Gå til innhold

En bønn til alle foreldre med barn i skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer på en ganske stor barneskole. I dag kom flere barn og var utrolig redde for at 3.verdenskrig skulle starte etter at Trump vant valget. De fleste hadde hørt dette fra foreldrene sine..

Hvis dere absolutt skal snakke med barna om valget så les dere vennligst opp på amerikansk politikk og hvordan ting fungerer.

Anonymous poster hash: be9ca...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer på en ganske stor barneskole. I dag kom flere barn og var utrolig redde for at 3.verdenskrig skulle starte etter at Trump vant valget. De fleste hadde hørt dette fra foreldrene sine..

Hvis dere absolutt skal snakke med barna om valget så les dere vennligst opp på amerikansk politikk og hvordan ting fungerer.

Her er det vi som må berolige datteren vår så bønnen går rett tilbake til alle lærere. Vær så snill å ikke skremme barna unødvendig med alt som kommer til å bli forferdelig når Trump blir president! Det er helt greit at dere sier at dere ikke er enig med ham, men la det være med det.

Anonymous poster hash: 72cc9...55c

Skrevet

Her var det omvendt, min 12-åring kom og fortalte meg at det kom til å bli krig uansett hvem som vant. Han hadde lært på skolen at Hillary ville stenge luftrommet over hele USA og det ville føre til krig, mens Donald ville bygge murer rundt landet og det ville føre til krig.

Anonymous poster hash: 0fd71...210
Skrevet

Her er det også omvendt. Han hører altfor mye på skolen. Kunne fortelle meg at det ikke var bra om Trump vant for han skulle drepe en mann og gjøre slik at alle fikk våpen.

Men tror nok mye av dette også kommer fra større barn i skolegården. De plukker opp mye. Ikke nødvendigvis fra foreldre/lærere.

Anonymous poster hash: a0899...06d

Skrevet

Her kommer det også fra skolen - nærmere bestemt kontaktlærer. Jeg har måttet sette meg ned med henne flere ganger de siste par ukene og berolige henne. Da hun fikk høre valgresultatet før hun gikk på skolen i dag ble hun helt på gråten. Det er helt forferdelig at en 8-åring skal bekymre seg for sånt! Synes det er helt greit at man snakker om valget på skolen, men 3.klassinger trenger ikke å høre alle mulige dommedagsprofetier - spesielt ikke fra læreren sin, som de tror har fasiten på alt. Kommer til å ta kontakt med læreren og si hva jeg synes.

Anonymous poster hash: 65f74...82f

Skrevet

Her har 7-åringen min hørt det fra en gutt i klassen, som da tydeligvis har fått det hjemmefra.

7-åringen min fortalte det til lillebror på 5 år som begynte å gråte fordi han ikke ville dø i natt.

Anonymous poster hash: 2a2d3...4ce

Skrevet

Her kom også 3.klassingen og påsto at det ville bli en nyverdenskrig. Han hadde hørt det av en klassekamerat.

Anonymous poster hash: 8c1f4...764

Skrevet

jeg er også lærer i småskolen, og vi hadde ikke snakket om valget med elevene.  men i dag kom de på skolen og var redde for 3. verdenskrig. tror mange hører ting fra hverandre og eldre barn.  Vi gjorde vårt beste for å berolige dem, og så blant annet et fint innslag om dette på nrksuper :

http://nrksuper.no/super/supernytt/2016/11/09/ikke-fare-for-3-verdenskrig/

Anonymous poster hash: 46031...148
Skrevet

Det bør vel være et råd til både lærere, foreldre og alle andre voksne.

Anonymous poster hash: 04e5d...7dc

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi som vokste opp under den kalde krigen fryktet verdenskrig konstant, uansett hvordan valgene gikk. Å ha gode samtaler med ungene er like viktig hele veien.

Skrevet

Jeg sier det igjen: hvorfor har ikke ungene deres et kunnskapsgrunnlag hjemmefra? De skal da ikke møte kunnskap om verden for første gang i skolen eller ute i gata.

Skrevet

Her har alle tre ungene som går på tre ulike skoler snakket om det på skolen, tre helt ulike samtaler har de hatt hører jeg. Hun midt imellom har hatt den mest fornuftige, for hun ha fått med seg mye både positivt og dårlig men samtidig lært at ikke en president kan gjøre som han vil og en skal ikke tro på alt de sier i en valgkamp. Hun eldste som går i 10kl har fått vite alt det dumme og slle ytterpungt, hun fikk en shaopplevelse når hun andre her sa hvordan ting fungerer.

Hun minste er jeg veldig usikker på, for hun sier fryktelig mye rart. Kommer hjem og forteller om den ene vittige episoden etter den andre. Lite politikk hun forteller om, men alle flauser og alle teite ting de begge har klart å lire ut av seg.

Anonymous poster hash: e7bc0...c2b

Skrevet

Mitt barn på 9 hadde deltatt entusiastisk i debatt om valget i dag og sagt mye som ikke kommer fra meg. Supernytt og Google var visst kilden.

Anonymous poster hash: af178...85c
Skrevet

8-åringen får sin informasjon fra supernytt, aftenposten junior og vanlig aftenposten. Jeg vet ikke om de har snakket om det på skolen

Vi har snakket en del om dette hjemme. Noen 3. verdenskrig har vi ikke nevnt, og det har ikke barnet heller.

Anonymous poster hash: e7acb...613
Skrevet

8-åringen får sin informasjon fra supernytt, aftenposten junior og vanlig aftenposten. Jeg vet ikke om de har snakket om det på skolen

Vi har snakket en del om dette hjemme. Noen 3. verdenskrig har vi ikke nevnt, og det har ikke barnet heller.

Anonymous poster hash: e7acb...613

Men da gjelder jo ikke tråden deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...