Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Svigerfar har i flere uker nå bare holdt senga og kun vært oppe inn i mellom for turer på do. Ikke spist noe særlig og har gått ned mye vist nok. Stor mann så direkte mager er han vel ikke blitt. Han nekter å bli med til lege også. Forferdelig sta og egenrådig mann. Orker ikke å gå så nøye inn på han. Snakket i dag med svigermor og hun ønsket at vi skulle komme til dem på julaften. Hun vet at jeg direkte hater å dra bort denne dagen. I tillegg til oss så blir det da min manns søster med familie. Problemet mitt med å ikke være hjemme denne dagen er at jeg hater styret med å dra bort. Jeg har flere revmatiske diagnoser og vet at jeg kommer til å få problemer med smerter når vi er der. Leiligheten er liten og det luften konstant og dermed blir jeg sittende i trekk. Eneste stedet jeg kan komme unna er å sitte på badet eller på soverommet til svigermor. I tillegg må jeg sette meg inn i en kald bil og kjøre hjem. Ikke er det noe godt å sitte på stolene deres heller så vet at jeg dagen etterpå ikke kommer til å klare å sitte oppreist. Blir å ligge på sofaen da. Jeg har rett og slett ikke lyst til å dra dit fordi jeg vet at smertene som kommer blir ille. Ille nok som det er nå. Jeg skjønnet at min mann vil feire jul med dem. Tror bok han ser det sånn at det kan bære siste julen med faren sin (sukket Nor om det for noen dager siden). Vi har feiret jul med dem hvert år i mange år og de siste årene har de vært hos oss. Jeg har tenkt å foreslå at mannen og barnet vårt kan dra dit, så kan jeg være hjemme. På den måten slipper jeg å få disse ekstra smertene og vil være litt mer mobil 1.dag. Til neste år er det uansett uaktuelt å feire annet sted enn hjemme for da kommer eldste barnet mitt til oss. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 5f7ac...eea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Jeg hadde invitert svigers til dere. Hadde aldri valgt å feire jul helt alene frivillig! Anonymous poster hash: 05006...c2b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Svigermor vil at vi skal komme til dem. Hun mener svigerfar ikke vil være i stand til å dra noen steder på julaften. Tenker løsninger så det knaker så alle kan bli fornøyde. Anonymous poster hash: 5f7ac...eea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Har feiret jul alene tidligere. Altså før jeg møtte mannen og mitt eldste barn var hos sin far. Koste meg faktisk veldig foran tv'n med god mat, snop og null stress. Anonymous poster hash: 5f7ac...eea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Reis til svigers. Ta med en god stol. Anonymous poster hash: 48d3b...22e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 For meg er det uaktuelt å være andre steder enn hjemme julaften, mine barn skal få lov til å samle julaftenminner fra sitt hjem. Juledagene drar vi gjerne på besøk. Anonymous poster hash: f72d3...42a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Mannen og barnet deres reiser til svigers på dagtid og kommer hjem til middag Broren til mannen din spiser julemiddag ned de gamle Du lager middag i fred og ro ogsp får du mann og barn hjem til kl fem Anonymous poster hash: 81323...47b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 Med mindre han har dødsdiagnose hadde han fått valg mellom å komme til oss eller bli hjemme. Hadde ikke reist og pint meg selv, eller sittet alene. Jeg har ei vennine der mannen følte han måtte feire hos sin side fordi det ville bli bestemors siste jul. Etter 7 år hadde hun nok. Bestemor lever fremdeles. Anonymous poster hash: 652d0...9e7
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Kjipt for datteren din å ikke få feire med deg... Jeg kan forstå grunnene dine...men ville nok uansett tenkt det var litt demonstrativt å feire jul alene enn å være hos svigers Anonymous poster hash: ac89f...80c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 Det er snakk om én dag! Og svigerfaren din er åpenbart syk. Kle på deg litt ekstra og dra, om ikke for svigers sin skyld så for mann og barn. Herremin. Anonymous poster hash: 95009...a5a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #11 Skrevet 9. november 2016 Svigermor vil at vi skal komme til dem. Hun mener svigerfar ikke vil være i stand til å dra noen steder på julaften. Tenker løsninger så det knaker så alle kan bli fornøyde. Anonymous poster hash: 5f7ac...eea Syns du skal dra.som du sier så er det kanskje siste julen hans.Dra og gjør det hyggelig. Teit at du skal holde deg hjemme.jeg hadde/har strukket meg langt for å delta Anonymous poster hash: 48767...919
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #12 Skrevet 9. november 2016 Er svigerfar faktisk svært syk eller er han " syk"? Kan ikke de komme til dere? Uansett, ikke godt for jenta di med en syk vond mor i flere dager og ikke godt for dere heller. Ville blitt hjemme og latt de andre feire uten deg,det samme hadde jo skjedd om du hadde hatt spysyke også. Eller vært hjemme alle sammen. Vent, hva med å ha julegrøt på dagen hos svigers og middag hjemme på kvelden? Anonymous poster hash: 0fd6e...ba6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 Du har flere diagnoser, svigerfar nekter å gå til legen. Allikevel skal alt dreies rundt svigerfar, da alle er sikre på han snart dør. Men han har ikke vært hos legen og for alt dere vet kan han bli frisk med litt antibiotika. Still et ultimatum, så lenge han ikke har noen diagnose trumfer din diagnose hans. Si han må til legen eller blir dere hjemme Anonymous poster hash: 0fd6e...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå