Gå til innhold

Sykmelding pga utbrenthet, fortelle arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller si det er noe fysisk. Jeg er helt kaputt, smertehelvete i kroppen, trykk i brystet, skjelver på hendene, glemmer ting/blackouts, megatrøtt, deprimert, begynner plutselig bare å gråte osv. Jeg tror jeg er nødt til å få meg en sykmelding, ellers går det til helvete. Men hva forteller jeg sjefen? Ingenting? Hvis jeg sier at det er feks senebetennelse, så vil han tilrettelegge for meg. Vi har et veldig åpent forhold, men han er ny så vet ikke hva jeg skal si. Det er også trynefaktor i jobben, de som står på og er flink pike/gutt blir prioritert.

Anonymous poster hash: 161d3...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo pliktig å fortelle akkurat hvilke oppgaver du evt kan gjøre, etter hvert når du har vært sykemeldt en stund. Det er jo vanskelig uten å si hva det gjelder synes nå jeg. Det må jo på en eller annen måte komme frem at det er noe psykisk (eller hva jeg skal kalle det) i bunn, uten at du må si diagnose.

Så jeg tror det er dumt å lyve på seg noe fysisk nå, siden du mest sannsynlig må innrømme løgn etter hvert uansett.

Anonymous poster hash: 29f1f...330

Skrevet

Ja, selvfølgelig sier du det!

Du må jo i tillegg svare på om et evt framtidig fravær er arbeidsrelatert. Å "møte veggen" er ingen diagnose, men en populærbetegnelse på at oppgavene overgår kapasiteten din og at dette har ført til en eller annen reaksjon hos deg. Denne overbelasningen kan være arbeidsrelatert, det kan være utfordringer på hjemmebane, eller det kan være en kombinasjon.

Du bør selvfølgelig fortelle arbeidsgiver hva du opplever, helst FØR du går til legen og ber om sykmelding.

Anonymous poster hash: 17008...863

Skrevet

Ting blir veldig mye enklere for deg selv hvis du sier det som det er. Hvis ikke må du regne med at sjefen starter tilrettelegging slik at du kan komme på jobb ut fra dét du sier. Ikke lyv i hvertfall.

Anonymous poster hash: 230b5...321

Skrevet

Si det som det er.

Hilsen en i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 77851...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...