Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Hun har siden i går hatt feber 39-40,6. Hun har akkurat nå 38,4... hun har ikke spist. Er slapp og medtatt. Gråter mye.., hva kan jeg gjøre for henne. Legevakt sa bare gi Ibux mixtur om dosen Paracet er gitt... hvor lenge kan en 4 åring gå med høy feber og når bør jeg reagere igjen? Er faktisk første gang hun er så syk... koker stakkar 😥 Anonymous poster hash: ead4a...4e7
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Jeg er litt usikker på hvor lenge hun kan gå med feber, men det som er viktig er at du får i henne nok væske. Begynner hun å bli veldig slapp og allmenntilstanden hennes blir dårligere og hun er sjelden på do og tisser, da bør du dra til legevakten. Selv om hun er fire år kan også så "store" barn brått bli veldig dårlig av dehydrering, og da er tid en avgjørende faktor. Pass på at du får i henne nok drikke, det er det viktigste. Gi henne stadig vekk litt drikke. Får du ikke i henne nok drikke - dra på legevakten. Og er du i tvil, så ringer du legevakten igjen! Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. God bedring til lille Anonymous poster hash: ba884...cfb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Det der var høy feber... Anonymous poster hash: 4c987...d18
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Det der var ikke høy feber... Anonymous poster hash: 4c987...d18
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 38,4 er jo ikke så høyt, men over 40 skal man vel kontakte lege? Ellers er vel "regelen" 3 dager. Som de andre sier er det drikke som er viktigst. Saft, saftis, brus, hva som enn måtte friste. Og ofte. Ha det tilgjengelig hele tiden, gjerne i en gøy kopp/flaske som hun liker. Isbiter også, hvis hun liker det. Smoothie? Ellers er det bare å kjøre på med Paracet og Ibux og følge doseringen. Anonymous poster hash: 69e52...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå