Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Er gravid i uke 12 og fikk plutselig høre at det finnes et apparat som gjør at jeg kan høre babyens hjerte hjemme. Noen med erfaringer? Var det lett å finne? Anonymous poster hash: 244ed...b23
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Det er ganske delte meninger om angelsounds. Noen mener det er farlig med strålingen, mens noen mener det er stresset mor blir utsatt for om hun ikke finner hjertelyden som er det dumme med den. Jeg har lest og lest, etter hva produsenter sier så skal ikke strålingen være noe særlig å tenke på. Det kan også være skummelt å stole helt på den fordi hjerteslagene er det siste som stopper hos en baby som ikke har det bra. Derfor skal man i utgangspunktet alltid oppsøke lege/jordmor om man er redd noe er galt. Jeg bestilte en selv, fra angelsound sin nettside. Hadde ikke turt med noe etterligninger fra ebay eller teknikmagasinet som også selger. Brukte den innimellom frem til babyen begynte å bevege seg. Noen minutter av gangen. Det var vanskelig de første ukene (startet nok litt tidlig). Men fant den alltid. Anonymous poster hash: c1ffb...b9c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Jeg hadde angelsound når jeg gikk gravid for vel 6 år siden. Syns det var veldig koselig. De ligger mye lengre ned enn man skulle tro, og hjertelyden fant jeg helt nede ved trusekanten i uke 11. Men det er ikke unormalt å ikke høre hjertelyden når man er så få uker på vei (og det kan ligge ting i veien også) som gjør at man ikke finner lyd - Så ingen grunn til panikk :-) Fra 15-18 uker hørte jeg ikke hjertelyden lengre, så ble den plutselig veldig tydelig igjen. Anonymous poster hash: e48f6...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå