Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #1 Skrevet 9. november 2016 Hun er straks 7 uker og har de siste 3 ukene sovnet mellom 24 og 01 og sover til 0730 uten mat, vært lett å legge,enten har hun sovnet etter siste flaske og det er bare å bære i seng eller bare å legge hun og hun har sovnet av seg selv. Bortsett fra de 3 siste nettene så skal hun plutselig ikke sove. Er fortsatt våken nå kl 0120. Har ikke sovet på flere timer, kun 1 kort dupp rundt kl 17 på kanskje 20 min. Kaver veldig om kvelden, vanskelig å roe/trøste. Hvorfor har hun plutselig begynt å tulle sånn???! Kjenner på kroppen at det tar på å ikke få lagt seg til normal tid etter 7 uker. Skal ikke klage,er vi som bestemte å få et barn til, men... Og er jeg heldig at hun sovner snart så ringer klokka til mannen 0545 og så igjen klokka 0730 for da må jeg få de to andre av gårde til skolen. Sitter nå i sofaen og hører på kavinga hennes ved siden av meg. Vurderer å legge henne oppå meg og se om hun sovner da, men er kanskje dumt å venne hun til det? Eller?... Sorry,dette ble langt og sytete, men må få det ut et sted. Mannen gidder ikke å høre på meg. Ha en fin natt dere. Anonymous poster hash: 4f4d2...0da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #2 Skrevet 9. november 2016 Jeg tror jeg ville prioritert det som fungerer. Du kan nok ikke skjemme henne bort enda. Sovner hun ved å ligge oppå deg eller inntil deg, så se om det fungerer, så kan du heller legge henne i egen seng når hun har sovnet. Noen kan da ha hjelp av å ha en varmeflaske i sengen til baby slik at de fremdeles får litt "kroppstemperatur" og ikke våkner av at det plutselig blir litt kaldere mot kroppen. Det er nok en periode. Og ikke vær redd for å stille krav til mannen din - han valgte også å bli pappa, så det minste han kan gjøre er å stille opp minst et par netter i uken. Vil han ikke - dra ham med deg på helsestasjonen eller fvk slik at andre kan fortelle ham et par sannheter. Lykke til - natta hilsen en med kronisk insomnia Anonymous poster hash: 407e1...aeb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #3 Skrevet 9. november 2016 Sulten. Anonymous poster hash: 4476a...69f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #4 Skrevet 9. november 2016 Takk for svar dere. "Godt" å se det er flere oppe enda. Her holder vi på enda gitt. Sovner litt, ca 5 min så er det pån igjen. Han skal jo på jobb så ikke mye hjelp å få der om natten. Skjønner jo det, han må jo være våken i sin jobb, kjører mye osv.. Virker ikke sulten heller, men nå nærmer det seg uansett snart 3 timer siden mat så får prøve å gi litt nå siden hun har vært våken så lenge. Uff,blir helt frustrert her. Hi Anonymous poster hash: 4f4d2...0da
Mostly Harmless Skrevet 9. november 2016 #5 Skrevet 9. november 2016 Om du skal ta nettene, synes jeg mannen kan evakuere soverommet så du slipper å vekkes unødvendig kvart på seks, i det minste. Ting forandrer seg raskt i den alderen, så ville prøvd det du tror kan fungere. Kan være hun er sulten også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #6 Skrevet 9. november 2016 Ja,da endte natta med at hun sovnet 0315,prøvde å gi litt mat, men det var hun ikke interessert i, bare tulla ved flaska og hylgrein etterpå, så var ikke veldig sulten. Da lot jeg hun sove i babynestet på sofaen,våget ikke å røre hun for å bære opp i senga,så har sovet på sofaen selv. Mannen kon jo ned 0545 og styra og ordna, det våknet jeg av, ikke babyen heldigvis. Så når jeg endelig sovna så ringte klokka 0730. Babyen sover enda, så det er irriterende at jeg ikke kan. Og det typiske er jo at jeg skal på 6 ukers ktr med meg selv i dag, heldigvis ikke før 1315 så kan forhåpentligvis sove litt først. Ha en fin dag dere. Hi Anonymous poster hash: 4f4d2...0da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #7 Skrevet 9. november 2016 Utviklingssprang? Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner problemet 😊 Ikke noe galt ovenfor deg altså, men hun er en baby og gjør som hun vil. En unge på 7 uker som sover 6-7 timer i strekk høres helt fantastisk ut spør du meg! Det har aldri jeg hatt og de har vært helt normale. Anonymous poster hash: 15c58...c9d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #8 Skrevet 9. november 2016 Min erfaring når babyer kaver veldig og ikke klarer å finne seg til rette, er at de er trøtte men klarer ikke å sovne. Prøver jeg da og legge babyen til puppen blir den illsint om den ikke er sulten. For meg hjelper det enten å faktisk bare legge de ned i vogna eller lignende som du kan gynge på, og bare gynge gjevnt og trutt til de sovner. Ikke sikkert din baby er slik. Håper du finner ut hva babyen vil <3 Anonymous poster hash: eec10...83a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #9 Skrevet 9. november 2016 Har vært kjempe bortskjemt med at hun har sovet så bra så tidlig, klager ikke på det. Blir bare litt frustrert når hun bare hyler og jeg ikke vet hva hun vil. At hun er normal, det tviler jeg ikke på altså..hehe..jeg bare tåler lite søvn flere dager på rad dårlig (visste det ble sånn altså☺) Hi Anonymous poster hash: 4f4d2...0da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #10 Skrevet 9. november 2016 Min erfaring når babyer kaver veldig og ikke klarer å finne seg til rette, er at de er trøtte men klarer ikke å sovne. Prøver jeg da og legge babyen til puppen blir den illsint om den ikke er sulten. For meg hjelper det enten å faktisk bare legge de ned i vogna eller lignende som du kan gynge på, og bare gynge gjevnt og trutt til de sovner. Ikke sikkert din baby er slik. Håper du finner ut hva babyen vil <3 Anonymous poster hash: eec10...83a Er det jeg og trur, at hun er så trøtt og ikke klarer å finne roen verken med flaska eller at jeg bærer/koser med hun. Skal prøve vogna, men vil heller ikke venne hun til det, men det er kanskje tidlig å tenke sånn? Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 4f4d2...0da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #11 Skrevet 9. november 2016 Er det jeg og trur, at hun er så trøtt og ikke klarer å finne roen verken med flaska eller at jeg bærer/koser med hun. Skal prøve vogna, men vil heller ikke venne hun til det, men det er kanskje tidlig å tenke sånn? Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 4f4d2...0da Som noen sier, gjør det som funker. Hun er altfor liten til å ikke få dekket primærbehovene sine. Noe som er kos, kroppskontakt, søvn, mat og kos og kos 😊 Legg henne i vogna om det hjelper, hun må jo få sove 😊 Anonymous poster hash: 15c58...c9d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2016 #12 Skrevet 9. november 2016 Min på 8 uke var slik igår kveld. Sint hvis jeg la han til puppen. Jeg måtte da gå å.gysse han i armene til han sovnet. Anonymous poster hash: 0d1e0...e41
uhhuhher Skrevet 9. november 2016 #13 Skrevet 9. november 2016 Dette er den perioden du gjør det som funker. :-) Spedbarn blir ikke bortskjemt. Da barna mine var så små, var det å få dem til å sove nummer én på lista sammen med mat. Jeg lot dem knapt være våken en time eller to før jeg la dem, og de sov veldig greit med tanke på hva man kan forvente av spedbarn. Så bruk bæresele, ta inn vogna i stua og vogg, byss i armene - det som trengs. Bare husk på å ikke slite deg helt ut. :-) Velg det som er enklest for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå