Gå til innhold

SKAM! Her er hva jeg tror:

Anbefalte innlegg

Skrevet

At sexklippet forestiller Eskild og Even.

Eskild sa jo på morgenen, "kul fyr han Even."

Anonymous poster hash: 9d3bd...716
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Der sa du noe.. Det kan det faktisk ha vært..

Kanskje Isak eller Even går på en psykisk smell etterpå.

Anonymous poster hash: ecee4...438
Skrevet

Det trur eg ikkje Eskil ville gjort mot Isak.

Anonymous poster hash: c570f...d9b
Skrevet

Vi så jo Isak i klippet. Hvordan kan det da ha vært Even og Eskil?

Anonymous poster hash: 2ee47...aaf
Skrevet

Jeg gjetter at:

Even lider av noe psykisk, og har fått kalde føtter etter at Isak snakket om bruddet med moren sin og at han ikke ville ha mer psykisk sykdom nært på seg. Even ser ut til å ha søkt tilbake til kjæresten sin, men har egentlig ikke det.

Isak er dypt fortvilet etter å ha blitt avvist, og søker kontakt med en fremmed gutt på et sjekkested (nettet eller bar e.l) og ender opp med å ha sex med denne gutten.

Skrevet

Her er min teori om fortsettelsen (og den er lang):

De kan ikke bygge opp denne fantastiske historien, som rører ved så mange som selv er i liknende situasjon - for så å trashe den drømmen. Det hadde virket mot sin hensikt. Dersom det var kjærlighet mellom gutt og jente, som vi har sett portrettert tusenvis av ganger før, så kunne de ha lekt seg med et slikt plott. Men her må de gi folk håp og troa på at det går an å forelske seg i hverandre dersom man er to gutter.

Det er klart at de måtte lage noen komplikasjoner underveis, hvis ikke ville det blir rimelig forutsigbare uker på slutten. Men hvis du legger merke til det så er alle scenene veldig åpne.. det vil si, Even er ikke direkte slem mot Isak, men vi ser situasjonen hvor det ser ut til at han er det. Dette er likt plottet i Romeo og Julie, hvor kommunikasjonssvikt og situasjoner som egentlig var noe annet enn det de først så ut som var en viktig del av dramaturgien.

For eksempel.

Tekstmeldingen. Vet vi at det ikke er Sonja som skrev den?

Eller scenen hvor Isak ser Even og Sonja kysse. Det er Sonja som kaster seg over Even.. fullt mulig at han ikke er interessert i å kysse henne..

Det at Isak sa at han ikke ville ha psykisk syke i livet sitt la veien åpen for at vi skulle tenke at Even trakk seg.. og scenene etter det er lagt opp for å bekrefte denne antakelsen

Tidligere i sesongen har de bygget opp heltebildet av Even. Så har de nå brutt det ned og dradd Even supporterne i ulike retninger. Noen mener han har vært kjip. Andre ikke. Dette skaper spenning og diskusjon. Og i neste fase skal de bygge opp igjen helten Even. Det har en enorm effekt. Klassisk.

Etter SKAM pausen tror jeg vi kommer til å gå inn i en periode hvor Even forsøker å komme i kontakt med Isak uten hell. Men.. så sender Even en e-post med vedlegg.. Filmen om "Gutten som ikke kunne holde pusten under vann" Den filmen kommer garantert til å ha en viktig del av siste del av sesong 3.

Isak har mista helt troa på Even. Han tror, som mange andre, at Even har fortalt om ham til andre for selv å krype tilbake til Sonja. Han kommer til å bure seg inne nå.. slik at han får problemer med 10% regelen. Even forsøker å kontakte han, men uten hell. I filmen "Gutten som ikke kunne holde pusten under vann" forteller Even om sine egne issues. Det er Even som egentlig er guttern som ikke kunne holde pusten under vann...

Hva tror dere? Yes or yes?

Anonymous poster hash: 9c6bd...a96

Skrevet

Her er min teori om fortsettelsen (og den er lang):

De kan ikke bygge opp denne fantastiske historien, som rører ved så mange som selv er i liknende situasjon - for så å trashe den drømmen. Det hadde virket mot sin hensikt. Dersom det var kjærlighet mellom gutt og jente, som vi har sett portrettert tusenvis av ganger før, så kunne de ha lekt seg med et slikt plott. Men her må de gi folk håp og troa på at det går an å forelske seg i hverandre dersom man er to gutter.

Det er klart at de måtte lage noen komplikasjoner underveis, hvis ikke ville det blir rimelig forutsigbare uker på slutten. Men hvis du legger merke til det så er alle scenene veldig åpne.. det vil si, Even er ikke direkte slem mot Isak, men vi ser situasjonen hvor det ser ut til at han er det. Dette er likt plottet i Romeo og Julie, hvor kommunikasjonssvikt og situasjoner som egentlig var noe annet enn det de først så ut som var en viktig del av dramaturgien.

For eksempel.

Tekstmeldingen. Vet vi at det ikke er Sonja som skrev den?

Eller scenen hvor Isak ser Even og Sonja kysse. Det er Sonja som kaster seg over Even.. fullt mulig at han ikke er interessert i å kysse henne..

Det at Isak sa at han ikke ville ha psykisk syke i livet sitt la veien åpen for at vi skulle tenke at Even trakk seg.. og scenene etter det er lagt opp for å bekrefte denne antakelsen

Tidligere i sesongen har de bygget opp heltebildet av Even. Så har de nå brutt det ned og dradd Even supporterne i ulike retninger. Noen mener han har vært kjip. Andre ikke. Dette skaper spenning og diskusjon. Og i neste fase skal de bygge opp igjen helten Even. Det har en enorm effekt. Klassisk.

Etter SKAM pausen tror jeg vi kommer til å gå inn i en periode hvor Even forsøker å komme i kontakt med Isak uten hell. Men.. så sender Even en e-post med vedlegg.. Filmen om "Gutten som ikke kunne holde pusten under vann" Den filmen kommer garantert til å ha en viktig del av siste del av sesong 3.

Isak har mista helt troa på Even. Han tror, som mange andre, at Even har fortalt om ham til andre for selv å krype tilbake til Sonja. Han kommer til å bure seg inne nå.. slik at han får problemer med 10% regelen. Even forsøker å kontakte han, men uten hell. I filmen "Gutten som ikke kunne holde pusten under vann" forteller Even om sine egne issues. Det er Even som egentlig er guttern som ikke kunne holde pusten under vann...

Hva tror dere? Yes or yes?

Sjansen er veldig stor for at det blir en slutt for forholdet mellom Even og Isak, men i mellomtiden lurer jeg meg inn i denne teorien 😁😁😁

Skrevet

Jeg er 90% sikker på at det er Isak og Even i det klippet 14.11.16, for den munnen på slutten er veldig lik Even sine lepper på den scenen de badet, så håper og tror på at ting order seg, jeg tror også at Even vil løpe etter isak,men tiden får vise hva som er rett.

Og jeg tror også Emma og Sonja er mye mer innblandet i dette her enn det vi har sett til nå

Skrevet

Det er Isaks sesong, dvs. Isak er med i absolutt alle scenene, så nei, det kan ikke være Even og Eskild. Dessuten er Julie Andem romantiker av rang (bare se på sesong 2), så selvfølgelig er det Even og Isak.

Anonymous poster hash: bdcf7...50f

Skrevet

Eller Isak og Eskild?

Anonymous poster hash: 85c40...8e7

Skrevet

Eller Isak og Eskild?

Anonymous poster hash: 85c40...8e7

nei er ikke dem, hvis du ser badescenen,ser du det er isak og even :)

Skrevet

At sexklippet forestiller Eskild og Even.

Eskild sa jo på morgenen, "kul fyr han Even."

Anonymous poster hash: 9d3bd...716

Even har nettopp dumpet dama si, som han har vært sammen i flere år. Han er også en grei fyr og ønsker å såre henne minst mulig, og han har dårlig samvittighet overfor henne. Ergo han trenger tid på å avslutte forholdet deres ordentlig før han kaster seg ut i et nytt forhold. Det er en bra ting! 

Even viste at han tok Isak sine følelser på alvor da han spurte ham om hva han tenkte om at det var slutt med Sonja, og hvordan foreldrene hans hadde taklet at han kom ut av skapet. Han har omsorg og tar ansvar fordi han er den eldste og mest erfarne. Isak er tross alt bare 17, og han hatt mye kjipt i livet allerede. 

Dessuten er Even plaget av psykisk sykdom, og ønsker å beskytte Isak mot dette. 

Anonymous poster hash: 03b1a...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...