Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Jeg skal lage marsipankake og mener at det skal vÊre blant annet vispet krem i mellom lagene. Men mannen min mener hardnakket at det IKKE skal vÊre krem i mellom da det vil bli alt for mye... vi har en tÄpelig diskusjon gÄende nÄ, og jeg blir sÄ usikker... hvordan lager dere marsipankake? Det skal vel ikke sÄ mye krem oppÄ kaken? Der skal jo marsipanlokket pÄ....  Anonymous poster hash: 1f012...87f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Her hadde aldri mannen blandet seg inn i hvordan jeg skulle lage en kake, da kunne han bakt den selv đ  Men jeg mener ogsĂ„ at det ofte er litt krem mellom lagene kanskje med noe syltetĂžy under kremen og frisk frukt đ  Anonymous poster hash: 3e007...f4c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Krem inni og krem oppÄ. Du mÄ jo lime fast lokket med noe.  Anonymous poster hash: c2f93...66d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Jeg lager den slik:  Sukkerbunn delt i tre deler  FÞrste lag har jeg rÞrte jordbÊr og vaniljekrem  Andre lag, pisket krem blandet med rÞrte jordbÊr sÄ det blir en rosa krem  Dekker hele kaken med et tynt lag pisket krem ogsÄ marsipanlokk  SelvfÞlgelig er det krem mellom lagene, det er jo en blÞtkake med marsipanlokk  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Krem blandet med vaniljekrem, jordbÊrsyltetÞy og banan  Anonymous poster hash: ac91d...9d1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 Google marsipankake og se pÄ bildene, ingen tvil om at det er en kremkake  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Be den j*' dusten av en mann Ä bake selv om han skal vÊre slik viktigpetter! At du orker. Hadde klaska kaken i bakhodet pÄ han. Og til spm ditt, ja det skal krem mellom lagene og oppÄ Anonymous poster hash: 7e5d5...386
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 AltsÄ ikke jordbÊr og banan blandet i kremen...  Anonymous poster hash: ac91d...9d1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Jeg spurte han et enkelt spÞrsmÄl om det var lurt Ä ha bananen under eller oppÄ kremen i det ene laget.... fÞrste han svarte da var at det passer i hvert fall ikke med krem i marsipankake....? det andre han sa var at jeg kunne jo ikke blande flere ingredienser i samme lag?!? Man mÄtte visst ha kakebunn-syltetÞy-kakebunn-banan-kakebunn-vaniljekrem(egentlig helst en tykk vaniljesaus..) og sÄ kakebunn til slutt... rekkefÞlgen pÄ de ulike tingene kunne variere, men bare én pr lag... hvordan man skulle feste marsipanlokket hadde han ingen glup ide for hvordan skulle gjÞres... Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 Vaniljekrem/krem og syltetĂžy i begge lag, banan i tillegg i det ene... Kremblanding under marsipanlokket. Men smak og behag... Â Anonymous poster hash: ac91d...9d1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #11 Skrevet 9. november 2016 Jeg spurte han et enkelt spÞrsmÄl om det var lurt Ä ha bananen under eller oppÄ kremen i det ene laget.... fÞrste han svarte da var at det passer i hvert fall ikke med krem i marsipankake....? det andre han sa var at jeg kunne jo ikke blande flere ingredienser i samme lag?!? Man mÄtte visst ha kakebunn-syltetÞy-kakebunn-banan-kakebunn-vaniljekrem(egentlig helst en tykk vaniljesaus..) og sÄ kakebunn til slutt... rekkefÞlgen pÄ de ulike tingene kunne variere, men bare én pr lag... hvordan man skulle feste marsipanlokket hadde han ingen glup ide for hvordan skulle gjÞres... Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f Den marsipankaka hadde ihvertfall jeg sendt i retur KjÞr pÄ med krem!  Anonymous poster hash: 2cd10...0eb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #12 Skrevet 9. november 2016 Jeg lager den slik:  Sukkerbunn delt i tre deler  FÞrste lag har jeg rÞrte jordbÊr og vaniljekrem  Andre lag, pisket krem blandet med rÞrte jordbÊr sÄ det blir en rosa krem  Dekker hele kaken med et tynt lag pisket krem ogsÄ marsipanlokk  SelvfÞlgelig er det krem mellom lagene, det er jo en blÞtkake med marsipanlokk  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea Han har ikke krem i mellom lagene nÄr han lager blÞtkake, har bare pÄ utsiden. Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 Han har ikke krem i mellom lagene nÄr han lager blÞtkake, har bare pÄ utsiden. Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f Da er det jo han som er spesiell, for det er helt klart krem mellom lagene i en blÞtkake.  SkjÞnner at han ikke er sÄ glad i krem og derfor har laget sin egen versjon av kaka, men det er hans versjon og ikke en tradisjonell blÞtkake han da lager  Igjen, bare google og vis han bilder  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #14 Skrevet 9. november 2016 Da er det jo han som er spesiell, for det er helt klart krem mellom lagene i en blÞtkake.  SkjÞnner at han ikke er sÄ glad i krem og derfor har laget sin egen versjon av kaka, men det er hans versjon og ikke en tradisjonell blÞtkake han da lager  Igjen, bare google og vis han bilder  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea Gjorde det nÄ og han syntes faktisk det sÄ godt ut, til og med det ene bildet der det var krem i mellom TO lag! Men han ville fortsatt ikke laget den pÄ den mÄten. SÄ gikk diskusjonen videre til dynking... han ville brukt saft eller melk, ikke noe vondt om det, men da jeg sa at jeg tenkte Ä bruke eplejuice for Ä fÄ inn litt syrlig ble han sur og mente jeg var rar og bare eksperimenterte. Er det sÄ uvanlig Ä bruke eplejuice? Hi   Anonymous poster hash: 1f012...87f
skinnfilla Skrevet 9. november 2016 #15 Skrevet 9. november 2016 Jeg hadde blitt pissesur og gitt f i hele kaka! For en kverulant ! Klart det skal vĂŠre krem mellom lageneđ
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #16 Skrevet 9. november 2016 Jeg hadde blitt pissesur og gitt f i hele kaka! For en kverulant ! Klart det skal vĂŠre krem mellom lageneđ Jeg kan ikke bare gi f.... đ en venninne har spurt om jeg kunne lage bursdagskake... og sĂ„ ble jeg usikker pĂ„ hvilken rekkefĂžlge det var lurt Ă„ sette ingrediensene og spurte mannen... det skulle jeg ikke gjort... Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #17 Skrevet 9. november 2016 Men seriĂžst! Drit i mannen?? Â Anonymous poster hash: 3e007...f4c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #18 Skrevet 9. november 2016 AltsÄ, du lager en kake til en venninne, og mannen blir sur fordi han ikke er enig i hvordan du lager den, sur?  Herlighet, hva slags mann er dette? En voksen mann blir da ikke sur over slike ting, hvorfor i alle dager gidder han i det hele tatt diskutere det?  Jeg dynker forresten med saft eller melk, har aldri prÞvd eplejuice, men det blir sikkert bra det ogsÄ Anonymous poster hash: 0cb2d...aea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #19 Skrevet 9. november 2016 Jeg dynker meg eplejus i vanlig blĂžtkake, blir veldig godt! Anonymous poster hash: 2cd10...0eb
Marriet Skrevet 9. november 2016 #20 Skrevet 9. november 2016 For en merkelig mann du har..  Jeg dynker forresten med det jeg har for hÄnden. Sist var det sjampanjebrus. Blei digg det. Juice er ypperlig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #21 Skrevet 9. november 2016  AltsÄ, du lager en kake til en venninne, og mannen blir sur fordi han ikke er enig i hvordan du lager den, sur?  Herlighet, hva slags mann er dette? En voksen mann blir da ikke sur over slike ting, hvorfor i alle dager gidder han i det hele tatt diskutere det?  Jeg dynker forresten med saft eller melk, har aldri prÞvd eplejuice, men det blir sikkert bra det ogsÄ  Anonymous poster hash: 0cb2d...aea Det ble en diskusjon fordi jeg hadde spurt om hans mening, noe han ikke kunne gi siden han var totalt uenig i fremgangsmÄten min. Han ble sur fordi jeg allerede hadde bestemt meg for hva jeg skulle ha pÄ kaken og syntes derfor det var unÞdvendig Ä spÞrre han om hva han syntes. Jeg spurte jo ikke om hans smakspreferanser, bare om det var lurt Ä ha banan fÞrst og sÄ krem, men det kunne han ikke svare pÄ siden det var helt feil for ham Ä ha krem i marsipankake.  Jeg kommer til Ä drite i hans meninger om denne kaken, men jeg ble sÄ usikker pÄ hva som var vanlig, derfor hadde vi en diskusjon og jeg spurte her inne om hva dere gjÞr. NÄ har jeg sjekket opp litt og kommer til Ä gÄ for den metoden jeg hadde tenkt. Takk for svar alle sammen! Hi  Anonymous poster hash: 1f012...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ