonell nyttårsfeiring, julaften er dere ferdig med.

Anonymous poster hash: 9ccb9...4da
Skrevet

Foreldrene mine og broren min med kone og barn reiser til utlandet i jula for å slippe unna alt "maset".

Og så forventer de at du skal arrangere en ny julaften for dem når de omsider kommer seg hjem?!? Enten er dette et tulleinnlegg, eller så har du verdens særeste og mest egoistiske foreldre. "Gratulerer".

Anonymous poster hash: 59459...dc7

Skrevet

Hadde sagt nei jeg og. De har selv valgt å reise vekk på julaften. Men kanskje de reiser da pga det da er billigere å reise? Men sier de vil vekk fra mas og stress? Uansett. Dere skal ikke måtte lage til to kvelder med julaften uansett. Spesielt ikke på nyttårsaften .

Anonymous poster hash: bc072...3c8

Skrevet

Da hadde jeg fortalt dem at ettersom de velger vekk julaften på grunn av stress og mas, kan de ikke på noen måte legge dobbelt stress og mas på andre ved å legge konsekvensene av valget sitt over dit. Med andre ord: De kan ikke få i pose og sekk. Velger de vekk julaften, velger de vekk julaften.

Skrevet

Hi håper du har guts til å si det direkte til dem 👍

Skrevet

De reiser vekk for å "slippe unna maset" så forventer de at andre skal ha "maset" *2. Det er ikke greit.

Anonymous poster hash: 7b33f...849
Skrevet

VELDIG enig med deg og alle andre her, HI!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...